۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت سوم/ پایانی)

0

در ادامه مبحث قبل، در این پست به سوال ” CRM چه مشکلاتی از کسب و کار را حل می کند؟ ” پاسخ داده و مابقی کارکردهای آن روشن می شود.


بیشتر بخوانید: ۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند


پ) خدمات مشتری

۲۱- خدمات مشتری

خدمات استثنائی مشتری به بیش فروشی (Up-selling) کمک می کند.

امروزه پاسخگویی به مشتریان بایستی حداکثر دو ساعت پس از شکایت کردن انجام شود. پاسخ دادن به همه درخواست ها به طور دستی امری غیرممکن شده است. CRM ابزاری عالی برای خدمات مشتری است، به دپارتمان خدمات مشتری اجازه می دهد تا به تمامی شکایت ها در CRM رسیدگی کرده و هرگاه به روزرسانی در شکایت  یا درخواست خدمتی وجود داشته باشد،ایمیل هایی ارسال کند. این کار زمان پاسخگویی را کاهش داده و درنتیجه کسب و کار شما قادر به کسب حفظ مشتری بالا خواهد بود.

ت) در سطح استراتژیک

۲۲- بینش هایی بر اساس داده های شما

داده های بزرگ بی فایده هستند، شما به داده های زیرکانه نیاز دارید!

در هزاره جدید، بزرگترین چالش برای شرکت ها استخراج و جمع آوری داده های پراکنده مشتریان بود. امروز بزرگترین چالش، کسب بینش های مشتری سودمند از این داده ها است. فروشندگان CRM در سفری برای هوشمندتر کردن CRMها هستند تا اینکار را انجام دهند. بنابراین آینده بینش های داده های بزرگ در CRMها قرار دارد.

۲۳- تحلیل مراحل فروش

تجسم کنید تا بهتر شود!

تجسم قیف فروش برای دانستن اینکه چگونه سرنخ را به مشتری تبدیل کنیم، بسیار اهمیت دارد. CRM شما را دقیقا به سوی مراحلی هدایت می کند که باید تلاش بیشتری صرف بستن قرارداد کنید. به عنوان مثال، اگر خریداران بالقوه زیادی در مرحله سرنخ باقی مانده اند، می توانید آن ها را با محتوای تقویتی هدف قرار دهید تا آن ها را به پائین قیف هدایت کرده و قرارداد را ببندید.

۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت سوم/ پایانی)

۲۴- تجزیه و تحلیل منابع کسب و کار

ردیابی تعداد کمی مشتری و منابع آن ها ساده است اما در مقیاس بزرگ، ردیابی منابعی که با آن ها می توانید تجارت را بدست آورید امری دشوار می شود. در سطح استراتژیک، باید بینش هایی به کانال ها وارد کنید تا شما را به کسب و کار موردنظرتان برساند. می تواند بازاریابی ایمیلی، کانال توزیع کننده خرده فروش یا حتی رسانه اجتماعی باشد. با CRM این بینش ها برای شما قابل مشاهده می شوند و می توانید تصمیمات استراتژیک برای سرمایه گذاری در برخی کانال ها بیش از موارد دیگر بگیرید.


بیشتر بخوانید: تکنیک های پرورش سرنخ


۲۵- تعریف محدوده و دامنه شما

CRM به شما کمک می کند تا درباره فرصت های سرمایه گذاری آینده تصمیم بگیرید

هنگامی که دیدی ۳۶۰ درجه درباره مشتریانتان و اینکه چگونه با کسب و کار شما مشارکت می کنند، داشته باشید می توانید بخش های بازاری را شناسایی کنید که برای شما گاوهای شیرده هستند. می توانید فروش مکمل و بیش فروشی داشته باشید یا در محتوایی سرمایه گذاری کنید که به طور خاص برای بخش موردنظر هدفگذاری شده است.

۲۶- همکاری

آیا تیم شما در پلتفورمی متحد قرار دارند؟

هماهنگی بین دپارتمان های مختلف در کسب و کار شما برای عملکرد کلی سازمانتان الزامی است. CRM به همه اجازه انجام کار می دهد و وظایف آن ها را  بر روی یک پلتفورم ثبت می کند، چه فروش، چه بازاریابی و چه پشتیبانی. این امر به ترکیب تلاش های آن ها برای ارائه تجربه ای عالی به مشتریان کمک می کند.

۲۷- ذخیر زمان

زمان پول است. چرا ذخیره اش نکنید؟

روزهای داده های تکراری و دوباره کاری گذشته است. از آنجایی که همه وظایف در CRM خودکار می شوند به شما اجازه می دهد تا زمان زیادی را با اجرای وظایف به خودی خود ذخیره کنید. زمانی که صرف جلسات، گزارش دهی و ورودی اطلاعات مشتریان می شود را تصور کنید اکنون می توانند ذخیره شوند. شما و نیروی کارتان می توانید زمانتان را صرف وظایف بسیار مهم تر کنید.

۲۸- کارایی نیروی کار

همه آدم های تنیل لوازم مکانیکی را دوست دارند. CRM یکی از آن ها است!

CRM ابزار الکترونیکی است که به افراد تنبل در سازمان انگیزه داده تا از طریق انجام نیمی از حجم کاری که باید بدون CRM  انجام می دادند، برای انجام وظایف خود تلاش کنند.

۲۹- پیگیری

اگر فعالیتی در سیستم CRM نیست، هرگز انجام نخواهد شد.

هر شرکتی باید با CRM خود به عنوان تنها مخزن برای وظایف انجام شده توسط تیم رفتار کند. اگر کسی گامی را طی می کند، در CRM آشکار می شود و به مدیریت ارشد کمک می کند تا بداند چه کاری انجام شده است. این کار برای کارکنان مفید است زیرا نیازی نیست مرتبا هر عمل خود را گزارش دهند.

۳۰ مشکل کسب و کار که CRM حل می کند (قسمت سوم/ پایانی)

۳۰- نگرانی شما را کمتر می کند

هیچ چیزی فراموش نمی شود؛ هیچ چیزی جا نمی ماند!

در صورتی که CRM با نیازهای شما و فرایندها هماهنگ شده باشد، موجب می گردد تا شما نگرانی کمتری درباره کسب و کار خود داشته و بیشتر بر آن تمرکز کنید.


پیشنهاد نویسنده: راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.