راهنمای جامع آموزش SEO : رقابت با غول­ ها

0

راهنمای جامع آموزش SEO


با توجه به اینکه اینترنت و جستجوی آنلاین جایگاه خاصی در زندگی روزمره افراد به دست آورده است، بسیاری از بازاریابان نیز به این روش دستیابی به مشتری، نگاه ویژه ای دارند؛ و خب بالتبع این توجه ویژه معطوف به SEO یا همان بهینه سازی موتور جستجو خواهد شد. از این رو تمامی کسب و کارها، فارغ از اینکه بزرگ یا کوچک باشند، برای کسب رتبه برتر در موتورهای جستجو با یکدیگر در حال رقابت هستند.

از آنجایی که شرکت های بزرگتر (شرکت هایی همانند دیجیکالا، آپارات و یا برخی سایت های خبری مانند عصر ایران) چندین هزار لینک ورودی به همراه چندین سال محتوا و پایگاهی از بازدیدکنندگان آنلاین دارند، جای تعجب نیست چرا به طور کلی در صدر رتبه بندی جایگاه ها در زمانی جستجوی افراد برای محصولات تجاری ظاهر می­ شوند. صرف نظر از اینکه شما در چه صنعتی در حال فعایت هستید، همواره یک رقیب برای شما وجود خواهد داشت که در تلاش است تا در رتبه بندی های موتورهای جستجو از شما پیشی بگیرد.

با تداوم جستجوی آنلاین، میزان محبوبیت بازاریابی جستجو نیز افزایش یافته است. به این ترتیب از یک ویژگی تازه و جدید به یک ویژگی استاندارد در زندگی روزمره ما تبدیل شده است. تقریبا تمامی کسب و کارها در کشور، کوچک یا بزرگ و صرف نظر از صنعت آن­ ها، نوعی حضور در وب دارند، و همه برای جایگاهی مناسب در صدر صفحات نتیجه موتور جستجو صنعتی تلاش می کنند.

خب، شما به عنوان یک کسب و کار کوچک، با تجارب و منابع محدود، چگونه می توانید با این سطح از حکمرانی آنلاین رقابت کنید؟

خوشبختانه، بهینه سازی موتور جستجو یا SEO دیگر درباره حجم منحصر به فرد و مطلق نیست. درباره اینکه چه کسی مدت بیشتری در وب حضور داشته است، چه کسی بیشترین تعداد لینک ورودی را دارد، یا حتی چه کسی بزرگ ترین کتابخانه محتوای عالی را دارد هم نیست. SEO درباره این است که کدام صفحه یا وب سایت مرتبط ترین محتوا را برای جستجوگر دارد. با دانستن این امر، چندین استراتژی وجود دارد که می تواند با اجرای آن ها به برتری نسبت به رقبای بزرگ خود دست یابید.


بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


تخصص در بازارهای گوشه

یکی از بهترین کارهایی که می توانید به عنوان کسب و کاری کوچک انجام دهید، متمرکز شدن بر روی یک گوشه است. ممکن است تصور کنید بهترین گزینه برای قابلیت رؤیت در جستجو، پوشش دادن حوزه تخصص تا آنجا که ممکن است باشد. به عنوان مثال، اگر در حوزه بهبود امکانات خانه کار می­ کنید، قادر خواهید بود تا در موتورهای جستجو برای جستجوهای مرتبط با هر یک از کلیدواژه های مرتبط با این حوزه ظاهر شوید.

با این حال اگر در تلاش برای غلبه بر رقبای بزرگ تر خود هستید، بهتر است بیشتر تمرکز بر گوشه ها داشته باشید. داشتن چندین حوزه تخصص به شما مرتبط بودن با طیف وسیعی از کلیدواژه ها را می دهد، اما ارتباط شما با هر یک از این کلیدواژه ها نسبتا اندک است. اگر تمام تلاش خود را صرف یک یا چند مورد از کلیدواژه ها کنید قادر خواهید بود به قابلیت رؤیت بیشتری دست یابید.

به عنوان مثال، اگر در لوله کشی داخلی تخصص دارید، ممکن است قابلیت رؤیت محدود برای تمامی کلیدواژه های مرتبط با منزل که وجود دارند را از دست دهید، اما در لوله کشی داخلی بهترین خواهید بود.

راهنمای جامع آموزش SEO : رقابت با غول­ ها

استفاده از استراتژی کلیدواژه long-tail

استراتژی کلیدواژه ­های long-tail تلاش دارند تا به هدف مشابهی دست یابند. در تخصص بازار گوشه، شما ارتباط حداقلی در حجم زیادی از موضوعات را فدای ارتباط حداکثری در حجم بسیار کمتری از موضوعات کردید. با داشتن کلیدواژه های long-tail پتانسیل رتبه­ بندی حداقلی را با کلیدواژه های به شدت محبوب فدای پتانسیل رتبه بندی حداکثری با کلیدواژه های کمتر محبوب می­ کنید.

کلیدواژه های long-tail عبارت های بسط یافته ای هستند که گوگل در جستجوی ان ها است، همانند “نکاتی برای نصب روشویی در دستشویی طبقه بالا” به جای عبارت بسیار کوتاه تر و محبوب “نصب روشویی”. رتبه بندی بالا برای کلیدواژه های long-tail بسیار ساده تر از رتبه بالا یافتن برای کلیدواژه های کوتاه تر است، پس اگرچه آن ها ترافیک کمتری به همراه دارند اما همچنان برای کسب و کارهای کوچکتر ارزش بیشتری دارند.

خوشبختانه، بهینه سازی برای کلیدواژه های long-tail ساده است. می توانید با استفاده از Webmaster Tool کلیدواژه های long-tail ایده آل را جستجو کنید، یا می توانید عبارت های کلید واژه long-tail را خودتان ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: ۴ دلیل رایج شکست استراتژی های SEO


استفاده از محلی بودن برای بهینه سازی

یک راه دیگر برای شکست رقیب، هدف قرار دادن مخاطبان محلی است. امروزه جستجوی محلی اولویت بسیار بالا و بهترین آرایشگاه در هیوستون بودن بسیار بهتر از آرایشگاه خوبی در مقیاس ملی بودن است.

اگر کسب و کار شما در سطح ملی (یا بین الملل) عمل می کند، همچنان می توانید سهم بازار گوشه را به دست آورده و رقیبتان را حداقل در یک حوزه کلیدی با بهینه سازی حوزه محلی خاص شکست دهید.

حضور در رویدادها و ایجاد جامعه: با مشارکت در جامعه نام خود را در معرض دید قرار دهید. هر زمانی که می توانید در رویدادهای مهم شرکت کنید، همانند نمایشگاه ها، فستیوال ها یا دورهمی های جامعه. این کار به شما دو فرصت می دهد: اول، بلافاصله با حضور در رویداد و ارائه تخفیف ها یا ترفیع ها برای حاضران در آن رویداد کسب و کار بیشتری خلق خواهید کرد. دوم، و مهم تر برای SEO، فرصت صحبت کردن درباره این حضورتان به طور آنلاین را خواهید یافت.

راهنمای جامع آموزش SEO : رقابت با غول­ ها

بازنگری های محلی: امروزه سایت هایی که حجم بالایی از بازنگری های مثبت دارند رتبه بالاتری نسبت به سایت های مشابه با بازنگری های کمتر یا منفی می یابند. این امر به معنای فرصتی جدید و کلیدی برای کسب و کارهای کوچک جهت یافتن رتبه بدون نگرانی برای تولید محتوا یا لینک سازی است. شما می توانید بر بازنگری های مثبت و قوی از جانب مشتریانتان تمرکز کنید.

محتوای فوق العاده محلی: جستجوی محلی، محلی تر شده است و منتفع شدن از این روند درآمدی می تواند همان فرصتی باشد که برای ضربه زدن به رقیبتان نیاز دارید. به ویژه اگر این رقیب در همان شهری که شما فعالیت دارید حضور داشته باشد.

گوگل در شناسایی و طبقه بندی همسایه های درون یک مرز جغرافیایی بهتر شده است پس می توانید جستجوی محلی را با استفاده از کلیدواژه های مخصوص همان محل به جای صرف استفاده نام شهر یا استان یک گام جلوتر ببرید. موفقیت بالقوه شما با این امر که چگونه گوگل مرزهای پیرامون شما را چگونه می بیند تعیین می شود، پس قبل از شروع اندکی تحقیق کنید.


بیشتر بخوانید: آمارهایی تکان دهنده از بازاریابی محتوا


آمیختگی اجتماعی تان را شخصی کنید

علاوه بر بهینه سازی جستجوی محلی، می توانید شانس غلبه بر رقیبتان را با استفاده از عامل شخصی سازی در استراتژی برند خود ارتقاء دهید. کسب و کارهای بزرگ هنگامی که به نقطه معینی از رشد خود دست می یابند، مایل به از دست دادن سهم شخصیت هایشان هستند. اما کوچک بودن به شما این مزیت را می دهد تا به هر فالوور خود تجربه ای شخصی تر ارائه دهید.

به ناشر محتوای شناخته شده معتبر تبدیل شوید

ایجاد آگاهی، وفاداری، اعتماد و اعتبار برند نیازمند انتشار محتوای با کیفیت و به طور مکرر است. اغلب شرکت ها از وبلاگ بر روی سایت برای نشر محتوا استفاده می کنند، در حالی که سایرین کتاب های الکترونیک، وبینارها، پادکست ها، ویدئوها و سایر اشکال محتوا را در کانال های گوناگون تولید می کنند.نکته کلیدی برای خلق برند از طریق استراتژی محتوا کیفیت و پایداری است.

نتیجه گیری

هیچ راه میانبری برای در صدر رتبه بندی SEO قرار گرفتن وجود ندارد، به ویژه زمانی که رقیبی بزرگ در صحنه حضور دارد. اما با یک استراتژی که از مکان جغرافیایی شما و چابکی­ تان را به عنوان اهرم استفاده می کند، می توانید به طور انتخابی بر رقبایتان در حوزه های کلیدی خاص غلبه کنید.

بهترین فرصت ها را با محدود نمودن موضوع و تمرکز بر کلیدواژه ها و افزایش ارتباط خاص محلی برای خود فراهم سازید. ممکن است برای همه کلیدواژه هایی که بازیگران بزرگ SEO استفاده می کنند، رتبه نیابید، اما قادر خواهید بود آن ها را در نقاط کانونی انتخابی خود شکست دهید.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای استفاده تجاری از رسانه های اجتماعی


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.