۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت سوم)

0

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

علامت اختصاری بازاریابی:


بیشتر بخوانید:۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت اول)


بیشتر بخوانید: ۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت دوم)


CEO:[۱] مدیر اجرایی ارشد

بالاترین رتبه در کار شرکتی، اجرایی و یا مدیریتی که وظیفه مدیریت شرکت را بر عهده دارد. این فرد مسئول بالا بردن ارزش شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم سیاسی و استراتژیک شرکت است و عموما به هیئت رئیسه گزارش می دهد.

CFO:[۲] مدیر ارشد مالی

مسئول اجرایی ارشدی که وظیفه دارد مسائل مالی شرکت نظیر، برنامه ریزی مالی، ثبت وقایع و گزارش را کنترل کند. این فرد سخنگوی مالی شرکت است و عموما به CEO و هیئت رئیسه پاسخ می دهد.

CIO:[۳] مدیر ارشد اطلاعات

مدیر اجرایی مسئول مدیریت، پیاده سازی و استفاده از اطلاعات و تکنولوژی کامپیوتر در شرکت است. CIO اینکه چگونه این تکنولوژی ها به نفع شرکت خواهند بود و یا فرآیند های کاری فعلی را بهبود می بخشند و سپس سیستمی را بکار می گیرند که به وسیله آن این سودآوری به واقع روی دهد.

COO:[۴] مدیر ارشد عملیاتی

مسئول ارشد اجرایی برای مدیریت و نظارت بر عملیات های تجاری در حال وقوع در شرکت. COO عموما به CEO پاسخ می دهد و دست راست شرکت محصوب می شود.

CSO:[۵] مدیر ارشد امنیتی

مدیر ارشد امنیتی توسعه و نظارت بر سیاست ها و برنامه هایی را که از مردم، نیروهای متفکر و اموال محافظت می کنند برعهده دارد. این کار همه چیز از حریم خصوصی تا محافظت از داده ها، امنیت محیطی، سلامت  و امنیت را شامل می شود.


بیشتر بخوانید:۵ ابزار لازم برای افزایش بهره ‌وری در فروش


CTO:[۶] مدیر ارشد تکنولوژی

برخی اوقات آن ها را مدیر تکنیکی ارشد می نامند که وظیفه اش متمرکز کردن مشکلات مربوط به تکنولوژی و مشکلات علمی در یک سازمان است. این نقش در اغلب شرکت هایی که در صنعت تکنولوژی فعالیت دارند دیده می شود از نرم افزار گرفته تا تجارت الکترونیک، بیوتکنولوژی و خودروسازی.

CSS:[۷] برگه هایی آبشاری مانند

زبان طراحی و اجرای صفحات وب را مدیریت می کند: رنگ، ظاهر، حس و دیگر چیز ها. این زبان با HTML دست به دست می دهد و محتوی صفحات وب را کنترل می کند. HTML را اسکلت صفحات وب در نظر گرفته و CSS را لباس تن آن فرض کنید.

با CSS می توانید قوانین وضع کنید و به وبسایت تان بگویید که چگونه محتوی را نمایش دهند. همچنین می توانید بر هر چیزی که به استایل وبسایت تان مربوط است نظیر فونت، رنگ و غیره مدیریت کنید. جدا از بخش مدیریت محتوی  به آن ها “آبشاری” هم می گویند چون که می توانید چندین برگه استایل داشته باشید که یک برگه مشخصه هایی از برگه های دیگر را داشته باشند.

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

DNS:[۸] سرور نام دامنه

سروری که آدرس وب را به یک یا دو آدرس IP ترجمه می کند.

EOD:[۹] پایان روز

EOD یعنی آخر هر روز کاری. حال برای فردی که آن را می گوید می تواند هر معنی ای داشته باشد. مثلا ممکن است به همکارتان بگویید که گزارش را فردا در EOD به وی تحویل خواهم داد. در برخی موارد EOD معنایی رسمی تر می گیرد و به معنای آخر روز تجاری ترجمه می شود.

EOW:[۱۰] پایان هفته

مشابه EOD، EOW هم به معنای پایان هر هفته است. در گفتمان می تواند به معنای آخرین روز کاری در هفته باشد.

HTML:[۱۱] زبان نشانه گذاری هایپر متن

زبانی که برای هدایت معماری وبسایت، صفحات و ایمیل ها استفاده  می شود. HTML چهارچوب وبسایت تان را پایه ریزی می کند، از تیتر اصلی و سرتیتر تا لیست های نشانه دار و فوتر. HTML اسکلت صفحات وب است و CSS هم لباس تن آن می باشد.


بیشتر بخوانید:۵ کار مهم که باید در ۱۰ دقیقه ابتدایی هر فروش انجام دهید


آدرس IP:[۱۲] آدرس پرتوکل اینترنت

لیبلی عددی که به هر شبکه کامپیوتری ای که از اینترنت برای ارتباطات استفاده می کند اختصاص داده می شود.

ISP:[۱۳] ارائه دهنده سرویس اینترنت

سازمانی (تجاری، اجتماعی، غیرانتفاعی و یا شخصی) که خدمات اینترنتی ارائه می کند.

CLV یا CLTV:[۱۴] ارزش عمری مشتری (رجوع شود به LTV)

LTV:[۱۵] ارزش عمری

پیش بینی سود آوری اینترنت که به رابطه با مشتری مرتبط می شود. برای محاسبه LTV این  مراحل را برای بازه زمانی داده شده طی کنید:

  1. درآمدی که مشتری به شما در آن بازه زمانی داده است را فرض کنید.

۲.جمع کل را از آن عدد کسر کنید.

  1. آن را تقسیم بر نرخ برگشت آن مشتری کنید.

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

CoCA:[۱۶] هزینه جلب مشتری (به CAC رجوع شود)

LTV:CAC:[۱۷] ضریب ارزش عمری به هزینه جلب مشتری

ضریب LTV به CAC.

پس از اینکه LTV و CAC را بدست آوردید، نرخ هر دو را محاسبه کنید.


بیشتر بخوانید: ۴ ترفند افزایش فروش با کار کمتر


MoM:[۱۸] ماه بعد از ماه

تغییرات صورت گرفته با در نظر گرفتن ماه قبل. این تغییرات از تغییرات سه ماهه بعد از سه ماهه و سال بعد سال ملایم تر هستند و معمولا رویدادهای یک باره نظیر تعطیلات، مشکلات وبسایت، بلا های طبیعی و خرابی های بازار بورس را شامل می شوند. میانگین هر چیزی که می خواهید اندازه گیری کنید را در ماه X با ماه Y مقایسه کنید تا تغییرات MoM را بدست آورید.

برای محاسبه رشد درصدی: عدد ماه y را از عدد ماه  xکم کنید و نتیجه را تقسیم بر عدد X کنید و سپس کل نتایج را ضربدر ۱۰۰ کنید.

MTD:[۱۹] ماه به تاریخ

بازه ای از زمان که در ماه فعلی شروع می شود و در تاریخ فعلی تمام می شود.

MRR:[۲۰]  درآمد مکرر ماهیانه

میزان درآمد کسب و کار هایی که ثبت نام دارند در هر ماه بدست می آورند. شامل MMR بدست آمده از اکانت های جدید، MMR بدست آمده از فروش های مثبت(upsell)، MMR از دست رفته از فروش های منفی (downsell) و MMR از دست رفته از کنسل شده ها.

[۱] Chief Executive Officer

[۲] Chief Financial Officer

[۳] Chief Information  Officer

[۴] Chief Operating Officer

[۵] Chief Security Officer

[۶] Chief Technology Officer

[۷] Cascading Style Sheets

[۸] Domain Name Server

[۹] End of Day

[۱۰] End of week

[۱۱] Hyper-Text Markup Language

[۱۲] Internet Protocol Address

[۱۳] Internet Service  Provider

[۱۴] Customer Lifetime Value

[۱۵] Lifetime Value

[۱۶] Cost of Customer Acquisition

[۱۷] Ratio of Lifetime Value to Customer Acquisition Cost

[۱۸] Month-over-Month

[۱۹] Month-to-Date

[۲۰] Monthly Recurring Revenue

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.