توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما

0

توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما

در ادامه مباحث “کسب و کار به زبان ساده” امروز درباره کالانما یا همان کاتالوگ صحبت خواهیم کرد که البته با معادل های دیگری مانند کتابچه راهنما یا بروشور نیز شناخته می شود هر چند این ها هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، اما در کشور ما تمامی عناوین مذکور به یک مفهوم استفاده می شود. آنچه به عنوان کاتالوگ در اختیار مشتری قرار می گیرد حاوی ویژگی ها، نکات و روش هایی است که صاحب کالا یا خدمات برای معرفی محصول خود انتخاب کرده تا بتواند نظر مخاطب برای خرید جلب کند، از این رو کاتالوگ می تواند نقش مهمی در نهایی کردن تصمیم خرید نزد مشتریان داشته باشد.

اصول طراحی

قطعا برای طراحی کالانما به یکی از دفاتر تبلیغاتی مراجعه خواهید کرد تا آن ها برایتان طرح مناسبی را آماده کنند. این مساله نباید صاحب سفارش را از اظهار نظر و ارائه ویرایش های ساختاری در رابطه با طرح کاتالوگ منع کند. چرا که شما صاحب کسب و کار هستید و در نهایت این شخصی سازی های مدنظرتان است که باید توسط مرکز تبلیغاتی به اجرا گذاشته شود. برای همین ابتدا نه به طور کاملا تخصصی بلکه به بیانی ساده مواردی را در رابطه با اصول طراحی کاتالوگ مطرح می کنیم که به خاطر داشتن آنها می تواند به ارائه پیشنهاداتی بهتر در رابطه با سفارش کار توسط شما منتج شود.


بیشتر بخوانیم: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


 طرح

بی شک این مهمترین قسمت کار است. طرح جذاب مشتری واقعی را وادار به خرید می کند و آنهایی را که برای خریدهای آینده برنامه ریزی می کنند نیز در صف ذخیره قرار می دهد. براساس آموزه های روانشناسی در علم اقتصاد، بیشتر مواقع افراد بدلیل شکل گیری حس خواستن اقدام به خرید می کنند نه لزوما نیاز واجب! زیرا حس خوب خرید را دوست دارند و این می تواند نوعی سرگرمی باشد. بنابراین کاتالوگی که در اختیار این گروه قرار می گیرد باید آنچنان جذاب باشد که به صدور حکم خرید منتهی شود.

 مشارکت

این مورد با عنوان قبلی کاملا در ارتباط است بدین صورت که باید طرحی را انتخاب کنیم که میزان مشارکت مشتریان را بالا ببرد. افزایش میزان تمایل به خرید در مشتریان را با بیان روش های دستیابی به آسایش و راحتی از طریق محصولاتتان دنبال کنید.

کیفیت

قطعا ارتباط با یک کاتالوگ که از ساختاری نفیس و مناسب(چه فیزیکی باشد یا به شکل فایل الکترونیک) برخوردار است به مراتب دلچسب تر خواهد بود تا اینکه یک اثر ضعیف و بی کیفیت را مقابل تان قرار دهند. از این رو یا اقدام به سفارش کاتالوگ نکنید! یا اینکه برای این مورد هزینه کافی اختصاص دهید.

توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما

هدف

برای تهیه کالانما باید به نحوی عمل شود که هم مخاطب خاص و هم مشتریان عادی را هدف قرار دهد و برایشان جذاب باشد. اینجا دیگر خلاقیت با شماست که چگونه محتوا را جانمایی کنید اما به هر ترتیب برای دو گروه مذکور باید محتوا وجود داشته باشد. گاهی اوقات لازم است تا کاتالوگ حرفه ای را از نوع تجاری تمیز دهیم تا پیگیری محتوا برای هر دو گروه مخاطب خسته کننده نباشد.


بیشتر بخوانیم: ۷ تکنیک بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶


متن و تصویر

باید تناسبی میان متن و تصویر وجود داشته باشد. حتما در کاتالوگ از تصاویر انحصاری و البته با کیفیت استفاده کنیم. گاهی دیده شده تصویر محصولات مشابه از وب جستجو شده و در کاتالوگ قرار می گیرد. از مجری طرح کاتالوگ بخواهید با استفاده از یک عکاس حرفه ای تصاویری زنده از محصولات شما تهیه و در صفحات کار کنند.

جانمایی

بررسی ها نشان داده که مخاطبان کاتالوگ قبل از مطالعه دقیق، نگاهی به اصطلاح سرسری به آن خواهند داشت تا بعدا سر فرصت آن را ببینند. از این رو لازم است تا برای موفقیت در این نگاه اولیه، راهبردی مناسب را انتخاب کنید. برای این منظور بهتر است تصاویر جذاب تر محصولات خود را در گوشه های خارجی هر صفحه کار کنیم و همواره از فونت های درشت و رنگ های گرم نیز برای صفحات اصلی استفاده شود.

ارزشمندی

باید کاتالوگ را ارزشمند کنیم! برای این کار پیشنهاد می شود در برخی صفحات که به معرفی محصولات اختصاص داد کدهای تخفیف مثلا ۵ درصدی قرار دهید . حتما روی جلد با فونت مشخص به وجود کد تخفیف برای مشتری در کاتالوگ اشاره کنید. با این روش معرفی نامه محصولات شما به مجموعه ای ارزشمند نزد مشتری مبدل خواهد شد.

توصیه هایی ساده برای کاتالوگ شما

ثبات

از مجری طرح بخواهید براساس آنچه که مدنظر دارید طرح های اولیه مختلفی آماده و مقابل شما قرار دهد. پس از بررسی دقیق و انتخاب یک نمونه باز هم ویرایش های مورد نظر خود را بر آن اضافه کرده و در نهایت یک چارچوب ثابت برای کاتالوگ های کمپانی خود داشته باشید تا مشتری حتی بدون مشاهده تیتر یا تصویر روی آن نیز متوجه شود این متعلق به کسب و کار شماست. برای مثال از برش های خاص در شکل کلی کاتالوگ، رنگ های ثابت، روش های خلاقانه تا خوردن صفحات، عناصر متحرک مانند برگه های کشویی و … بهره برداری کنید.


بیشتر بخوانیم: ۶ توصیه طلایی برای “کسب و کارهای کوچک


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.