سه راه طلایی برای برقراری ارتباطات موثر در بازاریابی

0

راه حل طلایی

سه قدم در مسیر جامع سازی برنامه ها و ارتباطات موثر در بازاریابی

پیشرفت در مسیر بازاریابی کاری تیمی می باشد. هیچ کسی نمی تواند جدا از واحدهای بازاریابی، فروش, مدیریت محصولات و پشتیبانی در فرایند بازاریابی پیشرفت کند.

تقسیم مالکیت امری ضروری است بر این اساس, برنامه ی ترقی بایستی خلاقیت و حس مالکیت را در تمام افراد شرکت مدیریت نماید.

اما هنگامی که برنامه ای طراحی می شود, کار مدیر تیم بازاریابی به تازگی شروع می شود. همه ی افراد در گروه های بازاریابی و فروش بایستی از اهداف, برنامه ها و زمان بندی اجرای تاکتیک های کلیدی مطلع باشند.

اما چگونه می توانید اساس برنامه ی خود را برای ارتباطات موثر در بازاریابی به تمامی افراد در گروه به صورتی انتقال دهید که آنها, آن را درک کنند, به خاطر بسپارند و اهداف و زمینه های آن را در کار خود اجرایی نمایند ؟


بیشتر بخوانید: تکنیک های پرورش سرنخ


۱.مختصر فکر کنید.

تنها چند سرفصل را با آنها در میان بگذارید. بیشتر از این توصیه نمی شود زیرا هیچکس تمایلی به خواندن یک برنامه ی ۴۲ صفحه ای ندارد. تنها اعضای تیم مدیریت بازاریابی بایستی از تمام جزئیات یک برنامه باخبر باشند. برای بقیه ی افراد تنها چکیده ای از موارد اجرایی را ارائه دهید.

اگر کسی به اطلاعات بیشتری درباره ارتباطات موثر در بازاریابی نیاز داشته باشد خود آن را از شما درخواست می کند.

در اینجا به چند مورد از موارد مهمی که باید در یک برنامه به کارمندان ارائه دهید اشاره می کنیم:

  • اهداف کلی برنامه ی بازاریابی
  • مخاطبان این برنامه و الویت بندی اشخاص
  • بیان و شرح موقعیت ها
  • جعبه ی پیام ها
  • شرح اقدامات کلیدی و پیشنهاد ها
  • زمان اجرای برنامه

هنگامی که این شش فاکتور اساسی را با آنها در میان گذاشتید, از ایشان بخواهید که در خصوص برنامه و این شش فاکتور اصلی گفتگو کنند و نتیجه را بیان کنند.

۲.ببینید و بشنوید.

برایشان در مورد ارتباطات موثر در بازاریابی سخنرانی کنید. تنها ارائه ی چند فاکتور اجرایی از برنامه و ایمیل کردن آن به افراد منجر نمی شود که آن را خوانده و از نتایجش مطلع شوند. شما باید به جمع آنها رفته و برنامه را برایشان عینی کنید. این کار به این معناست که در نزد کارکنان در خصوص برنامه صحبت کرده و به ابهامات و سوال هایشان پاسخ دهید. این کاریست که بازاریابان بهتر از هر قشر دیگری از پسش بر می آیند ولی متاسفانه همچنان از انجامش پرهیز می کنند.

ما به مدیران گروه های بازاریابی پیشنهاد می کنیم که نسبت به برقراری جلسات حضوری با کارکنانشان از جمله گروه فروش, مدیریت محصولات, مهندسان و گروه پشتیبانی حساسیت به خرج داده و آن را اجرایی کنند. هیچ اقدام دیگری نمی تواند تا این حد در مقوله ی درک, اقناع و باورپذیری یک برنامه تاثیر گذار باشد. از آنها بخواهید که تنها ۱۵ دقیقه از وقت خود را در اختیارتان قرار دهند, این کار نه تنها در تبدیل تمایلات و برنامه های شما به واقعیت بسیار ارزشمند و مفید است بلکه یکی از راه هایی است که می توانید برای ارتقای توانایی های خود نیز به کار برید.


بیشتر بخوانید: ۷ تکنیک بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶


۳.راهنما باشید.

سعی کنید فرایند برگزاری جلسات کاری را تسهیل کرده و حداقل دو بار در سال آن را اجرا نمایید. راهنمایی کردن افراد به صورت شخصی در خصوص اجرایی کردن برنامه ها و کسب اطلاعات در مورد آن قدمی بسیار مهم است. در هر صورت, برای برقراری نظم و یکپارچگی در یک سازمان راه های دیگری نیز وجود دارد اما برقراری جلسات کاری با مدیران فروش و بازاریابی یکی از بهترین راههاست. آنها مناسب ترین افراد برای در میان گذاشتن برنامه ها, جمع آوری نظرات و رسیدن به درکی مشترک از اهداف و انتظارات فروش و بازاریابی می باشند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.