۸ راه جهت توسعه بازاریابی کسب و کارهای کوچک

0

تمامی کسب و کارهای کوچک نیازمند برنامه بازاریابی برای خود بوده تا بتواند به مشتری دست پیدا کنند؛ فرقی نمی کند شرکت تازه تاسیس باشد و یا با سابقه. کار به اینجا ختم نمی شود، بعد از تهیه برنامه بازاریابی، باید آن را اجرایی کنید.

موفق شدن در بازاریابی یک کسب و کار کوچک متکی بر داشتن یک برنامه بازاریابی و نیز یک سیستم برای اجرای آن است. اگر هنوز برنامه بازاریابی کارآمد ندارید همین الان شروع کنید. نکات زیر به شما در پیشرفت فرایند بازاریابی کسب و کارتان کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: مزایای استفاده از برنامه بازاریابی برای کسب و کارها


روی تیم بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید

اصلا نگران هزینه هایی که در این مسیر خرج می کنید نباشید. این هزینه ها سرمایه گذاری برای اینده کسب و کار شماست.

۱- آموزش کارکنان

برای آموزش کارکنان خود در زمینه های شغلی آن ها سرمایه گذاری کنید. اینگونه مطمئن خواهید بود که کارکنانتان از کسب و کار و اهداف بازاریابی شما آگاه خواهند شد.

۲- هر چه سریع تر به سمت بازاریابی حرفه ای حرکت کنید

اگر در برابر داشتن لوگو و وب سایت برای کسب و کارتان مقاومت دارید و فکر می کنید با این کار در مخارجتان صرفه جویی می شود، باید بگویم که بازاریابی برای حفظ کردن پول شما نیست، بلکه در کسب و کارتان برای شما پول ساز خواهد بود.

8 راه جهت توسعه بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۳- از پیمانکاران استفاده کنید

اگر بخواهید تمامی کارها را خودتان انجام دهید، نه تنها فرسوده خواهید شد بلکه بخش زیادی از درآمدهای پنهان خود را نیز از دست خواهید داد. لازم نیست تمام پروژه را خودتان انجام دهید، پیمانکاران قابلی برای سازمان خود انتخاب کنید.

اتوماتیک سازی کنید

۴- داده های اجتماعی اتوماتیک

 ابزارهای گوناگونی وجود دارد که به کسب و کارهای کوچک این کمک را می کند تا با بروز رسانی محتوای وبلاگتان، شبکه های اجتماعی شما نیز بروز رسانی شوند، بدون اینکه بخواهید به صورت دستی آن ها را آپدیت کنید.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : رسانه های اجتماعی


۵- ایجاد پاسخگوی اتوماتیک برای ایمیل

هیچ لزومی ندارد برای کارهای تکراری و روتین به صورت فردی ایمیل و یا پاسخی ارسال شود. اگر فردی در خبرنامه شما عضو شده، یا حساب کاربری ایجاد کرده است و یا خرید انلاین از شما داشته است، در پاسخ به وی و انجام مراحل بعدی می توانید از سیستم های پاسخگویی خودکار استفاده کنید.

یادگیری

برای بهبود و پیشرفت کسب و کار خود لازم است که از اخرین اخبار آگاه باشید. هرچه بیشتر یاد بگیرید تکنیک های بهتری در جهت موفقیت اتخاذ خواهید کرد.

۶- شبکه تشکیل دهید

با صاحبان کسب و کارهای کوچک بشینید و راجع به کسب و کارشان صحبت کنید. ببینید آن ها در رابطه با سازمان خود چه کارهایی را انجام می دهند و چه کارهایی را انجام نمی دهند. شاید در میان صحبت های آن ها، شما متوجه استراتژی های ساده و مفیدی در رابطه با کسب و کارتان شوید که تا آن زمان به آن ها فکر نکرده بودید.
8 راه جهت توسعه بازاریابی کسب و کارهای کوچک

۷- در وبینارها ثبت نام کنید

وبینارها (سمینار تحت وب) و کنفرانس های آنلاین در همه زمینه ها وجود دارد، بی شک بازاریابی نیز مستثنی نیست. بسیاری از این وبینارها برای عضویت رایگان هستند. تنها باید پروفایلی برای خودتان ایجاد کنید. اگر کسب و کار کوچکی دارید و به تازگی شروع کرده اید، وبینارها کمک بسیار زیادی به شما می توانند کنند.

۸- از ابزارهای موجود استفاده کنید

برای بالابردن اطلاعات خود در اینترنت سرچ کنید. ویدیوهای یوتیوب را نگاه کنید، رسانه های اجتماعی و چت ها در زمینه بازاریابی را دنبال کنید.


پیشنهاد نویسنده: در این ۶ وضعیت کسب و کار خود را رها کنید!


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.