برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

0

بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟


۷- نگرش توان انجام دادن: Nike

نایک در وب سایتش خود مأموریت برند خود را اینگونه اعلام کرده است: “الهام بخشی و نوآوری برای همه ورزشکاران در سراسر جهان”، “اگر جسم دارید، پس ورزشکارید”.

همین پیام الهام بخش است که شرکت پوشاک ورزشی را به مصرف کنندگانش در سراسر جهان متصل می کند. نایک همیشه به شدت مشتری محور بوده است، نقطه دسترسی وسیعی که موجب شده تا این برند هم با ورزشکاران نخبه و هم افراد عادی مرتبط شود.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

توسعه مداوم محصول نایک از جمله معرفی فناوری هایی همچون Nike Air و Dri-Fit یکی از بزرگ­ ترین نقاط قوت آن است. کلر، مشاور بازاریابی معتقد است “زمانی که نوآوری داشته باشید، مصرف کنندگان به شما بیشتر اعتماد می کنند. زیرا تصور می کنند شما واقعا می دانید چه کار می کنید. اولین محصول نایک اولین گام در این سفر بود که به وی اجازه می داد تا ریشه های خود را از کفش ورزشی بودن به همه چیز ورزشکار، در سراسر جهان، در تمامی ورزش ها، جابجا کند”.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

نایک به این دلیل اعتماد کسب کرده است که تأسیس­ گذار معروف این شرکت فیل نایت همچنان در عملیات مشارکت دارد. زمانی که مؤسس همچان حضور داشته باشد، مردم به برند به شیوه ای احترام می گذارند که در زمان عدم حضور وی اینگونه رفتار نخواهند کرد. صدا و شخصیت وی را همراه با شرکت داشتن موجب نزدیک شدن ارتباط با مشتری می شود.


بیشتر بخوانید: نکاتی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان در استارتاپ ها


۸- ارتباطات را جعل کنید: Starbucks

خلق ارتباطات از طریق قهوه: استارباکس واشنگتن دی سی

پس از چند سال افول، رهبر بازار خرده فروشی قهوه در جهان از طریق پرداختن مجدد به وعده های اصلی اش برای کنار هم قرار دادن افراد، مجددا به دوران اوج کسب و کار و برند خود بازگشت.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

از وای فای و موسیقی درون فروشگاه تا میزهای بزرگ به همراه فضایی برای گروه ها و جلسات. فروشگاه های این شرکت به گونه ای طراحی شده اند تا به تعامل مصرف کنندگان کمک کنند. به هر فروشگاه استارباکس که می خواهید بروید، تجارت در حال رخ دادن است و مردم با هم تبادل اطلاعات دارند. شرکت درک می کند که همه چیزی در اینجا درباره ارتباطات، کشف، الهام بخشی و خلق است.

کلید موفقیت درک هنجارهای طبقه مشتریان، استراتژی های رقبا و تعیین این امر است که چگونه از این موارد بر رسیدن به مزایای خود استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: سه گام اساسی جهت مدیریت مشتریان ناراضی


۹- عجیب و غریب بودن را مطرح کنید: Southwest Airlines

این شرکت حمل و نقل ارزان با خلق شخصیتی متمایز در تمامی امور مسیر خود را در صنعت هوایی مشخص نمود، از صندلی مسافر تا مسافران پروازی که دستورات ایمنی را به زبان می آورند.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

Southwest همیشه برندی بسیار مستقل بوده که به سرعت هنجارهای صنعت هواپیمایی را زیر پا می گذارد. از علائم صندلی تا این حقیقت که در بسیاری از سیستم های رزرواسیون آنلاین بزرگ فهرست نشده است، همیشه خودش را به بسیار متفاوت بودن مفتخر دانسته است.

بسیاری از موفقیت های  Southwest ناشی از این حقیقت است که اگرچه عملیات و فرهنگ وی ویژه هستند، اما این تفاوت ها از کارکرد اصلی شرکت حمایت می کنند.


بیشتر بخوانید: دلایل شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو


Southwest شرکتی شاد و پرانرژی دارد که در صنعت هوایی منحصر بفرد است. اما در هسته درونی، آن ها عملیات بسیار کارآمدی دارند که مسافران را از جایی به جای دیگر به شیوه ای کارا و مقرون به صرفه منتقل می کنند.

Southwest یک نوع هواپیما دارد، برای چمدان هزینه نمی گیرد و کارکنانی صمیمی دارد. جادوی Southwest این است که هرچند این برند عناصر منحصر بفرد بسیاری دارد همه این قطعات متفاوت با هم کار کرده و به مشتریان به شیوه ای منحصر بفرد خدمت می کنند.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

۱۰- تمرکز بر مشتری: Nordstrom

وقتی داستان های اسطوره ای درباره خدمات مشتری فوق العاده شرکت شما شایع می شوند، شما می دانید که دارید کار درست را انجام می دهید. این مشخصه ای از این فروشگاه مجلل است که شایعه شد یک بار مجموعه ای از لاستیک مرجوعی را پذیرفت با اینکه هرگز لاستیک نفروخته است.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت سوم)

Nordstrom تماما درباره قدرت انتقال خدمات مشتری استثنایی است که فراتر از تجربه خدمات عادی عمل می کند. این شرکت امتیاز بالایی برای دغدغه مشتریان داشتن و نیز برای کیفیت محصولات در تقریبا ۲۳۰ فروشگاهش دریافت کرده است. خدمات قابل توجه که شامل سیاست مرجوعی آزاد، تصاویر دیجیتال پست الکترونیک از آیتم های جدید برای مشتریان همیشگی و ارسال یادداشت های تشکر پس از خرید، موجب شده تا خرده فروشان از تمرکز بر شیوه قیمت گذاری رقبا رها شوند.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.