۱۰ نکته ای که تجربه کاربری وبسایت شما را متحول خواهد کرد

0

محتوا یکی از مهمترین ابزارها برای بازاریابی دیجیتال محسوب می گردد و برای آماده سازی آن، باید به نیازهای مشتریان توجه داشت. از این رو امروزه وبسایت ها به ابزارهایی قدرتمند در حوزه بازاریابی تبدیل شده اند. چرا که آنها می توانند به عنوان یک فروشنده ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، برای شما مشتری جذب کنند. به همین خاطر، پتانسیل این را دارند که محور تلاش هایتان در زمینه بازاریابی باشند.

با این حال، با توجه به پیشرفت های روزافزون ابزارهای بازاریابی دیجیتال، ممکن است وبسایت شما نیاز به طراحی مجدد و به روز رسانی داشته باشد، آن هم درست وقتی که شما زمان و سرمایه کافی در اختیار ندارید.

در این مقاله ۱۰ راهکار ساده ارائه خواهیم کرد که با کمترین هزینه می توانند یه شما کمک می کنند تا تجربه کاربری وبسایت خود را بهبود بخشید.

۱.از فضای سفید وبسایت خود استفاده کنید

فضای سفید وبسایت باعث می شود مخاطبان بتوانند بهتر بر روی مطالب شما تمرکز کنند. طبق داده های بدست آمده از تحقیقات اخیر مشخص شد که فضای سفید پیرامون متن ها و عناوین می توانند تا ۲۰ درصد بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب کنند. این فضا می تواند باعث شود که وبسایت شما مدرن تر و زیباتر به نظر برسد. اما حواستان باشد که حفظ تعادل بین فضای سفید و محتوای سایت، نکته حائز اهمیتی است. فضای سفید نباید جایگزین مطالب ارزشمند سایت شما شود.

۲. سرعت وبسایت خود را بهبود ببخشید

از ویژگی های منفی یک وبسایت می توان به مدت زمان زیاد آن در بارگذاری اشاره کرد. اگر کاربران سایت شما مدت زیادی را صرف بارگذاری آن کنند، قطعا خسته شده و سایت را ترک می کنند.

امروزه کاربران به راحتی می توانند از طریق تلفن همراه خود، در هرکجای دنیا که باشند، به وبسایت های مختلف دسترسی پیدا کنند و از محتوای آنها بهره مند شوند. درنتیجه سرعت وبسایت ها از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که اغلب کاربران زمان کافی برای بالا آمدن وبسایت شما ندارند.

بر اساس اعلام آمارهای بدست آمده، تنها ۵ ثانیه زمان برای لود شدن یک سایت می تواند آمار بازدیدهای آن را تا ۲۰ درصد افزایش یا کاهش دهد.

یکی از عواملی که به بالا بردن سرعت سایت کمک بسیاری می کند، کاهش حجم عکس ها و محتویات تصویری شماست.

۳. از CTA های جذاب استفاده کنید

مشتریان عادت دارند به دنبال نشانه های بصری جذاب باشند تا به محتوای مورد نظر برسند. CTA باعث می شود کاربران وبسایت به راحتی به محتوای موردنظرشان هدایت شوند.

برای CTA مناسب باید روانشناسی رنگ ها را درنظر بگیرید. مطالعات نشان داده اند که استفاده از رنگ و انتقال پیام مناسب به مخاطب، می تواند تا ۱۱ درصد کلیک های وبسایت شما را افزایش دهد. همانطور که می دانید، در علم روانشناسی، هررنگ حاوی پیام خاصی است. پس روی پیامی که می خواهید به مخاطب منتقل کنید فکر کنید و سپس CTA مناسب را طراحی کنید.

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از کلمات مناسب استفاده کنید. CTA شما باید حاوی پیامی باشد که مخاطب را تحریک کند. برای انتخاب این کلمات نیز بهتر است به سراغ علم روانشناسی بروید.

شما می توانید در انتهای صفحات وبسایت خود دکمه های «همین حالا ثبت نام کنید» و یا «شروع» را بکار ببرید تا کاربران را به جلو هدایت کنید.

۴. از هایپرلینک استفاده کنید

هنگامی که در وبسایت خود از هایپرلینک استفاده می کنید، توقع دارید آمار بازدیدکنندگان آن افزایش یابد. بنابراین آن را جایی از سایت خود قرار دهید که توجه بیننده را به خود جلب کند. مطمئن شوید که لینک ها به طور واضح در سایت شما نمایش داده می شوند. به عنوان مثال زیر آنها را خط بکشید و یا رنگ متفاوت برایشان انتخاب کنید. استفاده از رنگ آبی برای لینک ها متداول است و کاربران انتظار دارند با کلیک بر روی آنها به صفحه دیگری هدایت شوند. درنتیجه استفاده از این رنگ می تواند مفید باشد و آمار بازدیدهای سایت را بالا ببرد.

هرچه تعداد کلمات انتخاب شده برای هایپرلینک بیشتر باشد، احتمال دیده شدن آن نیز بیشتر است و راحت تر شناسایی می شود.

۵. از شماره گذاری و نشانه گذاری استفاده کنید

شماره گذاری و نشانه گذاری در متن باعث می شود کاربر شما به سرعت اطلاعات موجود در سایت را دریابد. شما به این نشانه گذاری ها نیاز دارید تا مطالب را دسته بندی کنید و اطلاعات بیشتری را در زمان کوتاه تری در اختیار مشتری قرار دهید.

شما می توانید خلاقیت خود را با استفاده از نشانه ها به نمایش بگذارید و با استفاده از تصاویر، نظر خود را به مخاطب نشان بدهید. اما چرا باید از این نشانه ها استفاده کنید؟ زیرا آنها به شما کمک می کنند تا اصطلاحات خاص و یا ویژگی های مهم را به سادگی برای کاربرانتان بیان کنید.

۶. از تصاویر هوشمندانه استفاده کنید.

کاربران فضای مجازی به تصاویر اهمیت زیادی می دهند. درنتیجه شما باید در طراحی سایت خود به تصاویر، توجه ویژه ای داشته باشید. هنگامی که کاربران برای اولین بار وارد سایت شما می شوند، به تصاویر آن نگاه می کنند. آنها توقع دارند وقتی وارد یک سایت می شوند تصاویر منحصر به فرد و با کیفیت ببینند. استفاده از عکس هایی که به راحتی در فضای مجازی قابل دسترسی هستند، اعتماد کاربر را به برند شما کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده اند که استفاده از عکس های منحصر به فرد و مرتبط با محصول به راحتی می تواند آمار بازدیدهای سایت را افزایش دهد. درحالی که عکس های موجود در فضای مجازی حتی اگر کیفیت بالایی داشته باشند هم نمی توانند ارتباط خوبی با مخاطب شما برقرار کنند.

هیچ عکسی نمی تواند به اندازه عکس محصولات و خدمات شما، برای مشتریان تاثیرگذار باشد. اینکار صداقت شما را به مشتری نشان می دهد.

۷. سرفصل ها را به خوبی بنویسید و آنها را طراحی کنید

عناوین و مطالب شما باید طوری باشند که مخاطب به آنچه توقع داشته در صفحه شما ببیند، دست یابد. همچنین باید به کلمات کلیدی اهمیت ویژه ای بدهید، چرا که آنها به شما در جذب مخاطبانتان کمک بسیاری می کنند. فراموش نکنید که انتخاب سرفصل مناسب می تواند در تشویق مخاطبان کمک بسیاری کند. این سرفصل ها و عناوین می توانند مخاطبانتان را به سوی شما بیاورند.

۸. هماهنگی را در تمام عناصر موجود در وبسایت حفظ کنید

ایجاد هماهنگی در وبسایت یعنی سعی کنید تمام اجزا و عناصر از جمله فونت ها، رنگ ها، تصاویر و…. با یکدیگر همخوانی داشته باشند. توجه به این موضوع می تواند منجر به جلب اعتماد مخاطب شود. همچنین از سردرگمی او جلوگیری می کند.

اگر کاربر پس از ورود به سایت شما با این سوال مواجه شود که « من اینجا چکار می کنم؟» این برای شما یک امتیاز منفی محسوب می شود. عدم هماهنگی در این عناصر می تواند دیدگاه مخاطب را نسبت به کیفیت محصول شما تغییر دهد.

۹. پیغام خطای ۴۰۴ را رفع کنید

خطای ۴۰۴ با عنوان خطای « یافت نشد» شناخته می شود. این بدین معناست که سرور وب، نمی تواند سایت مورد نظر را پیدا کند. این پیغام باعث آزار کاربر شما می شود. زمانی که کاربر روی یک لینک کلیک می کند، انتظار دارد پس از آن وارد وبسایت مورد نظر شود اما وقتی با پیغام ۴۰۴ مواجه می شود سریعا آن سایت را ترک می کند و به سراغ وبسایت دیگری می رود. این پیغام باعث می شود رتبه سئو سایت شما پایین بیاید.

۱۰. به نسخه تلفن همراه توجه کنید

فناوری ها برای برآورده کردن نیازهای ما پیشرفت کرده اند. امروزه بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا به وسیله تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. درنتیجه طراحی نسخه تلفن همراه به دسترسی آسان تر به سایت شما کمک می کند.

امیدواریم این نکات به شما کمک کنند تا وبسایت خود را طوری طراحی کنید که بدون پرداخت حتی یک ریال هزینه اضافه، مورد توجه کاربران بیشتری واقع شده و تجربه کاربری وبسایت خود را بهبود ببخشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.