۳ مهارت برتر افراد کاریزماتیک در مذاکره

1

بعضی افراد در امر مذاکره بسیار خوب عمل می کنند و برخی نه. شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید؟

مذاکره کلید موفقیت در تجارت است. مذاکره موفقیت آمیز شامل مهارت های بین فردی و ارتباطی خوبی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع ، مذاکره یکی از اصلی ترین خصوصیاتی است که امروزه کارفرمایان به آن نیاز دارند. این امر به این دلیل است که یک مذاکره کننده خوب می تواند بهترین معاملات را ببندد و منجر به پیشرفت یک سازمان شود. بهبود روابط با تأمین کننده، مزیت رقابتی پایدار و مدیریت مناقشات، همه از مزایای مذاکرات موفق است.

یکی از کارهای اصلی شما در زندگی که منجر به افزایش سطح اعتماد به نفس شما خواهد شد، این است که  از طریق یادگیری مهارت های عالی مذاکره و انتخاب سؤالات خوب برای پرسیدن، بتوانید روی دیگران تاثیر مثبت بگذارید.

مهارت های مذاکره قابل یادگیری هستند

برخلاف تصور عموم مردم، مذاکره کنندگان ماهر افراد سختگیر و پرخاشگر نیستند. بهترین مذاکره کنندگان افراد خوشایند، گرم ، دوستانه و کم حرف هستند. آنها نوعی از افراد هستند که شما به راحتی با آنها توافق می نمایید. شما به صورت اتوماتیک به آنها اعتماد نموده و احساس می کنید پیشنهاد آنها به نفع هر دو شما است.

۳ مهارت برتر مذاکره

مذاکره کنندگان ماهر معمولاً به دنبال راه حل هایی هستند که برای دو طرف رضایت بخش باشد. آنها به دنبال موقعیت هایی می گردند که به اصطلاح برنده-برنده هستند به صورتی که هر دو طرف در پایان مذاکره خوشحال باشند.

در مذاکره برای هر نوع قرارداد، چه خرید چه فروش، مهارت های مذاکره اساسی وجود دارد که شما برای ایجاد یک نتیجه اثربخش، باید آنها را یاد بگیرید.

انتخاب سوالات مناسب برای پرسیدن

مذاکره کنندگان خوب همواره به دنبال پرسیدن سوالات زیاد در فرایند مذاکره برای فهم هدف شما از مذاکره هستند.

یافتن سوالات مناسب در مورد احتیاجات مشتری، تنها راهی است که با استفاده از آن متوجه می شویم  چه چیزی دقیقا برای مشتری مهم است و اینکه در این مذاکره به دنبال بدست آوردن چه مزایایی هستند.

صبر

مذاکره کنندگان خوب بسیار صبور هستند. در ابتدا آنها تمرکز خود را به طور کامل روی توافق در مورد تمام مفاد قرارداد می گذارند.

علاوه بر آن، مذاکره کنندگان وقت کافی برای یافتن سوالات می گذارند تا تمام جوانب قرارداد واضح و مشخص باشد و در آینده هیچ پیچیدگی به وجود نیاید.

آماده سازی

آماده سازی، ۹۰ درصد یک مذاکره موفق را تشکیل می دهد. هرچه میزان آمادگی قبل از مذاکره بیشتر باشد، احتمال رضایت بخش بودن مذاکره برای هر دو طرف بالاتر خواهد بود.

آماده سازی شامل دو بخش می شود. اول بدست آوردن تمام اطلاعات مرتبط با مذاکره، دوم فکر کردن در مورد مذاکره، از ایتدا تا انتها و آماده شدن برای هرگونه احتمال.

اطلاعات اولیه که باید بدست آورید در مورد محصول یا خدمت و در مورد شخصی است که باید با او مذاکره نمایید. این اطلاعات از طریق مهارت سوال پرسیدن بدست خواهند آمد. یادتان باشد قدرت همیشه در سمتی است که اطلاعات بهتری داشته باشد.

مهارت های مذاکره نقش بسیار مهمی در توسعه شخصیت و ایجاد احساس اعتماد به نفس دارد. زمانی که شما بتوانید مذاکره خوبی انجام دهید، اعتماد به نفس بالاتری خواهید یافت و در نتیجه در روابط با دیگران مثبت تر عمل خواهید نمود.


پیشنهاد نویسنده: چگونه شخصیت کاریزماتیک داشته باشیم؟


 

1 نظر
  1. مهرداد می گوید

    بسیار مطلب جالب و آموزنده‌ای بود، ممنون از شما

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.