۶ راه موثر به منظور ارتقا اپلیکیشن موبایلی یک برند

0

طراحی یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی برای یک برند که توان رقابت با هزاران اپ مشابه را داشته باشد، کاری بسیار دشوار به نظر می رسد. حال به نظر شما طراحی اپی تاثیرگذار برای یک کسب و کار سخت تر یا ارتقای آن؟ همواره از توسعه برنامه های موبایلی تحت عنوان “چالشی بی پایان” یاد می شود. در واقع تا زمانی که اپ مورد نظر فعال باشد، مبارزه دائمی برای ارتقای آن نیز جریان خواهد داشت. اما چگونه می توان به بهترین نحو ممکن، نرم افزار موبایلی کسب و کار خود را آماده رقابت با برنامه های دیگر کرد؟ برندسازی برای این نرم افزار تا چه اندازه اهمیت خواهد داشت؟ از چه طریقی می توان بازار هدف را متقاعد کرد که در مقایسه با رقبایتان موفق تر بوده اید؟ اگر نتوانید به درستی پاسخ گوی پرسش های فوق باشید، در دریای مواج اپلیکیشن های موبایلی مخصوص کسب و کارهای مختلف غرق خواهید شد. در ادامه نگاهی به موثرترین روش های موجود برای ارتقای یک برنامه موبایلی خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش برندسازی


۱- ساخت وب سایتی قابل اعتماد و سرمایه گذاری در بخش بازاریابی موتورهای جستجو

همانطور که می دانید هر اپ موبایلی فارغ از زمینه فعالیتی خود، نیاز به یک وب سایت معرفی کننده اصولی خواهد داشت. بازاریابی موتورهای جست و جو نیز از جمله زیرمجموعه های بازاریابی اینترنتی به شمار می رود و منتج به افزایش بازدید وب سایت معرفی کننده در موتورهای جست و جو می شود. به عنوان مثال برنامه ای را تصور کنید که از فن آوری تشخیص چهره برای ورود کاربران خود استفاده می کند. حال اگر پس از جست و جوی عبارت “تشخیص چهره” در هر موتور جست و جو گری اولین نتیجه ظاهر شده آدرس وب سایت کسب و کار باشد، عالی نخواهد بود؟ و چه بهتر آن که در وب سایت مورد نظر، قسمتی را به معرفی اپلیکیشن برند خود اختصاص دهید. مخاطبان به طور مستقیم با این بخش مواجه شده و در نهایت نیز به مسیری هدایت می شوند که قادر به دانلود برنامه برای سیستم عامل گوشی هوشمند خود باشند. بازاریابی موتورهای جست و جوگر، بازاریابی محتوا و سایر استراتژی های مدرن بازاریابی، همگی به شما کمک می کند تا اپی قدرتمند برای برند منحصر به فرد مجموعه خود طراحی و آن را مدیریت کنید.

۲- تبلیغات در وب سایت های پر مخاطب

فضای مجازی ابزاری خارق العاده است که در کمک به ارتقای برنامه موبایلی کسب و کار شما نقش مهمی را بازی خواهد کرد. برای مثال می توانید وب سایت ها و یا صفحات مجازی پر طرفدار را دنبال کرده و با آنها برای معرفی هرچه بهتر اپلیکیشن مجموعه خود تعامل کنید. این امر سطح بازدید از وب سایت اصلی کسب و کار و دانلود برنامه مورد نظر را تا حد زیادی افزایش خواهد داد. لازم به ذکر بوده که تبلیغات در وب سایت هایی که زمینه فعالیتی مرتبط دارند، موثر تر عنوان شده است.

۳- بهینه سازی فروشگاه های مرجع دانلود آپلیکیشن موبایلی (ASO)

بهینه سازی فروشگاه های مجازی دانلود برنامه های موبایلی از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر درست به اندازه بازاریابی موتورهای جستجو گر برای بهینه سازی وبسایت کسب و کار راه گشا خواهد بود. در این روش ضمن ارتقای اپلیکیشن موبایلی مجموعه خود، رتبه آن را به جایگاه نخست برای کلید واژه های مورد نظر تغییر می دهید.

بهینه سازی فروشگاه های مجازی دانلود اپ شامل مراحل زیر خواهد بود:

– انتخاب نامی کاملا استراتژیک برای اپ

– استفاده از کلید واژه های مناسب

– توصیفی که مشتریان را نسبت به خرید از کسب و کار ترغیب می کند

– بررسی انتقادات مشتریان و اثردهی به آنها

البته به غیر از این موارد، عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارد که در تعیین جایگاه اپ یک کسب و کار به دنبال جست و جوی کلید واژه های مختلف نقش خواهند داشت: اولویت محلی، تعداد دانلودها، اعتبار شرکت مرجع و زبان برنامه. شما همچنین می توانید بیش از یک فروشگاه را برای ارائه برنامه خود هدف بگیرید که بدین ترتیب نه تنها سیستم عامل های بیشتری را پوشش خواهید داد، بلکه سطح رضایت مندی بالاتری را هم از جانب مخاطبان دریافت خواهید کرد.


بیشتر بخوانید: ۵ اپلیکیشن ضروری برای کسانی که در ایران سفر می کنند.


۴- جمع آوری نظرات و انتقادها از وب سایت های معتبر

در هر کشوری و حتی در سطح جهانی وب سایت های معتبر و البته تاثیرگذاری وجود دارند که در حیطه نظرسنجی از کاربران پیرامون کسب و کاری مشخص، نقشی کاملا تعیین کننده خواهند داشت. اگر قصد ارتقای اپ مجموعه خود را دارید، بررسی داده های جمع آوری شده از مشتریان نتایج ارزشمندی را در اختیارتان قرار خواهد داد. آیا کاربران از برنامه مورد نظر راضی هستند؟ این اپ چه نقاط ضعفی دارد؟ برای آن که نتایجی مستند و قابل تعمیم به دست آورید، همکاری با وب سایت های موفق و قابل اعتماد، گزینه ای مناسب به شمار می رود.

۵- قدرت بازاریابی رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های بی نظیر برای معرفی و ارتقای برنامه موبایلی کسب و کار، تعامل با مخاطبان هدف در رسانه های اجتماعی خواهد بود. برای ارتباطی موثر با مخاطبان نیز توصیه می شود از تمامی ظرفیت های موجود در شبکه های اجتماعی متفاوت بهره برداری کنید. تصاویر گویا، ویدئوهای جذاب و مطالب هیجان انگیز همگی ابزاری قدرتمند در راستای جلب نظر مخاطبان خواهند بود.

۶- گزینه های تشویقی

گزینه تشویقی، طرحی است که با هدف جذب تعداد بیشتری از مخاطبان برنامه ریزی می شود. همانطور در موارد پیشین نیز اشاره شد، روش های متفاوتی برای ارتقای موقعیت یک برنامه موبایلی تجاری وجود دارد و اگر به دنبال پیوندی موثر با افراد جامعه هستید، نیاز به استفاده از این روش ها خواهید داشت. از طرفی پس از معرفی اپ مورد نظر به واسطه پلت فرم های گوناگون، نوبت به بهره برداری از گزینه های تشویقی می رسد. این گزینه ها عواملی ترغیب کننده هستند که مخاطب را به دانلود برنامه و استفاده از آن متقاعد می سازند. در این خصوص باید بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید وارد عمل شوید. گزینه تشویقی می تواند از یک هدیه کوچک تا جوایز بزرگ متغیر باشد.


پیشنهاد نویسنده: فروشنده حرفه ای، شغلی برای تمام فصول


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.