راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

3

اگر مالک یک کسب و کار قدیمی هستید و یا اگر تجارت خود را جدیدا راه اندازی نموده اید، فرقی نمی کند، لازمه تبلیغات موفق داشتن برنامه برای تبلیغات هست.


بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


قبل از اینکه وارد بحث برنامه ریزی تبلیغات شویم، دو قانون بسیار مهم در مورد تبلیغات موفق را بایستی برای شما بیان کنم:

۱- قانون اول: هر جا پای منطق و احساس بطور هم زمان در میان باشد، همیشه احساس برنده است.

۲- قانون دوم: تبلیغات همیشه باید بعنوان یک سرمایه در نظر گرفته بشه نه هزینه.

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

قانون اول:

منطق در مقابل احساسات

ما وقتی یک محصول را می خریم، خرید خود را از طریق احساسات انجام می دهیم. بعد از پایان فرایند خرید، برای حمایت از خرید خود، از طریق منطق، به بررسی محصول می پردازیم. ذات تبلیغات این نیست که از طریق آن ها، ویژگی های محصول خود را برجسته نماییم، بلکه باید  مزیت های محصولات خود را برجسته کنیم.

قانون دوم:

تبلیغات موفق همیشه باید بعنوان سرمایه تلقی شود نه هزینه

شما فکر می کنید چکی که بابت تبلیغات پرداخته اید نوعی هزینه بوده، این در حالی است که باید تبلیغات را نوعی سهام تصور کنید. شما وقتی پولی بابت سهام می پردازید، آن را هزینه محاسبه نمی کنید، بلکه نوعی سرمایه گذاری بوده و شما برای رسیدن به بازده بیشتر این سرمایه گذاری را انجام داده اید. مرتبا بازار سهام را چک می کنید تا اگر سهام مربوطه بازدهی کم یا منفی داشت سرمایه خود را در سهام دیگری امتحان کنید. تبلیغات موفق برای کسب و کارتان نیز به همین شکل است. دائما بررسی کرده و بازدهی آن را مورد ارزیابی قرار دهید


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۶: رسانه های اجتماعی


رسانه درست رو برای تبلیغات انتخاب کنید

صرفا معروف بودن یا پر خواننده بودن یک روزنامه مهم نیست شما باید بررسی کنید آیا مشتریان هدف شما آن روزنامه را مطالعه می کنند؟ رسانه ای را برای تبلیغات انتخاب کنید که مخاطب آن، مشتریان هدف شما هستند. اگر رسانه ای را پیدا کردید که بخش عمده ای از بازار هدف شما مخاطب آن رسانه بودند، سعی کنید خیلی بیشتر از رقبا در آن رسانه سرمایه گذاری و محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

بیاید معامله کنیم

اگر ما محصولی را خریداری می کنیم، آیا انتظار نداریم آن محصول به خوبی برای ما کار کند؟ جواب همه مثبت است. آیا در مورد تبلیغات این طور نیست؟  شما اگر بابت تبلیغات پولی پرداخت می کنید، در مقابل انتظار بازده دارید به بهترین نحو جذب مشتری نماید. پس برای تبلیغات سرمایه گذاری بلند مدت نکنید، مثلا تبلیغات یکساله. بلکه قرارداد کوتاه مدت بندید، مثلا چها ماهه، اگر این تبلیغات موفق و مفید بود مجددا تمدید خواهید کرد.

از تبلیغات زود خسته نشوید ( دنبال بازده سریع نباشید)

وقتی شما در بازار سرمایه سهامی را می خرید، آیا سریع به بازده مورد انتظار خود می رسید؟ نه، چرا که رسیدن به بازده نیازمند سپری شدن زمان است. در تبلیغات نیز، شما نیازمند گذراندن مدت زمانی برای تکرار تبلیغ خود هستید. برای مثال اگر در رادیو تبلیغ می کنید، حداقل به مدت چهار ماه هر هفته بایستی محصول خود را تبلیغ کنید تا به بازاری که مد نظرتان است دست پیدا کنید. در اینجا سوال اساسی اسن است که “آیا پول کافی برای سرمایه گذاری ندارید؟”


بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام ساخت یک برنامه بازاریابی


چه زمانی باید تبلیغات کنید؟

این سوال را از خود بپرسید: “در چه روز یا روزهایی باید تبلیغات انجام دهیم؟” برای پاسخ به این سوال باید بازار هدفتان را بررسی کنید. مشتریان هدفتان چه زمانی به خرید می روند؟ چه روزهایی بیشترین فروش را دارید؟ آخر هفته یا اواسط هفته؟

راهنمای تبلیغات موفق برای کسب و کارهای کوچک

به عنوان مثال بعضی مشاغل مانند فست فود و رستوران که در اخر هفته بیشترین مراجعه کننده را دارند، تبلیغات خود را در روز چهاشنبه منتشر می کنند. به این ترتیب مشتریان فرصت بررسی و انتخاب آنها را برای اخر هفته خواهند داشت. اگر نوع کسب و کار و مشتریان خود را بشناسید، می توانید زمان مناسب تبلیغات را پیدا کنید.


پیشنهاد نویسنده: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

3 نظرات
  1. سجاد اسماعیلی می گوید

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما آقای اتحادی که الان برام خیلی عزیز شدید.. بابت مقاله هایعالی و پربارتون بی نهااااااایت ممنون… امیدوارم جزو موفقترین ها باشید

  2. سجاد اسماعیلی می گوید

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت شما آقای اتحادی که الان برام خیلی عزیز شدید.. بابت مقاله های عالی و پربارتون بی نهااااااایت ممنون… امیدوارم جزو موفقترین ها باشید

    1. سعید اتحادی می گوید

      نظر لطف شماس جناب اسماعیلی
      خیلی خوشحالم که مطالب مورد توجهتون قرار گرفته
      امیدوارم شما هم موفق باشید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.