۴۵ آمار هیجان انگیز از بازاریابی محتوا ی تصویری که شما باید بدانید

0

اگر به حوزه بازاریابی آنلاین علاقه مند باشید لابد می دانید که محتوای بصری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که شما به راحتی می توانید با استفاده از تصاویر، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را در حداقل زمان ممکن در اختیارشان قرار دهید. در این میان، ویدئوها ابزارهای قدرتمندتری برای ارتباط برندهای تجاری با مخاطبین شان هستند و استفاده از آنها در کنار مقالات و محتوای متنی، می تواند به تعامل بیشتر کاربران با محتوای سایت شما کمک کند.

در پایان هر سال میلادی، گزارش های مهمی در زمینه بازاریابی محتوا ، رسانه های اجتماعی و… منتشر می شود که مطالعه آنها خالی از لطف نیست. جالب است بدانید که این آمارها تنها در عرض یک سال، می توانند به طور کلی تغییر کنند.

سال گذشته با تغییراتی که در شبکه های اجتماعی پرمخاطب رخ داد، اهمیت محتوای بصری بیش از پیش نمایان شد. حال بیایید با یکدیگر به برخی از آمارهای بازاریابی که نشان دهنده ی اهمیت محتوای بصری هستند، نگاهی بیندازیم.

آمار عمومی محتوای بصری

۱. ۳۲ درصد بازاریابان می گویند که بازاریابی بصری مهمترین شکل از محتوا برای کسب و کار آنهاست و وبلاگ نویسی بعد از آن قرار می گیرد.

۲. ۸۰ درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از محتوای بصری برای انجام کارشان استفاده می کنند.

۳. وقتی مردم از اطلاعات با خبر می شوند، احتمال دارد که سه روز بعد تنها ۱۰ درصد از آنها را به خاطر بیاورند. با این حال، اگر اطلاعات را همراه با تصویر به مخاطب نشان دهید، همان افراد پس از ۳ روز ۶۵ درصد از اطلاعات را به خاطر می آورند.

۴. بازاریابان B2C یازده درصد (۱۱%) بیشتر از بازاریابان B2B به محتوای بصری اهمیت می دهند.

۵. ۵۱ درصد بازاریابان B2B، محتوای بصری را یکی از اولویت های استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دادند.

آمار بازاریابی ویدئویی

۶. طی دوسال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۰ میلیون نفر به مخاطبان ویدئوهای فضای مجازی افزوده شده است.

۷. مطالعات نشان می دهند که سهم ویدئوها از ترافیک اینترنت جهانی تا سال ۲۰۲۱ به ۸۲ درصد کل ترافیک اینترنت خواهد رسید.

۸. ۷۰ درصد کاربران یوتیوب ویدئوهایی را تماشا می کنند که به رفع مشکلات کاری و یا درسی آنها کمک می کند.

۹. ۴۳ درصد از بازاریابان B2C معتقدند که ویدئوها عامل موفقیت آنها در بازاریابی محتوا بوده اند.

۱۰. به طور کلی، یوتیوب منبع اصلی محتوای بصری محسوب می شود. این سایت در حال حاضر منبع ۸۳ درصد محتواهای ویدئویی می باشد.

۱۱. مخاطبان ویدئو در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته اند. به طوری که یک سایت پخش زنده همچون twitch بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ روزانه بیش از ۱۳ میلیون بازدیدکننده داشته است.

۱۲. ۶۲ درصد بازاریابان B2B ویدئو را به عنوان یک تکنیک موثر در بازاریابی محتوا دانسته اند.

۱۳. استفاده از کلمه «ویدئو» در موضوع ایمیل، احتمال باز شدن ایمیل را تا ۱۹ درصد و میزان کلیک را تا ۶۵ درصد افزایش می دهد.

۱۴. طی نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، ۵۴ درصد مصرف کنندگان خواستار محتوای ویدئویی را ترجیح می دادند.

روند رشد بازاریابی تصویری

۱۵. در سال ۲۰۱۸، ۳۵ درصد بازاریابان از ویدئوهای لایو استفاده کرده اند.

۱۶. کاربران شبکه های اجتماعی ویدئوهای لایو را به دیگر ویدئوها ترجیح می دهند.

۱۷. ۹۰ درصد بازی های ویدئویی بر روی دستگاه های تلفن همراه هستند

۱۸. ویدئوهایی که حداقل ۲۰ دقیقه به طول می انجامند، ۵۵ درصد فضای یک گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

۱۹. تحقیقات نشان داده اند که ۲۹ درصد از مردم، ویدئوهای ۳۶۰ درجه را بیشتر از ویدئوهای با فرمت سنتی تماشا می کنند.

۲۰. ۸۵ درصد از کاربران از چند وسیله هوشمند برای استفاده از محتوا بهره می برند.

۲۱. طبق اظهارات مدیران فروشگاه های بزرگ، ویدئوهای واقعیت مجازی، ۳۶ درصد بازدیدکننده بیشتری نسبت به سایر ویدئوها داشته اند.

۲۲. طبق نظرسنجی که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، ۸۲ درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند که واقعیت مجازی باید بیش از این توسعه یابد.

۲۳. بازی، آموزش و درمان سه حوزه ای هستند که انتظار می رود بیشترین سرمایه گذاری را درواقعیت مجازی داشته باشند.

آمار اینفوگرافیک

۲۴. مطالعات پیرامون ردیابی چشم نشان داده اند که کاربران اینترنت توجه زیادی به تصاویر حامل اطلاعات دارند. در حقیقت، هنگامی که مطلبی همراه با تصویر ارائه می شود، خوانندگان زمان بیشتری را صرف نگاه کردن به تصاویر می کنند.

۲۵. اینفوگرافیک ها می توانند تا ۱۲ درصد ترافیک سایت را افزایش دهند.

۲۶. آمارها نشان داده اند که در چهار سال گذشته، بازاریابان شرکت های B2B حدود ۶۵ درصد بیشتر به استفاده از اینفوگرافیک ها علاقه داشته اند.

۲۷. افرادی که به دنبال مطالب همراه با عکس هستند ۳۲۳ درصد بیشتر از افرادی هستند که مطالب بدون عکس را جستجو می کنند.

آمار رسانه های اجتماعی

۲۸. توییت هایی که همراه با تصویر هستند ۱۵۰ درصد بیشتر از توییت هایی که تصویر ندارند، بازخورد دریافت می کنند.

۲۹. با تجزیه و تحلیل بیش از ۱ میلیون مقاله دریافتیم، مقالاتی که به ازای هر ۷۵ تا ۱۰۰ کلمه یک عکس دارند، دوبرابر بیشتر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند نسبت به مقالاتی که کمتر عکس دارند.

۳۰. پست های عکس دار فیسبوک ۲.۳ درصد بیشتر از دیگر مطالب مشابه شان دیده می شوند.

۳۱. ویدئوهایی که در سایت های پخش زنده ویدئو منتشر می شوند، روزانه صدها بار دیده می شوند.

۳۲. اینستاگرام بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

۳۳. ۶۷ درصد بازاریابان فیسبوک را به دیگر شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند.

۳۴. ۸۵ درصد ویدئوها را بدون صدا تماشا می کنند.

۳۵. بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از کاربران شبکه های اجتماعی هرروز به تماشای ویدئوهای منتشر شده می نشینند.

۳۶. کاربران اسنپ چت هرروز حدود ۱۰ میلیارد ویدئو تماشا می کنند.

۳۷. کاربران اسنپ چت هرروز حدود ۹ هزار عکس به اشتراک می گذارند.

۳۸. ۵۲ درصد بازاریابان گزارش داده اند که در سال گذشته کمتر به سراغ فیسبوک رفته اند.

۳۹. ۹۲ درصد ویدئوهایی که در فیسبوک منتشر می شوند، به عنوان ویدئوهای همسان هستند.

۴۰. اسنپ چت تا سال ۲۰۱۸ دارای ۱۸۷ میلیون کاربر فعال بوده است.

۴۱. بازاریابان B2C بیشتر از بازاریابان B2B ترجیح می دهند از pintrest به عنوان یک پلتفرم محتوای بصری استفاده کنند.

۴۲. کاربران Shopify که از سوی Pinterest به این سایت ارجاع داده می شوند به طور متوسط ۸۰ دلار خرج می کنند درحالیکه همین آمار در میان کاربرانی که از سایت فیسبوک به shopify هدایت شده اند، حدود ۴۰ دلار است.

۴۳. بیش از ۸۰ درصد مطالب Pin شده دوباره Pin می شوند درحالیکه این توییت ها تنها ۱.۴ درصد ریتوییت می شوند.

۴۴. آمار بازدیدهای یوتیوب در رده بالای ۱۸ سال در نخستین ساعات روز، بیشتر از شبکه های تلویزیونی است.

۴۵. نیمی از کاربران یوتیوب که بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن دارند، حاضرند کارهایشان را رها کنند تا به تماشای جدیدترین ویدئوی کانال مورد علاقه شان بنشینند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.