روش هایی خلاقانه برای جذب مشتریان راغب

1

اتفاق خیلی خوبی است اگر شما بتوانید به لیستی از مشتریان راغب خود (گروهی از مشتریان که بین مشتری بالقوه و مشتری قطعی هستند. این دسته از مشتریان راجع به محصول شما پرس و جو کرده اما هنوز تصمیم قطعی برای خرید نگرفتند) دسترسی پیدا کرده و موفق به جذب شوید.


بیشتر بخوانید: سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید


فکر نکنید شما به تعداد محدودی از مشتریان راغب دسترسی دارید، ما  ۵ حقه رو به شما اموزش می دهیم تا به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید

۱- مشتریان راغب محصولات شما بیشتر به کجا مراجعه می کنند

   شما تصوری از مشتریان ایدآل خود را دارید، پس بهترین مشتریان راغب، مشتری هایی هستند که به مشتریان ایده آل شما نزدیک باشند. بهترین مکانی که می توان مشتریان راغب را پیدا کرد همان جاییست که فکر می کنید مشتری های ایده آل شما هستند. مثلا نمایشگاه های تجاری یا اتفاقات مشابه نمایشگاه.

روش هایی خلاقانه برای جذب مشتریان راغب

ممکن است مشتری ایده آل شما افراد فنی باشند ، می توانید به نمایشگاه های تجاری تکنولوژی سر بزنید، و یا می تونید به یک جای غیر عادی مانند بازارچه دستفروشان قطعات و ابزارآلات کارهای فنی سر بزنید، شما می توانید مشتریانتان را در آنجاها پیدا کنید.

۲- با یک لیست کلی از مشتریان شروع کنید

 هر چه لیست مشتریانتان را محدودتر انتخاب کنید کار سخت تر خواهد شد. پس لیستی کلی را در نظر بگیرید و با استفاده از نامه های الکترونیکی از آن ها بپرسید آیا نیازمند محصول شما هستند یا خیر؟

به عنوان مثال فرض می کنیم مشتری ایده ال شما مغازه های کفش فروشی زنانه باشند. شما منحصرا نباید بدنبال جستجو این نوع مغازه ها بروید، بلکه برای تمام مغازه های کیف و کفش فروشی پیام بزنید و بپرسید آیا نیازمند کفش زنانه هستند؟ بعد بر اساس پاسخ هایی که می گیرید مشتریان راغب را شناسایی و سپس برای متقاعد سازی مشتری شناسایی شده به خرید، تلاش کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی


۳- تبلیغات خود را در مکان هایی قرار دهید که مشتریان راغب بیشتر خواهند دید

   امروزه مجلات الکترونیکی و کاغذی در زمینه های مختلف وجود دارد. مجلاتی را پیدا کنید که مشتریان ایده ال شما بیشتر مطالعه می کنند، در آن مجلات تبلیغات کنید. حتی تخفیفاتی هم در رابطه با محصولات خود در تبلیغ محصول اعمال کنید تا آن ها را راغب تر کنید.

روش هایی خلاقانه برای جذب مشتریان راغب

۴- سمینار رایگان برگزار کنید

 برای معرفی شرکت، محصول یا خدمات خود و ارائه اطلاعات مفید در زمینه کارتان، سمینار مجانی برای مشتریان ایده آل بگذارید. افرادی که به سمینار می ۀیند می توانند مشتریان راغب باشند و این راه خوبی برای ملاقات کردن با آن هاست. زیرا سمینار شما، مهارت و توانایی شما را برای کمک به آن ها نشان می دهد.

۵- با شرکتی که مکمل کار شماست همکاری کنید

 خیلی از شرکت ها هستند که بدنبال مشتریانی مشابه مشتریان شما می گردند. برخی از این شرکت ها رقیب شما و برخی دیگر کارشان مرتبط با کار شماست، اما رقیب شما نیستند. به عنوان مثال شما فروشنده سخت افزار کامپیوتر هستید و شرکت دیگری شرکت نرم افزاری و برنامه نویسی کامپیوتر؛ شما می توانید با توجه به مکمل بودن کارهایتان، با اگاهی نسبت به نیازهای شرکت دیگر، مشتریانتان را به یکدیگر معرفی کنید. مطمئنا در این حالت، نسبت به زمانی که به تنهایی فعالیت کنید، مشتریان راغب بیشتری خواهید یافت.


پیشنهاد نویسنده: همکاری در فروش چیست و چگونه ایجاد درآمد می کند؟


 

1 نظر
  1. علی می گوید

    ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.