۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت آخر)

0

 

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

علامت اختصاری بازاریابی:


بیشتر بخوانید:۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت اول)


بیشتر بخوانید:۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت دوم)


NPS:[۱] امتیاز خالص تبلیغ کننده

معیاری از رضایت مشتری در طیفی از ۰ تا ۱۰. مقدار اینکه چقدر مردم شرکت شما را به بقیه توصیه می کنند را مشخص می کند. NPS از نظر سنجی ای ساده که میزان وفاداری مشتری ها به کسب و کارتان را مشخص می کند بدست می آید.

برای محاسبه NPS، درصد مشتری هایی که شما را توصیه نمی کنند (دور کننده ها) را از درصد مشتری هایی که شما را تبلیغ می کنند(تبلیغ کننده ها) کسر کنید.

اینکه هر از گاهی NPS شرکت تان را بررسی کنید تا راه هایی برای بهبود خدمات و محصولات تان بدست آورید می تواند میزان وفاداری مشتری هایتان را افزایش دهید.

NSFW:[۲] غیر ایمن برای کار

اصطلاحی عامیانه و غیر رسمی اینترنتی که به مردم در مورد محتوی ای که می خواهند بخوانند یا ببینند حال چه ایمیل باشد، ویدیو، فروم و یا چیز دیگری که برای محیط کاری مناسب نیست. معمولا این به معنی محتوی نامناسب یا غیر معمول است و بهتر است آن را وقتی در فضای شخصی هستید ببینید.

OOO:[۳] خارج از دفتر کار

می توان از OOO در دو نوع استفاده کرد:

  • به عنوان عبارت که به معنی خارج از دفتر است.
  • به عنوان صفت که به معنی خارج از دفتر است (فرق این دو در زبان انگلیسی نمایان می شود).

این جمله حتما به این معنی نیست که شما در سفر هستید بلکه می تواند به این معنی باشد که به صورت فیزیکی در دفتر کار حضور ندارید. به عبارتی دیگر OOO به معنی این است که با خانواده تان و یا در کنفرانس، در دفتر دکتر و غیره هستید.

معمولا وقتی که OOO هستید می توانید برای ایمیل تان پاسخ خودکار قرار دهید.


بیشتر بخوانید:۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت سوم)


PM:[۴] مدیر پروژه

PM ها به معنی واقعی کلمه مدیر پروژه هستند. با اینکه آن ها واقعا در هیچ یک از فعالیت هایی که نتیجه نهایی کار را تولید می کنند نقشی ندارند ولی برای تنظیم فرآیند پروژه و یافتن راه هایی برای کاهش خطر شکست خوردن پروژه، افزایش بهره و کاهش هزینه ها حضور دارند. آن ها همچنین در صورت پیش آمدن مشکلی اولین کسی هستند که با آن ها تماس گرفته می شود.

72 علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها

PTO:[۵] حقوق در زمان مرخصی

PTO سیاست مربوط به زمان مرخصی است که شرکت ها به کارمندان شان امکان استفاده مفید از زمان مرخصی و عذر موجه (بیماری و غیره) شان را می دهند. معمولا این به این معناست که شرکت به کارمندان شان ساعت هایی را اختصاص می دهند که با روزهای مرخصی، روز هایی که عذر موجه دارند و روزهای شخصی شان یکی است. کارمندان نیز می توانند هر موقع نیاز داشتند از این زمان استفاده کنند.

PTO اغلب به صورت ماهیانه و یا زمان تصویه حقوق دریافت می شود و اگر کارمندان بیشتر از زمان PTO موجود شان مرخصی بگیردند آن زمان را به شرکت بدهکار می شوند و یا می تواند با ریئس شان هماهنگ کنند تا در آن زمان بدون دریافت حقوق مرخصی بگیرند.

PTO ممکن است بر اساس سمت و شرکتی که در آن کار می کند بسیار متغیر باشد. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با بخش منابع انسانی شرکت تان صحبت کنید.


بیشتر بخوانید:۳ نکته جالب از ایمیل مارکتینگ که مخاطبان هدفتان عاشق آن می‌شوند!


QoQ:[۶] سه ماهه پس از سه ماهه

تغییرات صورت گرفته با در نظر گرفتن سه ماهه قبل. اعداد QoQ نسبت به اعداد سال پس از سال از ملایمت بیشتری برخوردار هستند اما نسبت به اعداد ماه پس از ماه شدید تر هستند.

 QTD:[۷] سه ماهه تا تاریخ فعلی

بازه ای زمانی که از آغاز سه ماهه فعلی شروع شده و در تاریخ فعلی تمام می شود.

ROI:[۸] بازگشت سود سرمایه گذاری

معیاری برای ارزیابی عملکرد بهره وری و سود آوری سرمایه گذاری. فرمول ROI بدین صورت است: سود بدست آمده از سرمایه گذاری منهای هزینه سرمایه گذاری تقسیم بر هزینه سرمایه گذاری. نتایج به صورت درصد ارائه می شوند. اگر ROI منفی بود یعنی در حال از دست دادن سرمایه هستید. محاسبه این معیار بر اساس سود و هزینه ای که در آن وارد می کنید متغیر است.

بازاریاب ها می بایست ROI را در تمام تاکتیک هایی که استفاده می کنند محاسبه کنند. بسیاری از سطوح بازاریابی محاسبه ROI نسبتا ساده و خطی ای دارند(نظیر PPC) اما برخی محاسبه شان دشوار تر خواهد بود (نظیر بازاریابی محتوی).

SMB:[۹] کسب و کار کوچک تا متوسط

برای تعریف شرکت هایی که ۱۰ تا ۵۰۰ کارمند دارند استفاده می شود.

۷۲ علامت اختصاری بازاریابی برای حرفه ای ها(قسمت اول)

SWOT:[۱۰] قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدید ها

تحلیل SWOT زمانی است که شرکت تحقیقی انجام می دهد و در آن نقات قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای خارجی را مشخص می کند. این تحقیق بینشی استراتژیک از فرصت های اصلی و چالش هایی که در بازاری به خصوص وجود دارد ارائه می کند.

نتیجه این تحلیل چیست؟ برنامه ای عملی سطح بالا که تمام وظایف مهمی که بر موفقیت یک دپارتمان یا کل یک سازمان تاثیر می گذارند را شامل می شود.

UI:[۱۱] رابط کاربری

نوعی رابط که به کاربر اجازه کنترل نرم افزار یا وسیله ای سخت افزاری را می دهد.  یک رابط کاربری خوب به کاربر اجازه می دهد در تعامل مناسب با سخت افزار یا نرم افزار تجربه ای کاربر محور را به وی ارائه می دهد. این رابط ممکن است شامل نوار منو، نوار ابزار، پنجره ها و کلید ها و غیر باشد.

URL:[۱۲]   یابنده منابع متحد الشکل

که به عنوان آدرس وب نیز می شناسیم، URLخطی به خصوص از کلمات است که به منبع به خصوصی هدایت می شوند. URL در بالای مرورگر و در نوار جستجو دیده می شود.


بیشتر بخوانید:تکنیک های پرورش سرنخ


CX:[۱۳] تجربه مشتری (به UX رجوع کنید)

UX:[۱۴] تجربه کاربری

تجربه کلی کاربر با کسب و کاری به خصوص که کشف و آگاهی آن ها از این برند و تمام فرآیند های مربوطه شان نظیر تعامل، خرید، استفاده و دفاع احتمالی شان از این برند را شامل می شود. برای اینکه تجربه ای عالی به مشتری ارائه دهید باید مثل آن ها فکر کنید و یا بهتر از آن اینکه خودتان را جای مشتری فرض کنید.

YoY:[۱۵] سال پس از سال

تغییرات صورت گرفته با در نظر گرفتن سال گذشته. YoY نسبت به MoM یا QoQ حجم بیشتری از اطلاعات را شامل می شود و از این رو دیدگاه گسترده تری به شما ارائه می دهد.

YTD:[۱۶] سال تا تاریخ فعلی

بازه ای زمانی که از اول سال جاری شروع و در تاریخ فعلی به پایان می رسد.

[۱] Net Promoter Score

[۲] Not Safe For Work

[۳] Out of the Office or Out-of-Office

[۴] Project Manager

[۵] Paid Time Off

[۶] Quarter-over-Quarter

[۷] Quarter-to-Date

[۸] Return On Investment

[۹] Small-to-Medium Business

[۱۰] Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats

[۱۱] User Interface

[۱۲] Uniform Resource Locator

[۱۳] Customer Experience

[۱۴] User Experience

[۱۵] Year-over-year

[۱۶] Year-to-Date

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.