بیست گام ساده تا بازارپردازی حرفه ای (قسمت سوم/ پایانی)

0

همان طور که در مباحث پیشین بیان شد که مرچندایزینگ یا معادل فارسی آن “ بازارپردازی ” یک راهبرد در فرایند فروش بوده و تمامی صاحبان کسب و کار به نوعی دانسته یا ندانسته درگیر آن هستند. در ادامه، در این مقاله برخی دیگر از نکات ضروری در زمینه جذب مشتری از طریق بازارپردازی ارائه می گردد.


بیشتر بخوانید: بیست گام ساده تا بازارپردازی حرفه ای (قسمت اول)

بیشتر بخوانید: بیست گام ساده تا بازارپردازی حرفه ای (قسمت دوم)


۱۵- خرید های خارج از برنامه را جذاب کنید

محصولات و یا خدماتی که فروش کمتری داشته اند را با تخفیفات ویژه و پیشنهاد های جذاب وارد پروسه بازارپردازی کنید. حتی مکان قرارگیری این دسته کالا ها و یا جایگاه خدمت در لیست ارائه خدمات نیز بر میزان فروش آن تاثیر خواهد داشت.

۱۶- با فصول مختلف منطبق شوید

اگر ایده جذابی برای طراحی محیط کاری خود به ذهنتان نمی رسد، بهترین کار انطباق آن با فصل های مختلف است. برای مثال اگر بهار است، می توانید از عناصری که حال و هوایی بهاری به محیط می دهند استفاده کنید، مانند کاغذ دیواری با طرح شکوفه های بهاری. اگر چه مجبور به تغییر دکوراسیون هر سه ماه یکبار می شوید، اما جذابیت های خاص خود را خواهد داشت و همیشه تنوع دارید.

بیست گام ساده تا بازارپردازی حرفه ای (قسمت سوم/ پایانی)

۱۷- کمک بخواهید

از متخصصین بازارپردازی برای افزایش هر چه بیشتر خریداران واقعی کسب و کار خود کمک بخواهید. برخلاف گام های ساده ای که این پروسه دارد، بازارپردازی اغلب فرآیندی است که نیازمند تجربه بوده و مهارت در آن به تدربج کسب می شود. از این رو توصیه می شود از متخصصین این زمینه کمک بگیرید.

۱۸- مکان کسب و کار را به درستی انتخاب کنید

یکی دیگر از پایه های اساسی مورد نیاز برای یک بازارپردازی مورد قبول، مکان اصلی کسب و کارتان خواهد بود. این مورد در واقع بسیار پایه ای بوده و باید از همان ابتدا مورد توجه قرار گیرد. بررسی کنید و به تناسب کالا و یا خدماتی که ارائه می دهید، بهترین محل ممکن را انتخاب کنید. البته این مکان باید بر وضعیت مالی کسب و کار و یا سرمایه اولیه نیز منطبق باشد.


بیشتر بخوانید: قدرت تبلیغات مخرب بر کاهش فروش


۱۹- از ماکت های مناسب استفاده کنید

اگر کالا هایی ارائه می دهید که توانایی نمایش بر ماکت را دارند، بهتر است از انواع واقعی تر آن ها استفاده کنید، چرا که دید بهتری به مشتری در نگاه اول می دهند.

۲۰- نتایج را دنبال کنید

مشتریان را زیر نظر بگیرید! عکس العمل آن ها نسبت به نحوه بازارپردازی که انجام داده اید، چگونه است؟ آیا سطح فروش افزایش یافته و یا تغییری نکرده است؟ بهترین راه برای آگاهی یافتن از کارکرد بازارپردازی در کسب و کار شما، بررسی از نزدیک عکس العمل های بازدید کنندگان خواهد بود.

نکته ای که در آخر باید به آن اشاره کرد و البته بسیار با اهمیت است، تاثیر شگفت انگیز مشارکت خواهد بود. از دیگر روش های پر قدرت بازارپردازی، مشارکت مشتریان در امور مختلف کسب و کار است.

بیست گام ساده تا بازارپردازی حرفه ای (قسمت سوم/ پایانی)

اما چرا این روش پر قدرت محسوب می شود؟ زیرا جذابیت خرید کردن و مراجعه مجدد به کسب و کار شما را برای مشتریان افزایش می دهد. برای مثال زمانی که محصولی جدید معرفی می کنید، می توانید از مشتریان خود برای برگزاری مراسم کمک بخواهید. در واقع باید با مخاطب خود صمیمی برخورد کنید، به گونه ای که گویا وی نیز جزئی از کسب و کار شما است. با پیروی از این نکات ساده، می توان به عنوان مدیری ماهر، تجربه ای از یک بازارپردازی موفق و اصولی را به دست آورد.


پیشنهاد نویسنده: بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی که هر کسب و کاری می تواند از آن بهره ببرد


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.