۷ اصل ایجاد یک برند قدرتمند (قسمت دوم)

0

بی شک تا  به حال بارها پیش آمده که می خواسته اید نظر دیگران را به برند خود جلب کنید اما به دلایل مختلف در این کار موفق نبوده اید. چالشی که بسیاری از شرکت ها با آن روبرو هستند این است که چگونه یک برند را استارت زده و ادامه دهند.


بیشتر بخوانید: ۷ اصل ایجاد یک برند قدرتمند (قسمت اول)


۴- انعطاف

در دنیای امروز که سرعت تغییرات بسیار زیاد است، بازاریابان باید منعطف باشند. این امر به شما آزادی عمل می دهد تا در کمپین بازاریابی خود خلاق باشد.

ممکن است الان فکر کنید که ” یه لحظه صبر کن، چطور میشه باثبات  موند در حالیکه باید منعطف باشی؟!” سوال خوبی است. در حالیکه هدف از ثبات استاندارد کردن برند شماست، منعطف بودن شما را قادر می سازد برندتان را به گونه ای تعدیل کنید که باعث ایجاد علاقه و همچین تمایز شیوه شما از رقبایتان گردد.

7 اصل ایجاد یک برند قدرتمند (قسمت دوم)

یکی از مثال های بسیار بارز از این نوع استراتژی تعادلی، ادکلن مردانه Old Spice است. این روزها، اولد اسپایس یکی از بهترین مثال ها از بازاریابی موفق است که همه را تحت تاثیر قرار داده است. تا همین اخیراً، ادلکن اولد اسپایس یکی از اقلام ضروری پدرها در همه جای دنیا بود. اما حالا، یکی از محبوب ترین برندها برای مردان در تمام سنین است.

رمز موفقتش چه بود ؟ انعطاف

با آگاهی از نیاز به اقدام برای کسب جایگاهی امن در بازار، اولد اسپایس با همکاری یکی از شرکت های تبلیغاتی معروف آمریکایی، به منظور جذب مشتری جدید برای برند خود جایگاه یابی کرد. در کنار تبلیغات جدید، وب سایت جدید، بسته بندی جدید، نام محصول جدید، اولید اسپایس از طریق ارتقاء استراتژی برند قدرتمند خود،  به جلب توجه نسل جوان و جدید پرداخت .


بیشتر بخوانید: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


۵- درگیر ساخت مشتری

همانطور که بالاتر گفتیم، اگر بدنبال ایجاد” شناسایی برند” هستید، دریافت حس ثبات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اگر برند شما در توییتر ارتباطی پرهیجان و پر جنب و جوش با مشتری برقرار کرده، بنابراین وقتی مشتری با شما تماس تلفنی می گیرد نباید با یک فرد عبوس و کسل کننده مواجه شود.

7 اصل ایجاد یک برند قدرتمند (قسمت دوم)

۶- پاداش دهید

این مشتریان تلاش خود را به عنوان سفیر شما با نوشن درباره شما ، معرفی شما به دوستان و آشنایان انجام داده اند. پروش حس وفاداری مشتریان، در ابتدا مشتریان بیشتر و سپس سود بالاتری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

گاهی اوقات، تنها یک تشکر تمامی چیزی است که آنها از شما می خواهند. در مواقعی دیگر، بهتر از این فراتر بروید و برای آنها نامه شخصی بنویسید، شئی تزئینی بفرستید. از آنها درخواست کنید تا در قسمت نظرات برایتان بنویسند  آنها در وب سایتتان پراهمیت سازید.


بیشتر بخوانید: تبدیل رضایتمندی به وفاداری


۷- آگاهی رقابتی

رقابت را به عنوان چالشی برای ارتقاء استراتژی و خلق ارزش بیشتر برای برند خود در نظر بگیرید. در شما صنعتی مشابه به  بدنبال مشتریان مشابه هستید. پس فعالیت رقبا را رصد کنید.

آیا برخی از روش هایشان موفقت آمیز بوده؟ آیا در برخی شکست خوردند؟ جایگاه خود را با استفاده از تجربیات آنها اختصاص کنید تا شرکت خود را ارتقاء ببخشید.

7 اصل ایجاد یک برند قدرتمند (قسمت دوم)

یک مثال عالی برای اینکه چگونه با یادگیری از رقبا می توان برند را ارتقاء بخشید، پیتزا هات است. وقتی یکی از طرفداران پرو پا قرص پیتزا توییتی را در توییتر خود گذاشت، پیتزا هات به سرعت و به روش شوخ طبعانه به آن پاسخ داد ، قبل از آنکه رقیبش دومینوز فرصتی برای صحبت پیدا کند.

مطمئناً، احتمال دارد شما محصولات یا خدمات مشابه بسیاری از شرکت های دیگر را ارائه می دهید، اما شما همچنان در بازار هستید چون برند شما منحصر به فرد است. چنانچه از هر کدام از اقدامات رقبایتان غافل شوید، این تمایز را از دست خواهید داد.


پیشنهاد نویسنده: راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.