راهنمای جامع آموزش SEO : پیگیری، تحلیل و بهبود استراتژی SEO

0

راهنمای جامع آموزش SEO


اغلب بازاریابان همواره در پی بهبود استراتژی SEO خود هستند. سئو دقیقا همان چیزی است که باعث افزایش ترافیک رایگان به وب سایت شما می شود و می توانید آن را به سرنخ ها و مشتریان تبدیل کنید. موضوع این است که جهت خوب انجام دادن سئو، بازاریابان باید سنجه های درست در اختیار داشته باشند، مرتبا آن ها را نظارت کنند، و اینکه باید درک نمایند چگونه تنظیمات چابکی را در فعالیت های بازاریابی روزانه خود ایجاد کنند تا تعداد را افزایش دهند. پست حاضر به شما نشان خواهد داد چه سنجه های سئویی را نظارت نمایید، چگونه این سنجه ها را تفسیر کرده و چه کاری می توانید برای هدایت ارقام در جهت درست انجام دهید. بنابراین بدون هیچ کار اضافه ای، اینکه چگونه می توانید از تحلیلگرهای بازاریابی برای بهبود سئو خود استفاده کنید در اینجا ارائه می شود!

سنجه های مبنای خود را ایجاد کنید

اگر ندانید اکنون در کجا قرار دارید دانستن اینکه به کجا باید بروید امری دشوار خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه شروع به بهبود سئو خود کنید، باید چند سنجه مبنای مهم را ایجاد نمایید. چندین ابزار رایگان و پولی وجود دارد که به شما امکان ارزیابی اطلاعات را می دهد. در صورتی که تا به حال این سنجه ها را نداشته اید، این ها سنجه هایی هستند که باید بشناسید:


بیشتر بخوانید: با SEO از آغاز تا امروز (اینفوگرافی)


۱) عملکرد کلیدواژه ها و رتبه بندی: رتبه وب سایت و صفحات وب شما در موتورهای جستجو برای اصطلاحات جستجوی موردنظر چطور است؟ از اینجا به بعد به این امر به عنوان جایگاه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اشاره می کنیم.

۲) ترافیک جستجوی ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگان منحصر بفردی که از طریق لینک بر روی صفحه نتایج موتور جستجو به سایت شما وارد می­ شوند. بررسی کنید چند درصد ترافیک وب سایت شما از جستجوی ارگانیک روزانه ناشی می شود.

۳) نرخ های تبدیل از جستجوی ارگانیک: درصد  بازدیدکنندگانی که از طریق جستجوی ارگانیک به سایت شما رسیده اند و عمل تبدیل مورد نظر را تکیمل نموده اند، همانند تبدیل شدن به یک سرنخ.

۴) اصطلاحات جستجوی منحصر به فرد ایجاد کننده ترافیک: فهرست کامل عبارت های جستجویی که بازدیدکنندگان برای یافتن سایت شما استفاده می کنند، و اینکه چه میزان از ترافیک ارگانیک ناشی از این اصطلاحات هستند. باید به طور خاص به عبارت هایی توجه کنید که برندگذاری نشده اند (عبارت های کلیدی که نام شرکت، محصولات یا خدمات شما را ذکر می کنند) و بیشترین ترافیک ارگانیک را برای وب سایت شما به ارمغان می آورند.

۵) لینک های ورودی: مقیاس تعداد لینک هایی که به سایت شما از طرف سایت های دیگر زده می شود.

کلیدواژه های اولویت بندی شده بر مبنای ترافیک و نرخ تبدیل

حال که این سنجه های مبنا را تعیین نمودید، تمامی اطلاعات را با استفاده از تحلیلگرهای حلقه بسته در کنار هم قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا تعیین کنید کدام اصطلاحات جستجو بیشترین ترافیک دارای شرایط را ایجاد می کنند؛ به عبارت دیگر، ترافیکی که به سرنخ ها و مشتریان تبدیل می شود. با داشتن چنین اطلاعاتی، می توانید تلاش های SEO خود را برای خلق محتوا و لینک های درونی پیرامون اصطلاحات جستجویی که موجب ترافیک دارای شرایط به وب سایت شما می شود را اولویت بندی کنید. اولویت بندی از طریق تحلیلگرها راه حل کلیدی است هنگامی که تصمیم می گیرید کدام عبارت های کلیدی را هدف قرار دهید؛ در غیر این صورت، شما خودتان را در بین تعداد زیادی از  تلاش هایی می یابید که اندک بوده و برای هر اصطلاحاتی پیشرفت اندکی ایجاد می کنند یا اصلا این کار را نمی کنند.

بنابراین شما گزارش هایی تهیه می کنید و کلیدواژه هایی که منجر به بیشترین ترافیک ارگانیک می شوند، و نرخی که در آن این کلیدواژه ها به سرنخ یا مشتری تبدیل می شوند را شناسایی می کنید. این گزارش ها به شما می گویند اصطلاحی که شما را در جایگاه ۹ در SERP قرار می دهد ترافیک کمتری نسبت به کلیدواژه هایی برای شما ایجاد می کند که شما را در جایگاه ۲ در SERP قرار می دهد. اما در حقیقت ترافیکی که از اصطلاحات با رتبه کمتر برای شما ایجاد شده است برای کسب و کارتان در طی ماه گذشته ۵ مشتری جدید ایجاد کرده است، در حالی که ترافیک ناشی از جایگاه بالاتر در SERP هیچ مشتری در پی نداشته است؟ چه کار می کنید؟

در حالی که داشتن اصطلاحاتی که ترافیک زیادی به سایت شما ایجاد می کنند عالی است، اما در نهایت چندان برای کسب و کار شما ارزشمند نخواهد بود؛ به همین دلیل ما به تحلیلگرهای حلقه بسته نگاه می کنیم! با داشتن این اطلاعات، شما می دانید زمان بیشتری را باید صرف بهبود جایگاه خود در SERP برای کدام کلیدواژه ها کنید؛ اگر برای شما ۵ مشتری در جایگاه ۹ ایجاد می کنند، تصور کنید چه تعداد مشتری را در جایگاه ۱-۳ می تواند برای شما ایجاد کند! با استفاده از تحلیلگرهای بازاریابی برای یافتن کلیدواژه هایی که سرنخ ها و مشتریان خلق می کنند —نه صرفا ترافیک— به شما تضمین داشتن ترافیک با بالاترین شرایط را می دهد.


بیشتر بخوانید: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


محتوا و استراتژی سئو خود را بر این اساس تطبیق دهید

شما محتوا و لینک های ورودی با کیفیت را باید پیرامون این کلیدواژه ها ایجاد کنید. باید بدانید که استراتژی محتوای و استراتژی سئوی شما به شدت به هم وابسته هستند؛ شما با صرف داشتن استراتژی محتوا چندان موفقیت ارگانیک نخواهید داشت. بنابراین اگر در پی بهبود سئو خود هستید، باید نسبت به استراتژی محتوای خود نیز چابکی داشته باشید.

نباید صرفا در پی این امر باشید که چه محتوایی رتبه بندی شما را در SERP بهبود خواهد داد، بلکه اینکه چه محتوایی بازدیدکنندگان ارگانیک شما را به سرنخ هایی تبدیل می کند که در نهایت مشتری شما خواهند شد نیز اهمیت دارد. بسیاری از بازاریابان این گام را فراموش می کنند. بنابراین با بهینه ­سازی محتوای وبلاگ خود پیرامون اصطلاح مورد هدف خود شروع کنید تا به بهبود فهرست SERP خود کمک کنید، و هر پست وبلاگ خود را با پیشنهاد ویژه سرنخ مرتبط با آن اصطلاح همراه سازید. صفحه فرودی که به عنوان درگاه برای چنین پیشنهادهایی عمل می کند را نیز مدنظر قرار دهید. در نهایت، به خاطر داشته باشید مکان های بسیاری در وب سایت شما وجود دارد که می توانید در آن ها محتواهای دوستانه و تازه منتشر نمایید، مکان هایی که اغلب بازارایابان آن ها را نادیده می گیرند.

در حالی که بر روی افزایش جایگاه خود برای کلمه کلیدی تلاش می کنید، اطمینان یابید کلیدواژه های جدید که با مدل کسب و کار شما مرتبط هستند، ترافیک خوب ایجاد می کنند، دارای سطح رقابتی معقولی هستند را نیز هدف قرار می دهید.

تعادل مناسب کلیدواژه ها را هدف قرار دهید

میزان محتوایی که برای خلق پیرامون کلیدواژه های خود نیاز دارید تا برای آن رتبه کسب کنید به میزان رقابتی بودن، یا دشواری آن بستگی دارد. هرچ چه رتبه دشواری یک اصطلاح بالاتر باشد، رتبه کسب کردن برای آن نیز دشوارتر خواهد بود. یعنی، باید لینک های ورودی بیشتری ایجاد کنید و محتوای بسیار بیشتری را برای دوره زمانی طولانی­ تری خلق نمایید تا بتوانید به صفحه اول SERP وارد شوید. در مورد زمان انتخاب کلیدواژه هایی که هدف قرار می دهید باید بین اصطلاحات رقابتی و اصطلاحات با دشواری کمتر توازن برقرار کنید.

اگر کلیدواژه شما به شدت رقابتی باشند چه باید کرد؟ جستجوی بیشتری در ابزارهای کلیدواژه باید انجام دهید تا بتوانید تنوع بیشتری از کلیدواژه هایی بیابید که کمتر رقابتی بوده، اما همچنان ترافیک جستجو ایجاد می کنند.

نظرات مداوم بر سنجه ها

در نهایت، باید جایگاه خود را برای این اصطلاحات که در حال حاضر برای شما ترافیک ایجاد می کنند تحت نظارت قرار دهید – به ویژه آن هایی که حجم جستجو و رقابت پذیری بالایی دارند. جریان پایداری از محتوا را پیرامون عبارت های کلیدواژه مهم حفظ نمایید، کلیدواژه هایی که شما برای آن ها رتبه بالایی در SERP دارید، و اگر متوجه شوید جایگاه شما شروع به کاهش کرده است، خلق محتوا و تلاش های لینک سازی خود را افزایش دهید. این امر نیازمند تلاش بسیاری زیادی برای باقی ماندن در صدر SERP است.


پیشنهاد نویسنده: ۵ ابزار گوگل در حوزه بازاریابی آنلاین که هرگز تصور نمی کردید وجود داشته باشند!


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.