راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

2

مالکان کسب و کارهای کوچک که هنوز کار با رسانه های اجتماعی را شروع نکرده اند ممکن است با سایت هایی همانند توئیتر، فیس بوک، پینترست، گوگل پلاس، یوتوب و Vine دچار سردرگمی و حتی احساس ترس شوند، زیرا زمانی که می خواهند از این سایت ها استفاده کنند نمی دانند چه کاری انجام دهند و چه کاری انجام ندهند.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۶: رسانه های اجتماعی


خبر خوب این است که می توان به راحتی استفاده از رسانه های اجتماعی را آغاز کرد و نه تنها می تواند کاری جالب و سرگرم کننده باشد، بلکه احتمال کسب فرصت های جدید را هم بالا می برد.

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

در اینجا ۷ نکته ارائه شده است تا به شما کمک کند در جریان رسانه های اجتماعی به شکلی مؤثر پیش بروید.

۱- یک سایت رسانه اجتماعی را برای شروع انتخاب کنید

اغلب کسب و کارهایی که حضور فعالی در بیش از یک سایت رسانه های اجتماعی دارند، اما بیش از حد انرژی صرف می­ کنند نه تنها موجب خستگی آن ها می شود بلکه می تواند مانع از یادگیری شما درباره چگونگی اثربخشی در استفاده از این سایت ها شود. یک سایت را برای شروع انتخاب کنید و پیش از پرداختن به سایت های دیگر توجه تان را بر این سایت متمرکز کنید.

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

۲- بودجه زمان رسانه اجتماعی خلق کنید

می توانید به راحتی ساعت ها در روز صرف کسب محبوبیت در رسانه های اجتماعی کنید. در حالی که این کار می تواند روشی خوب برای یادگیری روندها باشد، احتمالا زمان، انرژی یا علاقه کافی برای صرف چنین وقتی در رسانه های اجتماعی ندارید. در عوض، بودجه زمانی خلق کنید که زمان رسانه اجتماعی شما را به برنامه زمانی روزانه یا هفتگی محدود می سازد که می توانید به راحتی خود را با آن تطبیق دهید.

۳- اهداف و مقاصد رسانه اجتماعی خود را مشخص نمایید

هنگامی که بدانید چه مقدار زمان برای رسانه های اجتماعی صرف خواهید کرد، باید مطمئن شوید درباره اهداف شفاف هستید. می خواهید از رسانه های اجتماعی چه چیزی بدست آورید؟ آیا مایل به خلق سرنخ ها، یافتن همکارانی برای همکاری، معرفی خودتان به عنوان خبره در صنعت هستید؟

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

اهداف و مقاصد خود را با استفاده از روش اهداف SMART مشخص نمایید، و سپس پیشرفت برنامه را به محض شروع بررسی نموده تا مطمئن شوید که در مسیر درست قرار دارید.


بیشتر بخوانید: بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


۴- رویکرد خود را تعیین نمایید

صدها روش متفاوت برای استفاده از سایت های رسانه اجتماعی برای کسب و کار وجود دارد، و الزاما یک روش بهتر از روش های دیگر نیست. نکته دانستن رویکرد هدف شما پیش از آغاز است. آیا شما یک برقرارکننده ارتباط خواهید بود؟ خبرهای مرتبط با صنعت تهیه خواهید کرد؟ آمیخته کسب و کار و اطلاعات شخصی ارائه خواهید کرد؟ رویکرد هدفتان را تعیین کنید و از طریق اهداف خود آن را محقق کنید.

۵- پروفایل های رسانه اجتماعی خود را پیوسته تکمیل کنید

هر یک از حساب های رسانه های اجتماعی شما نوعی پروفایل خواهد داشت. فیلدهای پروفایل می تواند شامل اطلاعات شخصی، وب سیات ها، وبلاگ ها، مکان و تصویری از چهره باشد. مطمئن شوید پروفایل خود را بر روی هر یک از سایت های رسانه اجتماعی که استفاده می کنید تکمیل کنید.

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

هنگامی که بحث رسانه های اجتماعی است سازگاری اهمیت دارد، بویژه اگر در بیش از یک سایت حضور داشته باشید. نه تنها باید پروفایل هایتان را تکمیل کنید بلکه داده هایتان را تا آنجا که ممکن است در تمامی سایت های رسانه اجتماعی سازگار نگهدارید. این کار موجب شناخت، دسترسی وسیع تر، و ارتباطات دائمی با مخاطبان یکسان در سایت های متعدد می شود.

۶- در گوشه ای کمین کرده و نظاره گر باشید

گاهی اوقات، بهترین راه برای شروع کار با سایت رسانه اجتماعی جدید ثبت نام کردن و سپس تماشای افرادی است که از این سایت برای مدت ها استفاده می کنند. هر سایت رسانه اجتماعی مجموعه بسیار منحصربفردی از ظرافت ها دارد، و صرف زمانی برای مشاهده و یادگیری درباره زیر و زبر امور پیش از تصمیم گیری درباره پیوستن به رسانه اجتماعی برای ترفیع کسب و کارتان می تواند حرکتی زیرکانه باشد.


بیشتر بخوانید: ۶ استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان


۷- از داشبورد رسانه اجتماعی استفاده کنید

یکی از بزرگ ترین چالش های رسانه های اجتماعی مدیریت زمان است. داشبوردهای رسانه های اجتماعی همانند Hootsuite، TweetDeck یا Social Oomph، می توانند به شما در مدیریت زمان رسانه اجتماعی به شکلی اثربخش تر کمک کنند.

راهنمای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تازه کارها

این ابزارها به شما امکان تنظیم هشدارها و اطلاعیه ها، خلق گروه و به روزرسانی جداول زمانی را می دهد تا بتوانید برخی از فرایندهای رسانه اجتماعی را خودکار نمایید. در حالی که خواهان اتوماسیون بیش از حد نیستید، داشبوردهای رسانه اجتماعی می تواند فرایند استفاده از رسانه اجتماعی برای کسب و کار را راحت و کارآمد نماید.


پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

2 نظرات
  1. Erfan می گوید

    همه داشبوردها مستلزم پرداخت هزینه هستند درسته ؟

    1. سعید اتحادی می گوید

      نه، تقریبا همه رسانه های اجتماعی پلت فرم رایگان هم دارن که میشه ازشون استفاده کرد و خیلی کاربردی هستن

پاسخ به Erfan
لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.