چند نکته کلیدی برای انتشار محتوا در لینکدین

0

بازاریابی محتوا صنعتی است که اغلب، کسب و کارهای کوچک با به کارگیری این شیوه از بازاریابی اینترنتی نام برند خود را به نمایش می‌گذارند. از طرفی بازاریابی محتوا فرایند تبلیغ کسب و کار را دگرگون کرده‌است. هر تیم بازاریابی به دنبال تولید محتوای منحصر به فرد است که از آن در کمپین‌های  تبلیغاتی خود استفاده کند و بازخورد بهتری در معرفی برند خود داشته باشد.

لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا‌کردن دیگران با آن‌ها طراحی شده است. با این‌حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. خبر خوب برای بازاریابان محتوایی این است که از پلتفرم لینکدین بدون هزینه می‌توانند محتوای خود را انتشار دهند و نتایج مورد نظر خود را کسب کنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا بهترین روش‌ برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوا در لینکدین را بیان کنیم. در ادامه هر چیزی که در مورد نکات محتوایی، بایدها و نبایدها، اشتراک‌گذاری و … را بیان می‌کنیم.

۱- نحوه انتشار محتوا در لینکدین

  •  بخش “Status” را مرتبا به روزرسانی کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ماندن در دید مخاطبان هدف خود، بروزرسانی بخش Status است. اگر این کار به درستی و منظم انجام شود، به شما در ایجاد هر چه بهتر ارتباط با مخاطبان کمک می‌کند.

بخش به روزرسانی وضعیت، یک “باکس سفید” است که درست در زیر عکس شما در صفحه اصلی قرار دارد. با بروزرسانی این بخش پیام آن برای تمامی دنبال‌کنندگان شما ارسال می‌شود.

در زمان اشتراک­‌گذاری پست می‌توانید انتخاب کنید که پست‌ها را فقط برای دنبال‌کنندگان خود نمایش دهید یا پست را به صورت عمومی منتشر کنید. درضمن می‌توانید همان پست را در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل توییتر و… نیز اشتراک بگذارید.

پست‌ها مکان مناسب برای اشتراک‌گذاری نظرات خود با دیگران است. اما با اضافه کردن چند لینک وب‌سایت مرتبط می‌توانید در جذب مخاطبین جدید موفق باشید.

۴ نکته حیاتی در انتشار محتوا در لینکدین

– لینک‌ مقالات،وب‌سایت‌ها یا فیلم‌ها را به اشتراک بگذارید. از کلماتی مناسب برای جذب خوانندگان استفاده کنید تا آن‌ها تشویق به کلیک بر روی لینک‌ها شوند.

– در زمان به روزرسانی “Status” خود پیوستی مانند مقاله، فیلم و … اضافه کنید. اگر به دنبال کار هستید، رزومه خود را در این قسمت ضمیمه کنید. با این کار بازدیدکنندگان از صفحه شخصی شما می‌توانند آن را مشاهده کنند و فرصت‌های شغلی خوب برای شما ایجاد خواهد شد.

– افراد مختلفی که ممکن است برای دنبال‌کنندگان شما مفید باشند را زیر پست‌ها تگ کنید. برای این‌کار قبل از نام شخص یا شرکت “@” قرار داده و آیدی او را بنوبسید. این کار به خواننده اجازه می‌دهد تا با کلیک بر روی آن وارد صفحه لینکدین آن شخص یا شرکت ‌شود.

– در مورد رویدادهایی که در آن شرکت داشته‌اید صحبت کنید. این کار باعث افزایش مشارکت مخاطبین و پرسیدن سوالات در مورد آنچه آموخته‌اید می‌شود.

۵ اشتباهی که شما را در لینکدین نابود می‌کند.

– صحبت در مورد روزمرگی‌های خود مثلا “صبحونه چی خوردین و …”. لینکدین یک شبکه ‌اجتماعی حرفه‌ای است. قبل از ارسال هر محتوایی مطمئن شوید که این محتوا با مخاطبان شما در ارتباط بوده و برای آن‌ها مفید است.

– تعداد زیادی پست در روز ارسال نکنید. این کار ممکن است در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل توییتر یا اینستاگرام مناسب باشد ولی درنظر داشته باشید در لینکدین باید چشم‌انداز متفاوتی را در نظر بگیرید. برای اینکه پست‌ها شما بیشتر دیده شوند تعداد محدودی در روز، پست با کیفیت ارسال کنید.

– ارسال محتوای غیراخلاقی به عنوان پست یا استفاده از کلمات زشت در صفحه شخصی نباید صورت بگیرد.

– تبلیغ کردن خدمات و محصولات خود با تعداد پست‌های زیاد.

– زمان ارسال پست‌ها را نامناسب انتخاب نکنید. سعی کنید برنامه ارسال پست‌های خود را با ساعات‌کاری افرادی که مخاطب شما هستند هماهنگ کنید.

۳ دلیلی که باید درلینکدین مرتبا محتوا منتشر کنید.

چند نکته کلیدی برای انتشار محتوا در لینکدین– جامعه هدف شما مشخص است: لینکدین یک پلتفرم تخصصی است. افرادی که با هم در ارتباط هستند، حوزه‌های کاری مشابهی دارند. وجود علاقه مشترک فرصتی را برای ایجاد یک گفتگوی دو طرفه فراهم می‌کند از این رو انتخاب موضوع جهت تولید محتوای مناسب آسان‌تر خواهد بود.

– در معرض دید قرار می‌گیرید و شناخته‌تر می‌شوید: با هر پستی که ارسال می‌کنید اعلانی برای مخاطبان شما ارسال می‌گردد. این راهی مناسب برای معرفی خود و ترغیب مخاطبان به آشنایی هر چه بیشتر با شما و دیدن مطالب ارسالی توسط شما است.

– افزایش دنبال‌کنندگان: دنبال‌کنندگان شما محتوا‌های با کیفیت منتشر شده را با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. این کار باعث جذب مخاطبین جدید برای شما خواهد شد.

۴ مرحله تا انتشار محتوای مناسب در لینکدین

– هدف خود را مشخص کنید: انتظار شما از انتشار محتوا در لینکدین چیست؟ جامعه هدف اصلی که شما برای آن محتوا تولید می‎کنید چه کسانی هستند؟چالش‌های اصلی حرفه و صنعت شما چیست؟ و….

– به بهترین موضوعات فکر کنید: سعی کنید جامعه مخاطب خود را بشناسید، چالش‌های آن‌ها را درک کنید و عناوین جذاب برای محتوا پیشنهاد دهید.

– تمرکز کنید: پس از بررسی‌های بالا وقت آن است که موضوع نهایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبتان دارد و درباره آن شروع به نوشتن نمایید. دقت کنید قرار است تمام تمرکز خود را روی آن موضوع قرار دهید تا مطلبی ارزشمند برای مخاطبین خود بنویسد.

– تصویر مناسب انتخاب کنید. یه تصویر جذاب و متناسب باعث توجه ۳ برابری مخاطبین شما می‌شود.

۲-محتوای ویدیوی منتشر کنید.

چند نکته کلیدی برای انتشار محتوا در لینکدین

می‌توانید ویدئو‌های ساخته شده یا به صورت زنده، در لینکدین منتشر کنید. برای بارگذاری ویدئو، کافی است به بخش ارسال محتوا بروید و فایل مورد نظر خود را بارگذاری کنید. ” LinkedIn Live” یکی از امکانات جدیدی است که از آن می‌توانید برای بیشتر تعامل کردن با مخاطبین و برگذاری جلسات پرسش و پاسخ آنلاین و … استفاده کنید.

 ۴ مزیت اصلی انتشار فیلم در لینکدین

– مشخص بودن مخاطبان هدف: با بررسی مخاطبان خود می‌توانید ویدئو تولیدی را با توجه به سلیقه مخاطبان که حساب شما را دنبال می‌کنند تهیه کنید.‌

– شناخته تر می‌شوید: الگوریتم‌های لینکدین به این صورت است که محتوای ارسالی شما را به تمامی مخاطبان نشان می‌دهد. در صورتی که از خدمات LinkedIn Live استفاده کنید در زمان شروع به دنبال کنند‌گان شما اطلاع داده می‌شود. طبق بررسی‌های صورت گرفته یک محتوای ویدئویی بیشتر از محتوای متنی توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

– افزایش دنبال‌کنندگان: اگر دنبال‌کنندگان شما از محتوای ارسالی راضی باشند آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و شما را به دیگران معرفی می‌کنند. افراد جدید با دیدن محتوای ارزشمند شما قطعا شما را دنبال خواهند کرد.

– تبادل لینک بادیگران: ساخت و بارگذاری ویدئو برای این کار یک گزینه عالی است. وقتی یک ویدئو پرسش و پاسخ با حضور افراد معروف در صنعت خود تولید می‌کنید، نام آن‌ها را در هنگام ارسال ویدئو تگ کنید. علاوه بر اعتبار گرفتن بیشتر پست شما، آن‌ها نیز هنگام اشتراک‌گذاری این ویدئو شما رو تگ خواهند کرد در نتیجه شما در معرض دید مخاطبان آن‌ها نیز قرار می‌گیرید و احتمال دنبال‌کردن شما توسط آن افراد بیشتر خواهد شد.

۳ قدم برای انتشار ویدئو در لینکدین

– طوفان فکری و پیدا کردن یک ایده عالی برای موضوع ویدئو: قبل ازشروع تولید محتوا ویدئویی باید با تیم خود مشورت کنید و بهترین ایده که برای مخاطبان شما جذاب است را انتخاب کنید.این کار باعث می‌شود تا با توجه به امکانات خود یک محتوای ارزشمند به آن‌ها ارائه دهید.

– یک محیط مناسب برای ضبط ویئو تهیه کنید: محیط مناسبی را برای ویدئو در نظر بگیرید و روی لوازم مهم مثل دوربین و نورپردازی خوب سرمایه‌گذاری کنید.

– از قابلیت live LinkedIn استفاده کنید: وارد برنامه شوید و روی دکمه دوربین در نواز وضعیت کلیک کنید. با باز شدن صفحه دوربین می‌توانید ضبط را شروع کنید. برای بارگذاری هم کافی است در نوار وضعیت روی نماد عکس کلیک کنید و فایل ویدئویی خود را اضافه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.