بازاریابی درونگرا چیست؟

0

بازاریابی درونگرا یکی از روش های جذب مشتریان از طریق محتوا و واکنش های مرتبط و مفید است و به هیچ عنوان عذاب آور نیست. به وسیله بازاریابی درونگرا، مشتریان با پتانسیل بالا، می توانند شما را از طریق کانال های بازاریابی مختلف مانند بلاگ ها، موتورهای جست و جو و شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

بر خلاف بازارایابی برون گرا، بازاریابی درون گرا، نیاز به مبارزه برای جلب توجه از طریق ساخت محتواهای طراحی شده برای دستیابی به مشتری ایده آل ندارد. بازاریابی درون گرا سرنخ های واجد شرایط را از طریق اعتماد سازی برای کسب و کارتان جذب می کند.

 

روش بازاریابی درونگرا

۴ بخش مهم در روش بازاریابی درون گرا :

ساخت محتوا+توزیع :

محتواهای هدفمند که سوالات و نیازهای اساسی همه سرنخ ها و مشتریان را پاسخ می دهد خلق کنید و سپس به صورت وسیع آن ها را توزیع کنید.

بازاریابی چرخه زندگی :

توسعه دهندگان، مانند ویزیتورها، مخاطبین و مشتریان کارشان را شروع می کنند. فعالیت های بازاریابی ویژه و ابزارها به توسعه دهندگان بسیار کمک می کنند.


بیشتر بخوانید:۵ راه ساده برای معرفی بازاریابی درونگرا


شخصی سازی :

محتوایی در خور نیازها و خواسته های افرادی قرار است آن را ببینند تولید کنید. همچنین در زمان های اضافی، در مورد سرنخ ها چیزهای بیشتری یاد بگیرید. شما می توانید پیام هایتان را به منظور رفع نیازهای ویژه شخصی سازی کنید.

چند مجرایی :

بازاریابی درونگرا به صورت ذاتی چند مجرایی است، زیرا به وسیله افرادی که در بخش های مختلف در حال تلاش برای دستیابی به آن هستند معنا پیدا می کند.

یکپارچگی :

ساخت محتوا، انتشار و ابزارهای آنالیز، همه با یکدیگر کا می کنند. مانند یک دستگاه که خوب روغن کاری شده است به شما اجازه می دهد تا برای انتشار درست محتوا در زمان درست و مکان درست تمرکز کنید.

 بازاریابی به روشی که مردم عاشق آن هستند.

بازاریابی به روشی که مردم عاشق آن هستند

به وسیله انتشار صحیح محتوا، در مکان درست و زمان درست، بازاریابی شما تبدیل به امری مرتبط و مفید برای مشتریان شما می شود نه یک قطع کننده…با این مدل مردم عاشق بازاریابی شما خواهند شد.

مکان

مکان بازاریابی درونگرا

اگر محتوا در جای درستی قرار نگیرد نمی تواند پیدا شود. جای درست جایی است که مشتریان مدنظر شما، زمانشان را آن جا می گذرانند. محتوا را در جای مناسب توزیع کنید.

زمان

زمان بازاریابی درونگرا

زمان همه چیز است. قدرت خرید خریداران، به زمان خرید آن ها بستگی دارد. آماده سازی محتوا در زمان مناسب می تواند فضای اعتماد را ایجاد کند و فرآیند بازاریابی شما را مفید تر وموثر تر خواهد کرد.

محتوا

محتوای بازاریابی درونگرا

بدون محتوا، بازاریابی درونگرا معنایی ندارد و وجود نخواهد داشت. محتوا مانند سوخت در روش درونگراست. زمانیکه شما محتوای مناسبی تولید می کنید، بازدید کننده ها را به سمت خود جذب می کند و آن ها را به سرنخ فرصت و نهایتا مشتری تبدیل کند.

۴ تعریف در بازاریابی درونگرا

۱- جذابیت

ما نمی خواهیم هر گونه ترافیکی روی سایتمان داشته باشیم. ما به دنبال ترافیک منطقی و کارآمد هستیم. ما می خواهیم افرادی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به سرنخ و نهایتا مشتریان راضی دارند را جذب کنیم.

مشتریان مناسب ما چه کسانی هستند؟ مشتریان ایده آل خریداران ما شناخته می شوند. خریداران کلی نگر هستند و با مشتریان حتمی هم کمی فرق دارند.

چند مورد از مهم ترین ابزارها برای جذب مشتریان مناسب و کاربران حرفه ای را در زیر برای شما ذکر کرده ایم :

بلاگ ها : بازاریابی درونگرا از بلاگ ها آغاز می شود. بلاگ مناسب ترین راه برای جذب بازدید کنندگان جدید بر روی وبلاگ شماست. به بیان دیگر برای پیدا کردن سرنخ ها و مشتریان مناسب، شما باید محتوای آموزشی تولید کنید که با آن ها صحبت کند و به سوالاتشان پاسخ بدهد.


بیشتر بخوانید:۶ راه توجیه رییس تان برای سرمایه گذاری در بازاریابی درون گرا


سئو : مشتریان شما معمولا طی فرآیند استفاده از موتور های جست و جو و تحقیق برای یافتن چیزی خریدشان را آغاز می کنند. آن ها معمولا درباره چیزی که می خواهند بخرند به دنبال جواب سوالاتشان هستند. پس شما برای اعتماد سازی آن ها بستری را فراهم کنید. برای انجام این کار شما باید کلمات کلیدی کارتان را شناسایی و سایت خود را بهینه سازی کنید، محتوا سازی کنید و لینک سازی را شروع کنید.

صفحات : صفحات وبسایت شما، ویتری کار شما هستند. پس بهترین چهره ممکن را باید از طریق آن ها نشان بدهید. صفحات وبسایت خود را بهینه سازی کنید تا مخاطبین بیشتری جذب شما شوند و بیشتر در صفحات شما بمانند.

 انتشار گسترده : استراتژی های درونگرای موفق، همگی وابسته به محتواهای جالب و انتشار در سطح گسترده است. این انتشار به شما اجازه می دهد تا اطلاعات مهم را در رسانه های اجتماعی با همه مخاطبین، به اشتراک بگذارید و به برندتان شخصیت ببخشید. محتواها را در رسانه هایی که ترافیک مخاطبین مد نظرتان بیشتر است به اشتراک بگذارید.

۲- تبدیل

 اولین باری که بازدیدکنندگان را به سمت وبسایت خود جذب کردید، قدم بعدی این است که آن ها را تبدیل سرنخ کنید. این کار از طریق دریافت اطلاعات تماس آن ها امکان پذیر است. لا اقل شما نیاز به ایمیل آن ها دارید. اطلاعات تماس آن ها ارزشمند تر از هر چیز دیگری است. به همین جهت شما باید به آن ها پیشنهاداتی بدهید که مجددا به سمت شما برگردند.

یادتان باشد پرداخت از محتواهایی نظیر کتاب های الکترونیکی، خبرنامه ها یا نکات آموزنده می آید.


بیشتر بخوانید:۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


بعضی از مهم ترین ابزارها در تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ عبارتند از :

Form : برای تبدیل بازدید کنندگان به سرنخ، آن ها باید فرم ثبت نام را پر کنند. فرم هایتان را با روش های مختلف بهینه سازی کنید

CTA  : Call-To-Action  دکمه ها یا لینک هایی هستند که بازدید کننده ها را به اقدامی تشویق می کنند. مانند دانلود خبرنامه یا پیوستن به یک وبینار. اگر تعداد CTA های شما کم است و یا خیلی جذاب نیست شما نمی توانید به خوبی تولید سرنخ کنید

Landing Page : زمانی که یک بازدید کننده روی یک CTA کلیک می کند، به صفحه دیگری منتقل می شود.

در واقع صفحه فرود جایی است که محتوای CTA به طور جامع تر پیاده سازی می شود. زمانیکه بازدید کنندگان فرمی را برای بار اول پر می کنند، بازدید کننده ها تبدیل به مخاطب می شوند.

Contacts : همه دیتاها را در جایی داشته باشید که به شما کمک می کند تا هر اقدامی خواستید با مشترکین داشته باشید. از طریق ایمیل، یک صفحه فرود، شبکه های اجتماعی و … یادتان نرود اقدامات آینده را نیز بهینه سازی کنید تا تاثیر گذاری آن ها بیشتر شود.

۳- نزدیک کردن

شما در مسیر درستی هستید . بازدید کنندگان مناسبی را جذب کرده اید و آن ها به سرنخ های درستی تبدیل شده اند. اما حالا نیاز داریم تا آن ها را به مشتری تبدیل کنیم. چگونه می توانیم این کار را به ثمر برسانیم؟

ابزارهای بازاریابی مطمئن می توانند در این مرحله استفاده شوند. فقط اطمینان حاصل کنید که به سرنخ هایی درست در مکان و زمان درستی دست پیدا کرده اید.


بیشتر بخوانید: چرا سرمایه گذاری بر روی نرم افزار CRM سودآور است؟ (بررسی آماری)


ابزارهای بازاریابی در این مرحله عبارتند از :

CRM : همه جزییات از مخاطبین، شرکت ها و معاملات را در مسیر فروشتان نگهداری کنید. مدیریت ارتباط با مشتریان امکاناتی دارد که با اطمینان بخشی و دادن اطلاعات درست به شما در جهت یافتن سرنخ های واجد شرایط کمک بسیاری خواهد کرد.

Closed-loop-Reporting : آیا تیم فروش شما به طور موثر سرنخ ها را به فرصت تبدیل می کنند؟ ادغام شدن با نرم افزار CRM به شما اجازه می دهد تا آنالیز کنید بفهمید تیم بازاریابی و فروشتان چگونه با یکدیگر ارتباط خواهند گرفت.

Email : چه عملی انجام خواهید داد اگر یک بازدید کننده روی CTA کلیلک کند، فرم ها را پر کند یا خبرنامه را دانلود کند، اما هنوز آماده مشتری شدن نباشد؟ یک سری از ایمیل ها فقط بر روی محتواهای مرتبط و مفید تمرکز می کنند، اعتماد سازی می کنند و به سرنخ ها کمک می کنند تا برای خرید پتاتسل بیشتر تولید کنند

Markrting Automation : این فرآیند با ایمیل مارکتینگ و تولید سرنخ تکمیل می شود. برای مثال، اگر یک بازدید کننده، یک خبرنامه دانلود کند، ممکن است شما بخواهید ایمیلی متناسب با آن ارسال کنید. اما اگر آن ها شما را در تووییتر دنبال کنند و صفحات شما را بررسی کنند، ممکن اس شما لازم بدانید تا پیامتان را تغییر بدهید تا عکس العمل بهتری را شاهد باشیدو

۴- شاد کردن :

روش بازاریابی درونگرا درباره تولید محتوای درخور و شایسته برای کاربران است. شرکت هایی از روش درونگرا استفاده می کنند که می خواهند مشتریان را از طریق سازمان دهی محصولاتشان علاقه مند کنند.


بیشتر بخوانید: تکنیک های پرورش سرنخ


ابزارهایی که برای این قسمت لازم داریم عبارتند از :

 Survey(زمینه یابی) : بهترین راه برای ترسیم چیزی که کاربران می خواهند، سوال پرسیدن از آن هاست. از فیدبک ها استفاده کنید و زمینه یابی انجام دهید تا مطمئن شوید مشتریانتان به دنبال چه چیزی هستند.

Smart Calls-To-Action : این بخش به کاربران پیشنهاداتی در جهت تغییر چرخه زندگی شخصی آن ها می دهد.

Smart Text : برای مشتریان موجود محتوای در خور و مناسب فراهم کنید. به آن ها در دسترسی در اهدافشان کمک کنید، هم چنین محصولات و ویژگی های جدید که ممکن است به آن ها علاقه مند شوند را به آن ها معرفی کنید.

Social Monitoring : نرخ تبدیل شبکه های اجتماعی تان را بالا ببرید و به صحبت های مخاطبینتان گوش بدهید و سوالات آن ها را پاسخ بدهید و به آن ها با محتوای مرتبط رسیدگی کنید

و این جمله طلایی را هم چنان یادتان بماند

محتوا پادشاه است…

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.