دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به بازاریابی دیجیتال احتیاج داریم؟

1

پیشرفت و توسعه در عصر حاضر، باعث شده است تا اینترنت به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه ما تبدیل شود. در دنیای امروز مردم با وجود گوشی‌های هوشمند از همیشه بیشتر با دنیای اینترنت تعامل داشته و زمان زیادی از خود را در روز در فضاهای مجازی می‌گذرانند. به همین دلیل، در دنیای امروزی با در نظر گرفتن شرایط فعلی ما استفاده از بازاریابی سنتی برای جذب مخاطب فایده چندانی نخواهد داشت. بازاریابی دیجیتال؛ پاسخی است که افراد با توجه به شرایطی که به وجود آمده است به آن رسیده‌اند. بازاریابی دیجیتال در اصل نسل جدیدی از بازاریابی است که با در نظر گرفتن شرایط و تکنولوژی‌های روز؛ تبلیغات مورد نظر را به صورت موثرتری پیش می‌برد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

قطعا کلمه بازاریابی در طول عمرتان چندباری به گوشتان خورده است و آگاه هستید که هر کسب‌وکاری برای پیشرفت و ترقی خود احتیاج دارد تا با استفاده از فنون مختلف بازاریابی به کسب‌وکار خود رونق بدهد. در عصر حاضر؛ حضور پررنگ اینترنت در زندگی روزانه ما باعث شده است تا بازاریابی سنتی دیگر مانند گذشته کارآمد و موثر نباشد. دلیل این امر این است که وجود اینترنت در زندگی روزانه مردم باعث شده است تا بتوان از این بستر برای بازاریابی خدمات و محصولات مختلف بهره بیشتری برد. در اصل؛ فضای اینترنت برای  تجارت‌ها این امکان را به‌وجود آورده است تا بازاریابان بتوانند با صرف هزینه‎‌ و زمانی بسیار کمتر خود را به طیف وسیعی از مشتریان احتمالی وصل کنند و در جهت پیشرفت و رشد تجارت خود قدم بردارند. این فرصت به وجود آمده در بستر اینترنت باعث آفریده شدن نسل تازه ای از بازاریابی با نام بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) شده است که به واسطه آن از اینترنت به عنوان وسیله ای در راستای ایجاد ارتباط بین صاحبان کسب‌وکار و مشتریان احتمالی استفاده کرده و تجارت خود را توسعه می‌ دهند.

چرا به بازاریابی دیجیتال احتیاج داریم؟

با مواردی که ذکر کردیم، حتما متوجه شده‌اید که بازاریابی دیجیتال اصلی جدایی‌ناپذیر برای پیشرفت و ترقی کسب و کارهای آنلاین بوده و اگر به توسعه تجارت خود فکر می کنید باید بازاریابی دیجیتال را جدی بگیرید. اما اگر دلایل ذکر شده در بالا مجاب کننده نبود که چرا بازاریابی دیجیتال این روزها به عنصری جدا نشدنی از کسب و کارها تبدیل شده است؛ در ادامه دلایل دیگری را برای شما مطرح خواهیم کرد.

  1. هزینه پایین

اولین مساله ای که می تواند دلیلی بر برتری بازاریابی دیجیتال بر سنتی باشد، این مطلب است که بازاریابی دیجیتال روشی بسیار ارزان تر نسبت به روش های دیگر بازاریابی است. برای مثال در بازاریابی سنتی شاید شما مجبور باشید هزینه بسیاری را صرف چاپ، اجاره بیلبورد و … بکنید که در صورت استفاده شما از روش بازاریابی دیجیتال اکثر هزینه های اضافی شما حذف خواهد

  1. جذب راحت کاربران هدف

امروزه حضور نام ها و برندهای بزرگ در فضای اینترنت و سرویس دهی این برندها به مشتریان باعث شده است تعداد زیادی از مردم در فضای مجازی حضور داشته باشند و حتی فرآیند خرید خدمات یا کالای خود را نیز از طریق بستر اینترنت انجام دهند. این مساله فرصتی طلایی برای تجارت ها ایجاد کرده است تا با حضور در دنیای اینترنت خود را در معرض دید مخاطبان مد نظر خود قرار داده و آنها را به سمت تجارت و کسب و کار خود جذب کنند.

  1. مکان تعامل راحت با مشتریان

لطف وجود شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام باعث شده است تا تعامل کردن با مشتری همانند گذشته سخت و وقت گیر نباشد. تبلیغات اینترنتی به شما و کسب و کارتان کمک می کند بتوانید راحت تر از همیشه با مخاطب خود تعامل داشته باشید و چه صاحب کسب و کار بزرگ باشید چه کسب و کار کوچک این مساله به صورت مستقیم روی پیشرفت کسب و کارتان تاثیرگذار است. تعامل با مشتری باعث این است تا بتوانید نیازهای اصلی آنها را کشف کرده و در مراجل بعدی کارتان برای آنها راه حل ارائه کنید.

  1. انعطاف پذیری بالا

خطای انسانی یکی از مشکلاتی است که همه ما در کار با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. یکی از ایرادات بزرگ بازاریابی سنتی این است که در صورت بروز اشتباه در یکی از مراجل بازاریابی امکان اصلاح اشتباه وجود ندارد یا در صورت وجود این امکان احتیاج به هزینه بالایی دارد. اما در تبلیغات آنلاین اشتباهات به راحتی قابل پیگیری و اندازه گیری هستند. این ویژگی باعث می شود بتوانیم بازاریابی دیجیتال را انعطاف پذیر بدانیم .

1 نظر
  1. leilasalim418 می گوید

    ممنون از پستتون عالی بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.