بازاریابی محتوا ، سکوی پرتاب کسب‌وکار

0

در بازار کسب وکار امروز با توجه به گسترش بستر فضای آنلاین، بسیاری از شرکت ها به فضای مجازی مخصوصاً شبکه های اجتماعی روی آوردند، همین موضوع باعث شده است شیوه معرفی محصولات، برندینگ و استراتژی ها و در حالت کلی بازاریابی دچار تغییرات کلی شود. یکی از همین تغییرات بازاریابی را می توان بوجود آمدن بازاریابی محتوا دانست. مفهومی که در سال های اخیر نقش بسیار مهمی در رشد کسب و کارها داشته است. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا بازاریابی محتوا را مورد بررسی قرارداده و انواع آن را بیشتر بشناسیم.

بازاریابی محتوا:

به صورت کلی می توان گفت که بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که تمرکز اصلی آن تولید محتوای ارزشمند، مرتبط و همسو با کسب وکار شماست. هدف کلی و اصلی استفاده از این شیوه بازاریابی، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود. اما سوال اصلی این است که تولید محتوا در زمینه های بسیار مختلفی انجام می شود و مناسب ترین شیوه برای شما کدام است؟ و تفاوت اصلی بازاریابی محتوا و تبلیغات در چیست؟
برای پاسخ به این سوالات، در گام اول تفاوت تبلیغات و بازاریابی محتوا را توصیح خواهیم داد و سپس به معرفی انواع بازاریابی محتوا می پردازیم تا بتوانید بهترین شیوه را انتخاب کنید.
بازاریابی محتوا از جنبه های مختلف با تبلیغات متمایز است که در سه عنوان کلی می توان مطرح کرد:
۱. در بازاریابی محتوا، محتوای تولید شده در رسانه‌های تحت مالکیت کسب‌وکار‌ها پخش می‌شوند، اما درصورتی که محتوای مربوطه در رسانه‌های دیگر پخش شوند، تبلیغات نام می‌گیرند.
۲. استراتژی بازاریابی محتوا، برخلاف تبلیغات که تهاجمی است، بیشتر جذب‌کننده است و باعث مزاحمت و ناراحتی مخاطبین نمی‌شود.
۳. تبلیغات بسیار پرهزینه است، در صورتی که بازاریابی محتوا هزینه چندانی ندارد.

حوزه‌های مختلف بازاریابی محتوا

۱. وبلاگ:

وبلاگ در سایت ها نقش مکمل و با اهمیتی در جهت معرفی برند خود به مخطبان کسب  وکار شما را دارد. در حقیقت داشتن یک وبلاگ که خدمات یا محصولات شما را به عالی¬ترین شکل معرفی کند، می تواند مشتریانی بالقوه ای را که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند را جذب کند و از طرفی یک راهکار بسیار کم هزینه برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستوجوگر (بهبود سئو) است.
از جمله نکاتی که در حین نوشتن مطالب وبلاگ باید بدان توجه کنید، مطالب را برای بهبود رتبه سایت بهینه کنید، از یک مدل خاص، مثل الگو ستون و یا خوشه، برای عناوین وبلاگ خود بهره گیری کنید و تمرکز محتوای منتشر شده را روی خدمات، محصولات و یا راهکارهایی که کسب و کار شما ارائه می کند، می توان اشاره کرد.

بازاریابی محتوا، سکوی پرتاب کسب‌وکار

۲. ویدئو

ویدئوها یکی از بهترین راه های ارتباط با کاربران است و تعامل شما با مشتریان را خیلی سریع رشد می دهد. بر اساس مطلبی که سایت HubSpot منتشر کرده است، ۵۴% از مخاطبانی که از یک برند حمایت می کنند، تمایل دارند که ویدئوهای برند محبوب خود را تماشا کنند که این عدد بیشترین آمار در بین شیوه های بازاریابی محتوا است.
شما می توانید با تولید ویدئوهای متنوع در زمینه کاری خود، برند خود را بیشتر معرفی کنید و توجه مشتریان به خود جلب نمایید. همچنین در آخرین بروزرسانی گوگل، یکی از سریع¬ترین شاخصه هایی که می تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند، استفاده از ویدئو در سایت شماست.
به عنوان مثال با به اشتراک گذاری ویدئو در زمینه های مختلف کاری پابلیکا از جمله بازاریابی محتوا، روابط عمومی و انتشار ریپورتاژ آگهی، علاوه بر اینکه با مخاطبان خود تعامل بسیار خوبی را ایجاد کرده ایم، در انتقال مفاهیم و آموزش های کاربردی و جدید بازخورد بسیار خوبی را دریافت کرده ایم. همچنین این رویکرد باعث شده که مخاطبان، پابلیکا را به عنوان مجموعه معتبر در حوزه های کاری که در آن قعالیت می کند، به شمار آورند. از طریق بازاریابی محتوا و به روش انتشار ویدئو، قدم مهمی برای بهبود برندینگ خود برداشتیم.

۳. اینفوگرافی

از دیگر راه های بازاریابی محتوا، می توان به اینفوگرافی ها اشاره کرد. اینفوگرافی ها در حقیقت محتواهای بصری هستند که یک خط روند را دنبال کرده و می تواند اطلاعات بسیار زیاد را به شکل خلاصه به کاربران ارائه کند. بعلاوه اگر محصول یا خدمات شما از نوعی است که توضیح آن دشوار است، اینفوگرافی ها کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز به ساده ترین شکل ممکن به مخاطب انتقال پیدا کرده و نظر آن ها را جلب کند.

بازاریابی محتوا، سکوی پرتاب کسب‌وکار

۴. بررسی موردی

بررسی موردی یکی از تاثیرگذارترین راه ها برای کسانی است که می خواهند اطلاعات بیشتری را در خصوص زمینه فعالیت کسب و کار شما بدست بیاورند. از طریق بررسی موردی، خریداران از بازخورد مشتریان قبلی شما مطلع شده و تجربه استفاده از خدمات و محصولات شما را در فضای واقعی مشاهده می کنند. این امر به افزایش اعتماد سازی و برندینگ بسیار کمک می کند و فرایند فروش را بسیار آسان خواهد کرد.
ما در پابلیکا، به عنوان رسانه تخخصی فعال در حوزه کمپین های روابط عمومی،‌ انتشار ریپورتاژ آگهی و سئو، به منظور آشنایی بیشتر مخاطبانمان را با روابط عمومی و نحوه استفاده از آن،‌ شرکت های مطرح جهان و پروژه های بزرگ را به صورت موردی بررسی کردیم. به عنوان مثال،‌ نحوه استفاده از ابزارهای روابط عمومی را توسط شرکت فلایتیو را در مورد پشتیبانی و رفتار حرفه ای با مشتریان را مورد ارزیابی قرار دادیم.

منبع: https://bit.ly/2Vxoya9

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.