۳ مهارتی که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل می کند

7

هنگامی که شما به تمام مهارت هایی که برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای مورد نیاز است فکر می کنید، این لیست می تواند سخت به نظر برسد. اگر سعی کنید همه مهارت ها را بهبود ببخشید، در نهایت پیشرفت کمی خواهید دید. برای اینکه فروش خود را افزایش دهید و اثربخش باشید، سعی کنید تنها روی ۳ مورد از مهمترین مهارت هایی که لازم است تمرکز کنید و آن ها را بهبود دهید. اگر به این شکل عمل کنید موثرتر خواهد بود. اول مطمئن شوید در این سه مهارت صلاحیت پیدا کرده اید و بعد این ها را پایه و اساسی قرار دهید تا از طریق آن ها، تبدیل به یک فروشنده حرفه ای بشوید.


بیشتر بخوانید: ۵ کار مهم که باید در ۱۰ دقیقه ابتدایی هر فروش انجام دهید


ارتباطات

واقعیت این است که مردم از کسانی که دوست دارند، خرید می کنند و برای خرید نکردن از کسی که دوست ندارند، دلیلی پیدا می کنند. بدون توانایی ایجاد ارتباط،، فروش به شدت معلول است. برای دوست داشته شدن لازم است که صداقت، درستی و اعتماد بنفس داشته باشید؛ اما این به آن معنا نیست که برای فروش شما باید بهترین دوست هر فردی باشید. خیلی از نمایندگان فروش کم تجربه، فکر می کنند اگر از جانب مشتری دوست داشته شوند، دیگر لازم نیست آن طور که باید تلاش کنند. باید بدانند هر چه بیشتر از سوی مشتری ها دوست داشته شوند، اعتبار بیشتری خواهند یافت. همه ما افرادی را می شناسیم که به آن ها “فیک یا جعلی” می گوییم. این افراد کسانی هستند که ممکن است هر کجا که می روند، محبوب باشند و خوب ارتباط برقرار کنند، اما خود واقعیشان نیستند. فقط آن هایی که خود واقعیشان را نشان می دهند، همانطور که هستند می توانند ارتباطات واقعی برقرار کنند. پس اشتباه نکنید و سعی کنید بخاطر اینکه دوست داشتنی هستید و ارتباطات خوبی دارید، دوست داشته بشوید. دوست داشته شدن کار کمی برای حرفه شما انجام می دهد، در حالی که اگر مهارت ساخت ارتباطات به همراه یک رفتار دوست داشتنی طبیعی داشته باشید، رشد خواهید کرد؛ بسیار بیشتر از آن چه تصورش را می کنید.

3 مهارت که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل می کند!

تیزهوشی و فراست در کسب و کار

اگر شما کسب و کار و مشتریان خود را به خوبی درک نکرده باشید، با فرصت ها و چالش های آن ها آشنا نباشید، رقبا و اهدافشان را نشناسید،  مشتریان شما هیچ چیز ارزشی را در محصولات و خدماتی که به آن ها ارائه خواهید داد، نخواهند یافت. تیزهوشی و فراست در کسب و کار تنها به این معنی نیست که یک کسب و کار به چه نحوی کار می کند، بلکه باید بدانید صنعت مربوطه چه تاثری بر مصرف کنندگان و مشتریان دارد.


بیشتر بخوانید: چگونه با ایجاد حس ترس در مشتری، بیشتر بفروشیم؟


رمز رسیدن به این فراست در کسب و کار، پرورش سه مهارت “پرسشگری موثر” ، “خوب گوش دادن” و مهارت “جستجو و تحقیق” است. شما باید یاد بگیرید که چطور از مشتری خود سوال بپرسید تا راجع به کسب و کارش اطاعات بدست آورید. به طور موثر و دقیق به پاسخ هایش گوش دهید تا متوجه شوید که چطور می توانید با محصول و خدمتتان اثر مثبتی بر آن ها داشته باشید. شما همچنین باید دریابید که آیا محصول یا خدمت شما اثر منفی هم بر کسب و کار مشتری دارد یا نه؟ سپس در جهت رفع این نواقص تلاش کنید. برنامه ریزی قبل از تماس یک گام مهم است که یک فروشنده حرفه ای موفق، قبل از ملاقات با مشتری انجام می دهد. تحقیق در اینترنت راجع به مشتری و صنعتی که آن ها در آن زمینه فعالیت می کنند می تواند بینش ارزشمندی به شما در ارتباط با روندهایی که پیش روی آن صنعت یا کسب و کار است، به شما ارائه دهد.

3 مهارت که شما را به یک فروشنده حرفه ای تبدیل می کند!

نگرش درست

اگر شما در مهارت ایجاد ارتباط عالی هستید و در فراست شغلی قوی عمل می کنید اما نگاهی منفی یا بدبینانه در زندگی دارید، هیچ فایده ای ندارد.اصلا مهم نیست که شما چقدر آموزش دیده اید، یا چقدر تیم فروش شما قوی است، این نگرش شماست که باعث موفقیت شما می شود.

یک اصطلاح وجود دارد که می گوید این نگرش شماست که باعث می شود شما به مقامات بالا دست پیدا کنید، نه توانایی های شما. به عبارت دیگر، قبل از اینکه بتوانید به سطوح بالای موفقیت دست یابید، باید نگرش درست را داشته باشید. نه تنها نگرش خوب مسری است و منجر می شود بر روی مشتریان خود اثر خوبی داشته باشید، بلکه شما را از نظر ذهنی در جایگاهی قرار می دهد که پذیرای فرصت ها نیز باشید؛ در صورتی که اگر نگاه منفی می داشتید، آن فرصت ها را نمی دیدید. این که صرفا نسبت به تغییر نگرش خود آگاهی کسب کنید، کافی نیست. شما باید تلاش مستمر داشته باشید و به خود اگاهی برسید، زمان زیادی را صرف شکل دادن و توسعه این عادت کرده و آن را حفظ کنید و در انتها نگاهی مثبت را بروز دهید.


پیشنهاد نویسنده: ۴۰ آمار دیوانه کننده در مورد دپارتمان فروش


واژه ای جادویی که مشتری را متقاعد می کند

7 نظرات
  1. مسعود می گوید

    باسلام‌وتشکر‌وسپاس‌ازلطف‌شما‌از‌بابت‌ارائه‌مطالب‌پرمحتوی‌،کاربردی‌‌ورایگان.شادوسالم‌باشید.

    1. سعید اتحادی می گوید

      مرسی از لطف شما
      خوشحالم که مطالب سایت مورد توجهتون قرار گرفته

  2. محمدرضا می گوید

    سلام ممنون بابت مطالب رایگانتون، خواهشمندم مطالب بیشتری در سایت قرار دهید

  3. کیان می گوید

    با سلام ممنون از سایت خوب شما

  4. خانه هوشمند الفا می گوید

    جمله هوشمندانه ای بود : مردم از کسانی که دوست دارند، خرید می کنند و برای خرید نکردن از کسی که دوست ندارند، دلیلی پیدا می کنند.
    درود بر شما

  5. معین نجفی می گوید

    من خرده فروش ابزار و یراق هستم /جست و جو و تحقیق / برای من باید با /آگاهی / جا بجا بشن چون اکثر مشتری های من بدون هماهنگی و تماس قبلی میان
    در کل ممنونم از مطالبی که گذاشتین شاد و پیروز باشین

  6. عباسی می گوید

    مطالبتون روان ساده و مفید بود ممنونم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.