راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی با هدف ارتقا رتبه گوگل

0

در مورد اهمیت رتبه وبسایت در گوگل به قدری صحبت شده است که کمتر کسی مانده است که وبسایت فعالی داشته باشد و با میزان اثرگذاری گوگل در افزایش ترافیک وبسایت و نقش آن در درآمدزایی وبسایت آشنایی نداشته باشد.

به طور کلی فرآیند بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو و بهبود رتبه آن شامل دو بخش عمده است که مانند دو بال برای صعود وبسایت شما به رتبه‌های اول مکمل همدیگر هستند:


 بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


سئوی داخلی یا ON-PAGE SEO:

مجموعه اقداماتی که شما برای بهبود رتبه وبسایت روی سایت خودتان انجام می‌دهید به عنوان سئوی داخلی شناخته می‌شود. مباحث فنی و برنامه‌نویسی اصولی و صحیح وبسایت، سرعت بارگذاری صفحات، لینک‌دهی مناسب داخلی بین صفحات و مقالات مرتبط در داخل وبسایت خودتان، بهبود تجربه کاربری و مواردی از این دست در این حوزه قرار می‌گیرند.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی با هدف ارتقا رتبه در گوگل

سئوی خارجی یا OFF-PAGE SEO:

با توجه به حساسیت فوق‌العاده‌ای که گوگل برای پیدا کردن مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج با جستجوی کاربر به خرج می‌دهد، سئوی داخلی هرگز نمی‌تواند به تنهایی برای کسب بهترین‌ رتبه‌های این موتور جستجو کافی باشد.

اقداماتی که شما باید خارج از وبسایت خودتان انجام دهید عمدتا روی دریافت بک لینک معتبر از وبسایت های با قدرت دامنه بالا متمرکز می‌شود. وقتی که یک وبسایت با سابقه که در یک حوزه بخصوص رتبه‌های مناسبی در نتایج گوگل به دست آورده است به وبسایت شما بک لینک می‌دهد به نوعی از اعتبار خود به وبسایت شما قرض می‌دهد و به افزایش رتبه شما کمک می‌کند.

راهنمای آموزش رپورتاژ آگهی : رپورتاژ آگهی با هدف ارتقا رتبه در گوگل

از آنجایی که افراد زیادی از این توجه گوگل به بک لینک‌ها سو استفاده کردند، گوگل الگوریتم‌های متعدد و پیچیده ای را به منظور جلوگیری از سو استفاده‌های احتمالی در نتایج جستجو پیاده‌سازی کرده است. یکی از فاکتورهایی که برای گوگل حائز اهمیت است ارتباط محتوایی صفحه مبدا (وبسایتی که به شما لینک می‌دهد) و صفحه مقصد (وبسایت شما) است. اگر ارتباط معنایی و محتوایی معقولی بین صفحه مبدا و مقصد وجود نداشته باشد مشاهده شده است که گوگل امتیاز مناسبی برای بک لینک شما قائل نمی‌شود و حتی در مواردی با تعدد این کار وبسایت های لینک دهنده و لینک گیرنده را جریمه می‌کند.

بهترین و موثرترین شیوه برای دریافت بک‌لینک‌های با کیفیت از وبسایت های معتبر استفاده از رپورتاژ آگهی است. در این حالت شما می‌توانید ارتباط بین صفحه مبدا (صفحه اختصاصی رپورتاژ آگهی خودتان) را با صفحه مقصد (وبسایت خودتان) به طور کامل مدیریت کنید و علاوه بر دریافت بک لینک فالو، از دائمی بودن این بک لینک نیز مطمئن شوید.

به این ترتیب هر هزینه‌ای که برای انتشار رپورتاژ در رسانه‌ها انجام می‌دهید تبدیل به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌شود برای ارتقا رتبه وبسایت خودتان در گوگل می‌شود و هر چه رپورتاژ‌های بیشتری از شما در سطح وب منتشر شود، قدرت دامنه وبسایت شما و به تبع آن رتبه شما در گوگل به طور مستقیم بهبود بیشتری را تجربه می‌کند.


پشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش فروش حرفه ای


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.