آموزش فروش حرفه ای: اول مشخص کنید که نیاز شما چیست؟

0

 

 

اکنون شما تعداد زیادی تخم ماهی در استخرتان ریخته اید و آن ها را با زحمت زیاد پرورش داده اید. حالا به زمانی رسیده اید که باید ماهیگیری کنید. بعید به نظر می رسد که بتوانید این ماهی های چابک را به دست بیاورید. به همین دلیل شما به ابزار مناسبی برای ماهیگیری نیاز دارید.

در این مرحله، انتخاب درست ابزار به شدت مهم است. اگر شما در استخر ماهی خود فقط چند ماهی دارید، یک قلاب ساده ماهیگیری که توسط خدتان درست شده باشد هم کافی است. اگر تعداد ماهی ها زیاد است، احتمالا شما احتمالا شما به یک قلاب ماهیگیری حرفه ای نیاز خواهید داشت. اگر تعداد ماهی ها بیش از قلاب ماهیگیری حرفه ای باشد، در این صورت شما نیاز به تور ماهیگیری دارید.


بیشتر بخوانید: دیدگاه ایده آلیسم یا نگرش پازلیسم ، کدام انتخاب شماست؟


مشخص کردن دقیق نیازها به شما کمک خواهد کرد که ابزار درستی را برای کار خود انتخاب کنید. ابزاری که کمتر یا بیشتر از نیاز شما امکانات داشته باشد به احتمال زیاد کار شما را سخت خواهد کرد. بگذارید مثالی بزنیم. دوچرخه ماشین و هواپیما هر ۳ وسیله حمل و نقل هستند. آیا شما می توانید با دوچرخه (امکانات کمتر) به محل کار خود که ۴۰ کیلومتر با شما فاصله دارد، بروید؟ یا با هواپیما (امکانات بیشتر)؟ احتمالا هیچ کدام؛ ابزار دست شما برای این مسیر، ماشین است.

پس در مرحله اول کاغذی بردارید و سعی کنید نیازهایی که دارید را در آن بنویسید.

بگذارید با هم فکری بکنیم:

– من نیاز دارم تا پرونده تک تک سرنخ ها و مشتریان تجاری را یک جا ثبت و ضبط کنم.

– هر رو ز صبح هنگام شروع کارم، نیاز دارم نیاز دارم بدانم آن روز کار چه کسانی را پیگیری کنم و قبلا با آن ها چه صحبتی کرده ام.

– نیاز دارم هر چند وقت یک بار به صورت مرتب، به مشتریان قبلی خود زنگ بزنم و حالی از آن ها بپرسم.

– نیاز دارم تا ماهی های چاق و چله ام را به خوبی پیگیری کنم. بدانم از چه طریقی آمده اند. تاکنون چقدر خرید کرده اند. شاید لازم باشد از باب قدردانی، زمان عید برایشان هدیه ای بفرستم.

– در راه خانه، در خانه و یا در سفر، ایده ای برای فروش به ذهنم می رسد. نیاز دارم جایی آن را بنویسم که فراموشم نشود.

– دوست دارم برای خودم هدف های فروش ماهیانه بگذارم و هر لجظه ببینم که چقدر با هدف فروش ماهیانه ام فاصله دارم.

– نیاز دارم بدانم که کدام مشتریانم، من را به دیگران معرفی کرده اند تا به شیوه ای از آن ها قدردانی کنم.

– نیاز دارم تا قرارها و وظایفی که برای خودم تعریف کرده ام، به من یاداوری شود.

– نیاز دارم تا تولد مشتریانم به من یاداوری شود.

– نیاز دارم که اگر تخفیفی دارم، به صورت گروهی با ایمیل یا پیامک به مشتریان خود ارسال کنم.


بیشتر بخوانید: راهنمای خرید نرم افزار CRM : نیاز شما چیست؟


محله مهم دیگری هم داریم:

اگر نوشتن نیازها تمام شده است، بار دیگر از اول لیست را بخوانید. این بار با دقت بیشتری به نیازهایتان فکر کنید. آن مواردی که جز نیازهای واقعی شما نیستند را مشخص کرده و روی آن ها را خط بکشید.

اگر شما در جستجوی گوشی موبایلی هستید که تلوزیون هم داشته باشد، چیزی جز گوشی های چینی نصیبتان نخواهد شد!


قسمت دهم آموزش فروش حرفه ای: آیا اکسل کار شما را راه می اندازد؟


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.