محتوای تکراری؛ چگونه بررسی محتوای تکراری را انجام دهیم؟

0

محتوای تکراری می‌تواند به سایت شما آسیب جدی برساند، استفاده از محتوای تکراری یک استراتژی پر خطر است. همچنین محتواهای تکراری و سرقت ادبی باعث بی احترامی به مخاطبین و همکاران شما در این حوزه،‌ از بین رفتن اعتبار،‌ مشکلات قانونی و …. خواهد شد.

بنابراین، اگر سرقت ادبی عدم رعایت حقوق مولفین به عنوان یک عمل ناپسند در دنیای آفلاین در نظر گرفته می‌شود، در دنیای آنلاین نیز به همین اندازه ناپسند است. در واقع، محتوای تکراری آنلاین یک اشتباه بزرگ است!

در نتیجه شما نیازدارید قبل از انتشار محتوا از کپی نبودن آن مطمئن شوید. در ادامه ۱۵  ابزار رایگان و پولی مناسب برای بررسی محتوای تکراری آشنا می‌شویم. این ابزار رایگان و پولی به شما کمک می‌کنند تا علاوه بر کیفیت محتوای منتشر شده بتوانید جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو نیز به دست آورید.

چرا باید از جستجوگرهای مطالب تکراری استفاده کنیم؟

موتورهای جستجو می‌خواهند محتوای ارزشمند و اصیل ارائه دهند، بنابراین آن‌ها سرقت ادبی را تهدیدی برای تجربه کاربران خود می‌دانند. وقتی یک موتور جستجو یک صفحه وب را ایندکس می‌کند ، محتوای صفحه را اسکن میکند و سپس محتوا را با سایر وب سایت‌های‌ ایندکس شده مقایسه می‌کند.

اگر مشخص شود که صفحه‌ای دارای محتوای تکراری است، موتورهای جستجو معمولاً با کاهش رتبه بندی یا حذف کامل آن از نتایج جستجو، صفحه را جریمه می‌کنند و این امر تأثیر عمده‌ای در تلاش‌های شما در زمینه سئو دارد.

با توجه به مجازات‌های جدی که سایت شما در صورت داشتن محتوای تکراری با آن روبه رو می‌شود، توصیه می شود محتوای وب موجود خود و هر محتوایی را که قصد انتشار آن را دارید از نظر تکراری بودن بررسی کنید.

بهترین ابزار رایگان بررسی محتوای تکراری

حتی اگر اطمینان دارید که محتوای وب سایت شما کپی نشده است، توصیه می‌شود حتماً قبل انتشار آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز بخش تکراری در آن وجود ندارد. ۴ ابزار رایگان زیر به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را بررسی کنید و از انتشار محتوای تکراری جلوگیری کنید در نتیجه رتبه سایت خود را از دست نخواهید داد.

۱.سایت  Duplichecker

محتوای تکراری؛ چگونه بررسی محتوای تکراری را انجام دهیم؟

این ابزار رایگان بررسی محتوای تکراری است و به شما امکان می دهد جستجوهای متنی ، DocX یا فایل متنی و حتی URLها را نیز مورد بررسی قرار دهید. با ثبت‌نام در این سایت میزان بررسی‌های نامحدود در اختیار شما قرار می‌دهد، قبل از ثبت‌نام تنها یک بررسی رایگان خواهید داشت.

۲.سایت Siteliner

محتوای تکراری؛ چگونه بررسی محتوای تکراری را انجام دهیم؟

برای بررسی محتوای تکراری سایت‌‌ها،‌ سایت Siteliner یکی از بهترین‌ها در این زمنیه است.به سادگی URL سایت خود را در کادر جایگذاری کنید تا محتوای تکراری، زمان بارگزاری صفحه، تعداد کلمات در هر صفحه، لینک‌های داخلی و خارجی و موارد دیگر را اسکن کند. بسته به اندازه سایت شما، اسکن می‌تواند چند دقیقه طول بکشد، اما نتایج حاصل ارزش انتظار را دارد. پس از اتمام اسکن می‌توانید برای جزئیات بیشتر بر روی نتایج کلیک کرده و حتی گزارشی از اسکن را به صورت PDF دانلود کنید.

خدمات رایگان Siteliner در هر ماه محدود به یک اسکن، برای هر سایت می‌باشد، اما سرویس Premium Siteliner بدون محدودیت است.

۳.سایت PlagSpotter

محتوای تکراری؛ چگونه بررسی محتوای تکراری را انجام دهیم؟

جستجوگر ” URL PlagSpotter ” رایگان، و این کار را سریع و کامل انجام می‌دهد. اسکن کردن یک صفحه وب برای محتوای تکراری با در دست داشتن ۴۹ منبع، شامل لینک‌ها به این منابع برای بررسی بیشتر، فقط زیر یک دقیقه طول خواهد کشید. همچنین یک ویژگی “اصالت” وجود دارد که به شما امکان می‌دهد متنی را که به عنوان کپی علامت‌گذاری شده است را مقایسه کنید.

در حالی که جستجوگر ” URL PlagSpotter ” رایگان است، ۷ روز استفاده رایگان از این سایت تنها با ثبت‌نام کردن درآن به صورت آزمایشی از تمامی امکانات آن مانند: نظارت بر سرقت‌های ادبی، جستجوهای نامحدود، جستجوی دسته ای، اسکن کامل سایت و موارد دیگر استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود پس از پایان دوره آزمایشی رایگان PlagSpotter از نسخه پولی آن که بسیار مقرون به صرفه است استفاده کنید.

می توانید برای آزمایش بدون هزینه ۷ روزه آنها ثبت نام کنید تا از انبوهی از ویژگی های مفید از جمله نظارت بر دزدی ادبی ، جستجوهای نامحدود ، جستجوی دسته ای ، اسکن کامل سایت و موارد دیگر استفاده کنید. اگر می خواهید بعد از آزمایش رایگان از PlagSpotter استفاده کنید ، نسخه پولی آن با توجه به نیاز شما قیمت به صورت توافقی تعیین می‌شود.

۴- سایت Copyscape

محتوای تکراری؛ چگونه بررسی محتوای تکراری را انجام دهیم؟

اگر دو URL پیدا کرده‌اید که به نظر می رسد  دارای محتوا مشابه می‌باشند، Copyscape یکی از گزینه‌های مناسب برای مقایسه رایگان است که بخش‌های تکراری را به صورت برجسته نشان می‌دهد. در نظر داشته باشید که میزان خدمات رایگان آن‌ها برای تعداد محدودی جستجو است، ‌اما در حساب Copyscape’s Premium،‌به شما امکان جستجوی نامحدود،‌جستجوی دقیق تر، ‌جستجوی متن،‌ بررسی کامل سایت‌های و نظارت ماهانه بر محتواها تکراری را داشته باشید.

موارد مهم در بررسی محتوا کپی

به روز رسانی! یک نکته مهم در از بین بردن محتوای تکراری است. علاوه بر موارد فوق که توضیح داده شد گزینه‌های زیر از بهترین سایت‌ها رایگان برای بررسی محتوای تکراری هستند.

بررسی کننده محتوای تکراری پولی

در حالی که بیشتر جستجوگرهای محتوای تکراری ذکر شده در بالا یک نسخه رایگان به همراه نسخه پیشرفته پولی ارائه می‌دهند، وب سایت‌های زیر فقط دارای گزینه‌های پولی می‌باشند. البته این وب‌سایت‌ها خدمات ویژه‌ مثل برررسی گرامر،‌ املای صحیح کلمات،‌ لحن و… را نیز انجام می‌دهند.

امیدواریم منابعی که در بالا ذکر کردیم به شما کمک کنند محتوای وب با کیفیتی بنویسید بدون نگرانی از اینکه وب سایت یا وبلاگ شما به دلیل محتوای تکراری از موتورهای جستجوگر اخطار دریافت کند. اگر قبلاً از یک جستجوگر محتوای تکراری برای وب سایت یا وبلاگ خود استفاده کرده‌اید، ما دوست داریم تجربه خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.