راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

0

امروزه بسیاری از خرید و فروش‌ها و ارائه خدمات بصورت آنلاین اتفاق می‌افتد. به عنوان بخشی از استراتژی روابط عمومی خود، قطعاً باید به بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو خود توجه کنید. بسیاری از مصرف‌کنندگان قبل از خرید کالا یا استفاده از خدمات در مورد آن‌ها از طریق وب‌سایت‌ها اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. بنابراین، ارائه بهترین تجربه برای آن‌ها ضروری است.

در بخش چهارم ما در مورد راهکارهای تولید سرنخ و جذب مشتریان صحبت کردیم، در ادامه به دو بخش بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو به صورت جامع‌تر خواهیم پرداخت.

۱- صفحه درباره ما

راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

به عنوان یک بازاریاب، باید توجه زیادی به صفحه درباره ما داشته باشید. اما یکی از بهترین مکان‌ها برای بیان داستان برند و افزایش تبلیغات است. جای تعجب نیست که این یکی از صفحاتی که مخاطبان و مشتریان شما بیشترین بازدید را دارند.

بسیاری از افراد به صفحه درباره ما نگاهی می اندازند تا تصمیم بگیرند که آیا می توانند به شما اعتماد کنند. آنها انتظار دارند که اطلاعاتی در مورد سوابق برند شما، چگونگی حل مشکلات مشتریان، محصولات و خدمات، توصیفات و …  به دست آورند.

درضمن، شما همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به هر جایزه‌ای را که برنده شده‌اید را در این صفحه قرار دهید. می‌توانید رویدادهای مرتبطی را که در آن‌ها شرکت کرده اید و کتاب‌های منتشر شده و….  ذکر کنید.

در این صورت بازدید کنندگان بیشتر با شما آشنا می‌شوند. و این باعث ایجاد اعتماد می شود که برای تبدیل آن‌ها به مشتری ضروری است.

علاوه بر این، شما می‌توانید تصاویر و برخی از جزئیات مربوط به بهترین کارمندان خود را ارائه دهید. به این ترتیب، اگر مشتری‌های احتمالی شما بخواهند به هر یک از آن‌ها ارتباط بگیرند، احساس راحتی بیشتری خواهند داشت.

اگرچه صفحه درباره ما قرار است در مورد شما باشد، اما باید به نوعی در آن باید در مورد مخاطبان خود صحبت کنید. به این معنی است که باید سعی کنید تا آنجا که ممکن است به آنها نشان دهید که مشکلاتی را که ممکن است با آن روبرو باشند درک می‌کنید. بنابراین، شما اینجا هستید تا به آن‌ها در این زمینه کمک کنید.

اگر این کار را انجام دهید، احتمال متقاعد کردن آن‌ها برای اقدام بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، صفحه درباره ما برای ایجاد یک احساس ماندگار بسیار مناسب است. بنابراین، در صورت امکان سعی کنید توجه آنها را به خود جلب کنید و آنها هرگز شما را فراموش نمی‌کنند.

۲- فرم‌ها در هر یک از صفحات خود اضافه کنید.

شما ممکن است فکر کنید که درج فرم در همه صفحات ضروری نیست. اما، اگر هدف ایجاد سرنخ‌های بیشتراست، باید از فرم‌های بیشتری استفاده کنید.

اگرچه فکر می‌کنید ممکن این میزان فرم‌ها اضافه باشد، اما داشتن فرم‌هایی در تمام صفحات به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که همیشه بتوانند در هر صفحه‌ای که باشند آن را پر کنند. بنابراین، امکان بهبود هدایت و تبدیل سرنخ‌ها بیشتر خواهد بود.

۳- هر یک از عملکردهای مولد سرنخ خود را کنترل کنید.

شکی نیست که برای دریافت سرنخ‌های بیشتر ، بررسی عملکرد هر یک از تولیدکننده‌های سرنخ از اهمیت حیاتی برخوردار است. عمدتا به این دلیل که آنچه به خوبی کار می‌کند در جای دیگری نیز قابل تکرار است.

علاوه بر این، در مورد صفحات فرود، کلیک‌ها و… بازخورد خواهید گرفت. بنابراین، برای بررسی هرچه بهتر عملکرد تست‌های A / B را انجام دهید. استفاده از ابزار‌های آنالیز میزان عملکرد و منابع تولید سرنخ‌های فروش، پس از بررسی گزارش‌ها، این زمانی است که می‌توانید تمام اطلاعات را عملی کنید.

۴- از CTA های مشخص و شخصی استفاده کنید.

راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

اگر می خواهید بازدیدکنندگان سایت شما اقدامی خاص انجام دهند، ابتدا باید آن‌ها را متقاعد کنید. سپس، به لطف CTA آن‌ها هر طور که شما می‌خواهید انجام می‌دهند.

گاهی اوقات، CTA ضروری است زیرا مردم دوست دارند در هر مرحله به آن‌ها گفته شود که چه کاری انجام دهند.

به همین دلیل ، کاملاً واضح است که باید در CTA های خود شفاف باشید. به عنوان مثال “مشترک شدن برای به روزرسانی‌ها” یا “ما را به رایگان امتحان کنید” و…

علاوه بر این، ایده شخصی است که برخی از CTA ها را شخصی سازی کنید ، به این ترتیب بازدیدکنندگان متوجه می شوند که شما از آنها مراقبت می کنید. علاوه بر این ، CTA های شخصی بیشتر بازدیدکنندگان را نسبت به بازدیدکنندگان اصلی تبدیل می کنند.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه‌سازی صفحه وب خود برای دستگاه های تلفن همراه انجام دهید. از جمله ، شما باید به زمان بارگیری، اندازه قلم، جستجوی ساده، اندازه تصاویر، فیلم‌ها و… توجه کنید.

استراتژی سئو

راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

سئو در تولید سرنخ‌ها بسیار مهم است. بنابراین، شما باید یک استراتژی SEOارائه دهید. این استراتژی فقط نباید به بهینه‌سازی وب‌سایت شما بپردازد. همچنین باید محتوایی را تولید کنید تا نتایج SEO شما را تقویت نماید.

این روزها موتورهای جستجو جنبه‌های بسیاری را در نظر می‌گیرند تا به شما امتیاز دهند. و این همان چیزی است که تعیین می‌کند سایت شما در رتبه‌بندی خود از چه سطحی برخوردار می‌باشد. همانطور که می‌دانید این امر تا حدودی بر میزان ترافیک شما تأثیر می‌گذارد. اگر می‌خواهید از SEO خود نهایت استفاده را ببرید، باید روی چندین ویژگی تمرکز کنید.

۱- مخاطب خود را بشناسید.

شکی نیست که دانستن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند می‌تواند به شما در بهبود نتایج جستجوگرها کمک کند. بنابراین، باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شود. لازم است بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، مشتریان فعلی شما چه کیستند، و مشتریان ایده آل شما چه کسانی خواهند بود.

تمام این اطلاعات از نظر سن، جنس، موقعیت مکانی، شغل و… برای طراحی صفحه وب شما کلیدی هستند تا از SEO خوبی برخوردار باشند. علاوه بر این، باید در نظر بگیرید که ممکن است مخاطبین با چه موضوعاتی روبرو شوند و چرا به سراغ شما می‌آیند.

این به شما کمک می‌کند تا استراتژی SEO خود را، که در نهایت باعث ایجاد ترافیک بیشتر می‌شود، برنامه ریزی کنید. بنابراین، سرنخ‌های بیشتری به شما می‌رساند.

۲-کلمات کلیدی مناسب مطالب خود را پیداکنید.

استفاده صحیح از کلمات کلیدی بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که افراد بسته به کلمات کلیدی استفاده شده، شما را پیدا می‌کنند. بنابراین، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Analytics ، Google Search Console و …  برای کمک به شما در این زمینه ضروری است.

از هر ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی که استفاده می کنید، مطمئن شوید کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید به شما در بهینه‌سازی نتایج سئو کمک کنند.  بنابراین، اگر به اهداف خود نرسیدید، ممکن است مجبور شوید کلمات کلیدی خود را تغییر دهید.

۳- سئو در صفحه

راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

سئو در صفحه برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که باید سعی کنید بهترین تلاش خود را انجام دهید و به بازدیدکنندگان محتوای با کیفیت بالا ارائه دهید.

هر وب سایت کسب‌وکار باید شامل موارد زیر باشد:

  • آدرس کسب‌و کار
  • اطلاعات تماس
  • محتوای با کیفیت بالا
  • تصاویر
  • فیلم‌های
  • نقشه مکان
  • کلمات کلیدی مرتبط
  • و…

همه این موارد به سایت شما اعتبار بسیار بیشتری می‌بخشد.

۴-لینک‌سازی

ایده‌ای شگفت انگیز این است که پیوندهایی به سایت‌های دیگر مرتبط با صنعت خود داشته باشید که فکر می‌کنید برای مخاطبان شما مفید باشد. این به نوعی، راهی برای آموزش مخاطبان در جنبه‌هایی است که می‌تواند مورد علاقه آن‌ها باشد.استفاده از رپورتاژآگهی به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر تولید یک محتوای خوب و ماندگار، به ‌لینک‌های معتبر از سایت‌های قابل اعتماد دست یابید.

مهمتر از همه، لازم است لینک‌هایی به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود، انجمن‌های صنعتی، نیز در سایت خود داشته باشید.

۵-تأثیرات وبلاگ خود را به حداکثر برسانید.

راهکارها و تکنیک‌های روابط عمومی؛ بهینه‌سازی وب‌سایت و سئو (بخش پنجم)

وبلاگ شما همچنین به شما کمک می‌کند تا SEO خود را بهبود ببخشید. با این حال، بسیار مهم است که شما از کلمات کلیدی مرتبط در پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید. و نشان می‌دهد که شما محتوای با کیفیت بالا و پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود را ارائه می‌دهید.

برای اطمینان از اینکه کلمات کلیدی انتخابی به شما کمک می‌کنند، فقط از آن‌ها  در عناوین خود استفاده نکنید، بلکه باید آن‌ها را در توضیحات متا، زیرعنوان‌ها، برچسب‌های alt و نیز استفاده کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود SEO خود را تقویت کرده و همچنین بازده بیشتری کسب کنید.

۶-عملکرد SEO خود را بررسی کنید.

چگونه می‌فهمید که بیشترین تلاش خود را در زمینه سئو کرده‌اید؟ شما باید عملکرد خود را بررسی کنید. به عبارت دیگر، شما باید کشف کنید که کدام یک از صفحات مقصد شما عالی عمل می کند و بالعکس.

شما باید آنچه را که در صفحاتی که نتایج خوبی ندارند، بخوبی تغییر دهید. روش دیگری که می‌توانید SEO خود را بهبود ببخشید قرار دادن محبوب‌ترین مطالب در نگاه اول است. این کار احتمالاً توجه بیننده شما را جلب می‌کند.

نیازی به ذکر این واقعیت نیست که صفحه اصلی شما اولین مکانی است که بازدیدکنندگان  به آنجا می‌روند. بنابراین، باید مطمئن شوید که این صفحه را بیش از سایر موارد بهینه کرده‌اید. در غیر این صورت، تعداد زیادی از لیدهای با ارزش را از دست خواهید داد.

منبع: https://bit.ly/3h7ZlcX

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.