۵ راه ساده برای معرفی بازاریابی درونگرا

0

بازاریابی درونگرا

در این مقاله مثال هایی را برای معرفی ساده بازاریابی درونگرا را بیان کرده ایم.


بیشتر بخوانید: بازاریابی درونگرا چیست؟


۱. قیاس خوراکی ها

در مهمانی های مخصوص, معمولا چند جزِء اساسی وجود دارد. برای مثال قرمه سبزی, سالاد و شیرینی. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما شما می توانید از اطلاعاتی که راجع به این خوراکی ها در دست دارید و در تهیه غذا استفاده می کنید از آن به عنوان قیاسی برای نشان دادن جنبه های مختلف بازاریابی درونگرا بهره ببرید.

برای پرورش سرنخ, شما می توانید از شیرینی استفاده کنید. فرستادن سرنخ های پرورش نیافته به قسمت فروش, درست مانند دادن شیرینی پخته نشده به مهمان هاست. شیرینی خام به نظر قابل خوردن است اما بدون شک ناخوشایند و بدمزه است. در عوض شما باید شیرینی خود را بپزید تا نهایتا غنی تر و خوشمزه تر شود.

پرورش سرنخ قبل از آنکه گروه فروش با آنها تماس برقرار کنند نیز دقیقا به همین شکل عمل خواهد کرد. این کار آنها را برای برند شما آماده می سازد و با اطلاعات بهتر آنها را در شرایطی قرار می دهد که دقیقا بدانند به چه چیزی نیاز خواهند داشت.

علاقمندان آماده مانند شیرینی پخته شده, از قبل با کسب و کار شما آشنا هستند و خیلی بیشتر از آنهایی که آماده نیستند به شما رجوع خواهند کرد.

از هر مقیاسی که می خواهید برای شرح دادن بازاریابی درونگرا استفاده کنید. این کار همه ی ابهاماتشان در این خصوص را, با استفاده از مثال های قابل رویت و گذاشتن آنها در مقام مقایسه, از بین می برد.


بیشتر بخوانید:۶ راه توجیه رییس تان برای سرمایه گذاری در بازاریابی درون گرا


۲.سناریوی زندگی واقعی

برای توضیح بازاریابی درونگرا بهترین راه مقایسه آن با سایر روش های بازاریابی که می توانند ایجاد مزاحمت برای مخاطب هدف کند می باشد. در کار تولید محتوا, نوعی از بازارسازی انجام می شود که مزاحم کار مردم نباشد. در واقع محتوایی طراحی می شود که مردم به صورت فعال به دنبال آن هستند, زیرا آن محتوا کمک کننده, مفرح و حاوی اطلاعات مفیدی است.برخلاف بازاریاب تلفنی که با شما تماس می گیرد تا به شما یک قاشق بفروشد, بازاریابی درونگرا اسبابی ایجاد می کند تا افرادی که به دنبال اطلاعاتی در مورد قاشق هستند آن را در اینترنت پیدا کنند.

نکات کلیدی این روش : ۱) تشخیص دهید که کدام یک از روشهای تبلیغاتی رسانه ای برای مخاطبانتان آزار دهنده است و با آن آشنایی دارند. ۲) هنگام بیان آن روش آزار دهنده, نشان دهید که آزاری که آنها می گویند را کاملا درک می کنید.

در این صورت بازاریابی درونگرا بسیار منطقی تر به نظر خواهد آمد, حتی اگر خانواده ی شما در حوزه ی بازاریابی و یا ارتباطات فعال نباشند.

بازاریابی درونگرا

۳.اجرای نمایش

اگر حس می کنید که از خلاقیت بالایی برخوردارید و حداقل یک نفر را در جمع مهمانان دارید که مایل است با شما همکاری کند، می توانید با طراحی یک نمایش یکی از مزاحمت های بازاریابی تلفنی را نشان دهید مانند تماس بازاریاب در زمان صرف غذا.


بیشتر بخوانید: سه راه طلایی برای برقراری ارتباطات موثر در بازاریابی


۴.تکه های پازل

این تکنیک از یک سوال فلسفی قدیمی نشات می گیرد. آیا کل بزرگتر از مجموع اجزاء آن است ؟ ارسطو اینطور فکر می کرد. اما وقتی شما در حال شرح دادن بازاریابی درونگرا به یک مخاطب ناآشنا هستید, مشکلی ندارد که هر یک از ابزاری را که به آن مربوط می شود شرح دهید.

سعی کنید بازاریابی درونگرا را به قسمت های مختلفی تقسیم کنید که به آن منجر می شود. چیزهایی مثل وبلاگ نویسی, بازاریابی ایمیلی, شبکه های اجتماعی و دکمه ی فراخوان. افرادی که در حوضه ی بازاریابی فعالیت نداشته اند ممکن است از این مفاهیم هم اطلاعی نداشته باشند. در این صورت سعی کنید از تکنیک های قیاس که در ابتدا به آنها اشاره کردیم برای شرح این موضوع استفاده کنید. در حقیقت می توانید از یک عمل عینی در شبکه های اجتماعی, مثل انتشار یک عکس فریبنده از لذت خوردن یک شاه توت در زمان مناسب استفاده کنید و نشان دهید که چطور این کار را انجام می دهید.


بیشتر بخوانید:۵ راه ساده برای معرفی بازاریابی درونگرا


۵.انتشار مقالات در اینترنت

اگر چهار روش قبلی با شکست رو ب رو شدند, همیشه می توانید بگویید ( من برای کسب درآمد مقالاتی را بر روی اینترنت می نویسم).  این حرف تا حدودی دقیق و درست است زیرا شما نتایج واقعی برای کسب و کار خود بوجود می آورید و مطالبی بی معنی در خصوص احساسات خود در وبلاگ نمی نویسید.  این کار می تواند باعث شود که مخاطبان شما پشتیبانتان شوند مخصوصا وقتی که نمی دانید آنها از شنیدن شرح کل کار خوشحال خواهند شد یا نه. اگر از این راه استفاده کردید باید برای شنیدن اینکه چقدر وبلاگ نویسی آسان است آماده باشید و تعدادی از افراد آرزو کنند که ای کاش می توانستند با استفاده از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنند.

سپس سریعا موضوع را به سمتی تغییردهید که همه به نوعی به آن مربوط باشند. به ما اعتماد کنید, این روش ها همیشه جواب می دهند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.