۱۹+۱ نکته برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

1

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک بیشتر از سایر اشتباه ها مرتکب می شوند، این است که “هر چه که باقی مانده باشد را برای تبلیغات استفاده می کنند“. بازاریابی و تبلیغات یک سرمایه گذاری است، نه هزینه. بدون سرمایه گذاری کافی در تبلیغات فروش شما کاهش خواهد یافت.

متوسط هزینه تبلیغات معمولا ۱ تا ۵ درصد فروش ناخالص است، که می تواند بر اساس مکان، نرخ تبلیغات محلی، و صنعت متغیر باشد.جهت موفقیت، تبلیغات باید مزیتی برای مصرف کننده ارائه دهد یا مشکلی را حل کند. این مزیت یا راه حل باید مورد تقاضا مصرف کننده باشد. محصول یا خدمت شما باشد مستقیما با این مزیت یا راه حل پیوند خورده باشد. این مزیت یا راه حل باید از طریق تبلیغات رسانه ای ارتباط برقرار کنند. به عبارت دیگر، شفاف عمل کنید، زرق و برق تبلیغات را فراموش کنید و مطمئن شوید پیام در آگهی گم نشده است.


بیشتر بخوانید: قدرت تبلیغات مخرب بر کاهش فروش


در این مقاله می خواهیم برخی نکات را در ارتباط با تبلیغات کم هزینه بیان کنیم، امیدواریم بتوانند به شما کمک کنند.

۱- متخصصان رادیو، روزنامه و مجله معمولا به توسعه استراتژی تبلیغات رایگان کمک می کنند. چیزهایی مثل اطلاعات جمعیت شناختی، روش های کم هزینه برای خلق آگهی و غیره.

۲- آگهی خود را در ساعات بیکاری یا در مکان های غیر متداول قرار دهید. شما همچنان می توانید با این نقاط به بازار هدفتان دسترسی پیدا کنید.

۳- به جای تبلیغ بزرگ یک مرتبه، از آگهی های کوچک مکرر که نتیجه می دهند استفاده کنید.

19+1 نکته برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

۴- گاهی مجله های ماهانه، در پایان ماه فضای آگهی فروخته نشده دارند، در نتیجه این فضا را با تخفیف خواهند فروخت.

۵- هزینه های تبلیغات را با افرادی که به شما می فروشند تقسیم کنید. فروشندگان و تولیدکنندگان همیشه به دنبال در معرض دید قرار گرفتن هستند. بگذارید بدانند شما محصولات آن ها را حمل می کنید و فروشنده بخشی از هزینه آگهی را متقبل می شود.

۶- آیا تخفیف های تبلیغات برای پیش فروش نقدی دارید؟

۷- هزینه آگهی را با کسب و کارهای کوچک مجاورتان تقسیم کنید. فروشگاه های ویدئو و محل سرو پیتزا شرکای طبیعی هستند. کوپن هایی برای فروشگاه های همدیگر داشته باشید یا هزینه آگهی بر روی کاغذهای کوچک را با هم تقسیم کنید.

۸- سعی کنید اندازه آگهی (نه در صفحات زرد) یا زمان تبلیغ رادیویی تان را کاهش دهید. استفاده از آگهی های کوچک یا پیام های کوتاه تر به شما اجازه خواهد داد تا آگهی های بیشتری انجام دهید که مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد. اینکه با یک آگهی کوچک هر روز دیده شوید بهتر از این است که با یک آگهی بزرگ ماهانه دیده شوید.

19+1 نکته برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

۱۰- بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟ آگهی خود را برای صحبت مستقیم با این افراد هدف گذاری کنید.

۱۱- عرضه کنندگان در قبال تبلیغات در نقطه خرید از شما چه می خواهند؟ پوسترها، قفسه های سرپایی و غیره به شما امکان در دید قرار گرفتن خوبی می دهد.


بیشتر بخوانید: شکار در نقطه خرید!


۱۲- برخی زنجیره های ملی همانند کوکاکولا و پپسی علائم بیرون ساختمانی برای کسب و کارها فراهم می کنند. همچنین علائم درون ساختمانی که با مارکرهای خاص بر روی آن ها می نویسید برای تبلیغ پیشنهادهای ویژه شما وجود دارند.

۱۳- آیا می توانید یک رویداد جامعه را حمایت مالی کنید؟ هر رویدادی که به خوبی در جامعه تبلیغ خواهد شد. نام شما ممکن است به طور برجسته نشان داده نشود، اما گاهی یک نمایش مثبت در جامعه برای شما، مشتریان جدید در پی خواهد داشت.

۱۴- کسب و کارهای کوچک به ندرت می توانند تبلیغات اشباع انجام دهند. باید انتخاب رسانه هایی که به مشتریان شما دسترسی دارند گزینشی عمل کنید. از آن ها بخواهید دقیقا به شما بگویند چگونه اگهی شما به مخاطبان هدفتان خواهد رسید.

۱۵- از رسانه ای که انتخاب می کنید بهره کامل را ببرید. اگر پیام شما کلامی است، نیازی به تلویزیون ندارید. از رادیو، بیلبورد و روزنامه استفاده کنید.

۱۶- نمی توانید با رقبای بزرگ، ریال به ریال رقابت کنید. اما می توانید از رویکردها، شعار، شوخ طبعی یا گزینش رسانه غیرمعمول (مانند توئیتر) برای کسب بخشی از بازار استفاده کنید.

19+1 نکته برای تبلیغات کسب و کارهای کوچک

۱۷- به دلیل هزینه های زیاد تبلیغات رایج در رادیو، تلویزیون و روزنامه، بسیاری از کسب و کارهای آگاه از هزینه، مجبور به استفاده از روش های کم هزینه تر شده اند. آیا می توانید در پارکینگ، تابلوهای تاکسی، بادکنک ها، بالن های کوچک، چرخ دستی های خرید  و امثال آن ها تبلیغ کنید؟

۱۸- بخشی در آگهی خود قرار دهید که برای شما مشخص کند مشتریان شما از کدام رسانه می آید. از همه مشتریان بپرسید چطور شما را پیدا کردند.

۱۹- برای روزهای بد برنامه ریزی کنید. در طول سال مبلغی برای موقعیت های اضطراری کنار بگذارید. هیچ وقت نمی دانید چه زمانی باید واکنشی سریع به آنچه رقیب انجام می دهد نشان دهید. اگر اتفاقی (چه مثبت و چه منفی) در صنعتتان رخ داد، باید به سرعت واکنش نشان دهید تا مطمئن شوید پیام درست را ارائه می کنید.

۲۰- همیشه به مشتریانتان چیزی بیش از آنچه به آن ها وعده داده و مورد انتظار آن ها است بدهید.


پیشنهاد نویسنده: ۲۱ تکنیک فروش برای کسب و کارهای کوچک


 

 

1 نظر
  1. سعید شیرازی می گوید

    تمام ارگان ها و نهادها باید بسیج بشن از کسب و کارها حمایت کنند بخصوص در این ایام حساس کرونایی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.