در این شش وضعیت باید به فکر تغییر کسب و کار خود باشید!

0

تبدیل ایده ای که در ذهن دارید به زمینه ای برای اجرای کسب و کار همیشه آسان نخواهد بود. پیاده سازی ایده ای که پیش تر مشابه آن مورد آزمایش قرار گرفته است، به مراتب راحت تر از تبدیل ایده ای نو به یک مدل منحصر به فرد کاری و ارزشی خواهد بود. از این رو گفته می شود که مدیر باید عملکردی سریع و دقیق داشته باشد، هر چه زمان بیشتری تلف کنید، آسیب پذیر تر می شوید و احتمال از دست رفتن ایده ای که دارید، بیش از پیش خواهد شد.

اما علاوه بر موفقیت، شکست و یادگیری نیز بخشی از این سفر طولانی هستند که در آن هدف، دست یابی به کسب و کاری است که بیش از بقیه مناسب شما و شرایطتان باشد. در واقع انتخاب مناسب مدل کسب و کار و کاری که می خواهید انجام دهید، از اهمیت زیادی برخوردار است و برای این هدف نیز باید تحقیق و جست و جو کنید. در این راستا همان طور که گفته شد دو روش وجود دارد؛ تکرار ایده و یا استفاده از ایده های محوری.


بیشتر بخوانید: چگونه کسب و کار خود را آغاز کنیم


روش تکرار: تغییراتی که می توانید در این روش پیاده کنید، اندک خواهد بود چرا که ایده مورد نظر پیش از این ها مورد آزمون و خطا قرار گرفته است و شما برای استفاده از آن نیازمند تایید کسب و کار مرجع هستید. البته در این روش همچنان نیز می توانید ایده های منحصر به فرد خود را حفظ کنید و پس از طراحی مدل کسب و کارتان، زمینه لازم برای پیاده سازی ایده های نزدیک به ایده اصلی و مرکزی را فراهم کنید.

روش محوری: در این روش، ایده اصلی همان ایده نوآورانه و جدید شما است که با پیاده سازی آن، کسب و کاری ویژه را نیز تجربه خواهید کرد. امکان تغییرات و شخصی سازی در این روش از روش قبلی بیشتر است.

در این شش وضعیت باید به فکر تغییر کسب و کار خود باشید!

شاید اجرای همه این ها از نظر تئوری آسان به نظر بیاید، اما بسیاری از مدیران را دچار مشکل می کند. از این رو تغییر به موقع کسب و کار و پیشگیری از ورشکستگی اساسی، امری حیاتی خواهد بود. در ادامه به بررسی نشانه هایی می پردازیم که با وقوع آن ها باید سبک کسب و کار خود و یا حتی نوع آن را تغییر دهید.

 

+ زمانی که کشش کافی از جانب مشتریان مورد هدف خود دریافت نمی کنید

این یک حقیقت است! مشتری هایی که برایشان شروع به کار و تلاش می کنید، به مشکلات شما کاری ندارند. این یکی از شکست های رایج در سرمایه گذاری های جدید است. از این رو باید مشکلاتتان را پیش از آن که مشتری حس کند، حل کنید.

حالتی نیز وجود دارد که فارغ از علاقه و کشش مشتری، بازار کسب و کارتان به اندازه کافی برای حیات آن، بزرگ و پویا نیست. این جاست که باید خدمات و یا محصولات کسب و کار خود را تغییر دهید و حتی در صورت لزوم به تغییر کاربری کسب و کارتان فکر کنید. کسب و کاری که بازار خوبی نداشته باشد، مشتری خود را از دست داده است و به تبع فروش مناسبی نیز در انتظارش نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: مدل دایره طلایی؛ ارزشی قوی برای کسب و کارهای کوچک


حالت سوم حالتی است که در آن گروه مشتری های خود را به درستی انتخاب نکرده اید. باید مشتری های خود را خردمندانه گزینش کنید. کدام دسته از افراد علاقه بیشتری به نوع کسب و کار شما خواهند داشت؟ جذابیت کارتان برای چه کسانی بیشتر است؟

 

+ زمانی که گزاره ارزشی کسب و کارتان با مشتری ها هم خوانی ندارد

ممکن است کسب و کاری داشته باشد که از نظر گزاره ارزشی؛ یعنی اهداف اصلی آن بسیار هم غنی باشد اما به اصطلاح نتواند دردی از مشتری دوا کند! در چنین شرایطی اگر نتوانید از امکانات خود در راستای بهینه سازی وضعیت برای مشتری بهره ببرید، مجبور به تغییر در کسب و کار خود خواهید شد. باید راهی را انتخاب کنید که در بالا ترین حد بتواند ارزش های مد نظر مشتری را برآورده سازد.

در این شش وضعیت باید به فکر تغییر کسب و کار خود باشید!

 

+ زمانی که استراتژی کاری شما نمی تواند رشد مورد نظرتان را برای کسب و کار فراهم کند

گاهی اوقات اهداف کسب و کار از هر نظر کامل و درست هستند و در عین حال نیز به خوبی می توانند پاسخ گوی نیاز ها و دغدغه های مشتریان باشند، اما روش مناسبی برای به دست آوردن مشتری های بیشتر ندارید! این جاست که باید عینک مشتری را به چشم بزنید. از چه طریقی به نحو موثر تری با محصولات و یا خدمات جدید آشنا می شوید؟ هزینه ای که برای کسب مشتری های بیشتر صرف می کنید نباید بیش از چیزی باشد که از جانب آن ها به دست می آورید. در غیر این صورت بقای کسب و کارتان با مشکل مواجه خواهد شد. چگونه می توانید هزینه های مشتری زایی را کاهش داده و در مقابل سود به دست آمده از سمت آن ها را افزایش دهید؟


بیشتر بخوانید: از روانشناسی تا بازاریابی؛ تکنیک های جذب مشتری


 

+ زمانی که مشتری ها حاضر به پرداخت قیمت مد نظر شما نیستند

پیش از آن که این مشکل به قدری بزرگ شود که مجبور به تغییر کسب و کارتان شوید، باهوش بوده و آن را حل کنید. راه حل این مسئله نیز بنا بر شرایط کسب و کار شما، نوع محصول و یا خدمتی که ارائه می دهد و حتی خود مدیر دارد. تا جایی که در توان دارید با مشتری خود کنار بیایید. به ویژه اگر کسب و کارتان مراحل ابتدایی حیات خود را طی می کند.

در این شش وضعیت باید به فکر تغییر کسب و کار خود باشید!

 

+ زمانی که توان تولید محصول و ارائه خدمت مورد نظر خود را به دلیل هزینه های بالای آن ندارید

این مورد به راستی مشکلی اساسی و جدی است. چنین شرایطی زمانی به وجود می آید که معادله مالی کسب و کارتان اشتباه باشد، به بیان دیگر هزینه ها از درآمد حاصله از کالا و یا خدمت بیشتر می شود. در این حالت یا باید به دنبال راهی برای تولید کم هزینه تر بگردید و یا باید به فکر تغییر در کسب و کارتان باشید.

 

+ زمانی که نیرو های خارجی کسب و کار شما را تهدید می کنند

انتخاب نوع بازاری که می خواهید در آن فعالیت داشته باشید، در این مورد بسیار با اهمیت است. رقبا و محصولات موفق بسیاری وجود دارند که در صورت اشتباهی کوچک از جانب شما می توانند کسب و کارتان را بهم بریزند. به جای تغییر کسب و کار خود و جهش به بازاری دیگر، از ابتدا درست انتخاب کنید. علاقه مشتری ها به صرف پولشان در چه زمینه ای تمرکز بیشتری دارد؟ چگونه می توان در بازار مربوطه رقابت کرد؟ رقبا چه کسانی هستند و کسب و کارشان چه ویژگی هایی دارد؟


پیشنهاد نویسنده: تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.