۱۲ روش برتر ساخت برند شخصی در سال ۲۰۱۸ (قسمت دوم)

1

هر کسب و کاری که دارید یا می خواهید راه اندازی کنید و در عین حال در اندیشه “ برند شخصی ” هم هستید، قبل از این که به شرایط بازار نگاه کنید، به خودتان بنگرید، خودتان را خوب بکاوید، برند خود را بر مبنای شخصیت خود بسازید. شما در سازمان خود نقش سلول بنیادین را بر عهده دارید. اگر خود را به درستی بشناسید، می توانید گام های بعدی در جهت تبدیل کسب و کار خود به یک برند را بپیمایید.

خب، به ادامه معرفی ۷ گام باقی مانده جهت ساخت برند شخصی شما می پردازیم.


بیشتر بخوانید: ۱۲ روش برتر ساخت برند شخصی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)


۶- یک بستر گفت و گو برای خود ایجاد کنید.

توتیتر یکی از پلتفرم های بسیار محبور در میان شبکه های اجتماعی برای من می باشد. چت های توییتر در تمامی زمینه ها مخصوصا بازاریابی صنعتی آنلاین ارزش های بسیاری را برای گروه های مخاطبان به وجود می آورد. تغییرات جدید در توییتر زمینه علاقه من برای استفاده بیش از پیش را ایجاد کرده و مشارکت کنندگان در چت ها و گفت و گو ها را افزایش داده است.

دیوید بدلی مدیر (Finance.co.uk) بیان می کند که چت های توییتر در سال های گذشته آغاز شده و محبوبیتش اکنون دوباره افزایش یافته است. ساده ترین راه برای یافتن چت های مرتبط نیز در توییتر و شرکت در آن ها، پیدا کردن افراد محبوب و موثر آن حوزه و فالوو کردن آن ها است. آن ها معمولا اتفاق ها و ایونت های هفتگی داشته و درباره ی موضوعی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صحبت می کنند، یک هشتک خاص برای آن طراحی کرده که نشان می دهد چگونه افراد می توانند این رویداد را فالوو و در بحث ها شرکت و در تعامل باشند. سوال پرسیدن و ایجاد ارزش یکی از راه های بسیار ساده در ایجاد برند شخصی قوی در از طریق این بستر می باشد.


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : twitter


۷- از vlog برای ثبت سفر پیش قدمانه خود استفاده کنید.

استفاده از vlog های روزانه (به کارگیری محتوای ویدیویی در وبلاگ خود) در سال ۲۰۱۸ یکی از ابزاری است که من خیلی در مورد آن هیجان زده هستم. من یه پروژه شاد و پر از تفریح را به زودی آغاز خواهم کرد و برای ثبت آن لحظه شماری می کنم. فیلم برداری در کل روز و ویرایش آن در شب نیازمند فداکاری در این زمینه و صرف وقت است اما من آن را پذیرفته و انجام می دهم. از آن جایی که گوشی های تلفن همراه زمینه را برای مشتریان و مصرف کنندگان ایجاد کرده که فیلم را و محتوای آنها را ببینند، vlog ها بسیار محبوب شده اند.

۸- انرژی، زمان و تخصص خود را برای بازارهای محلی صرف کنید.

در چند سال گذشته من به برخی از شرکت های بدون سود آوری از طریق بازاریابی آنلاین کمک کردم. در طول زمان این شرکت ها از این طریق به مخاطبین خود معرفی شدند و برخی از آن ها اکنون توانسته اند برندهای خود را قوی تر کنند.

کریستان وینگیت موسس (Roof Top Services of Central Florida, Inc) بیان می کند: همه برندهای شخصی یک روز از یک جایی کار خود را آغاز کرده اند. بنابراین تا زمانی که در آن کار حرفه ای و متخصص شده و پا به عرصه ها و بازار های جدید بگذارند، بازارهای محلی و منطقه ای بزرگترین بازارها در ابتدای برندسازی شرکت می باشند. با صرف زمان و تخصص می توانید به راحتی در بازار های محلی خود را مطرح کنید و از آن سود کسب کنید.

این کار نیز می تواند شامل تبلیغ در رادیو و تعامل با افراد محلی نیز باشد. ولی برای این کار زمان می گذارید فی الواقع افزایش تعداد مخاطبان و مشتریان خود را مشاهده خواهید کرد.


بیشتر بخوانید: راهنمای آموزش بازاریابی: بازاریابی محلی


۹- با پادکست های هفتگی آغاز کنید.

پادکست صدا یا ویدیوی ضبط شده می باشد که معمولا می توان آن را از طریق اینترنت دریافت کرد. شما می توانید بسیاری از کارآفرینان را مشاده کنید که با استفاده از پادکست ها مخاطبین بسیاری را جذب کرده اند، و توانسته اند برند شخصی قوی خود را ایجاد کنند.

مدیر شرکت (Staff Outsourcing) کریس راش بیان می کند: پادکست ها با شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها اهداف یکسانی را دارند. این ها ابزاری هستند که شما می توانید دانش و مهارت خود را از طریق آن به گوش سایرین برسانید، با امید به جذب مخاطبین و مشتریان بیشتر برای حرفه و کار خود. پادکست ها قابل حمل هستند و شما می توانید وقتی در باشگاه هستید برای مثال آنها را نیز با خود به همراه داشته باشید.

هزینه ی ایجاد پادکست ها بسیار کم می باشد و از طریق راه های بسیار زیاد و متفاوتی می توانید آن ها را برای افزایش مشتریان ارسال نمایید، Apple Podcasts, Stitcher, SoundCloud, Overcast, iHeart Radio, Spotify, Google Play, TuneIn, Acast, Castbox, Otto Radio and Google Home این ها راه هایی برای ارسال پیام هایتان و رسیدن به مخاطبان هدف می باشند. در کنار تمامی این روش ها و اما ساده تر از همه آن ها، شما می توانید یک کانال تلگرامی برای مشتریان خود راه اندازی کرده و پادکست خود را در آن قرار دهید؛ بدون کوچکترین هزینه.

۱۰- هرگز یادگیری را متوفق نکنید.

من سعی می کنم روزانه مطالعه کنم و مطالبی را یاد بگیرم. تا آن جایی که بتوانم اطلاعات بیشتری را بدست می آورم. گاها حتی از کتاب های صوتی را گوش می دهم. صنایع و شرکت ها همواره در حال تغییر هستند، اگر من همواره با این تغییرات تغییر نکنم، تاثیرات منفی و مخربی را بر برند شخصی من ایجاد خواهد کرد.

دیوید کرایگ شریک شرکت (Craig, Kelley & Faultless LLC ) بیان می کند: قبل از این که حتی به فکر ارائه پیشنهاد و ایجاد ورودی باشید، شما باید در حرفه ای که کار می کنید از همه جهت متخصص باشید. همواره بیاموزید. مطالعه مداوم و پیوسته داشته باشید با خواندن کتاب و سایر منابع، ذهن خود را پر از اطلاعات کنید.

با یادگیری مداوم و داشتن هر چه بیشتر اطلاعات در زمینه کاری خود، می توانید از آن استفاده و برای برند قوی شخصی خود صرف کنید. می خواهم یک رازی را به شما بگوییم: “روزی حداقل نیم ساعت مطالعه کنید. در هر زمینه ای که مورد علاقه شما است، حتی نامرتب با کسب و کاری که انجام می دهید. فقط مطالعه کنید؛ وقتی به خواندن عادت کنید، راحت تر می توانید مطالب مرتبط شغلی را نیز بخوانید.”


بیشتر بخوانید: گیمیفیکیشن؛ راهی برای بازگشت دوباره


۱۱- شبکه ارتباطی از طریق کنفرانس ها ایجاد کنید.

شبکه سازی دلیل اصلی این است که کنفرانس برگزار می شوند. زمانی که کنفرانسی را طراحی و ایجاد می کنید، دلیل اصلی آن تنها داشتن سخنرانی نیست، دلیل اصلی ایجاد شبکه سازی است.

مارک لمان مدیر بازاریابی شرکت (Blinds UK) بیان می کند : در ارتباط بودن حتی با یکی از افراد کلیدی دی صنعتی که کار می کنید می تواند منجر به معرفی و ایجاد برند شخصی قوی شما گردد، پس زمانی که کنفرانس هایی را ترتیب می دهید حتما برای ایجاد شبکه های ارتباطی با افراد کلیدی و مهم صنعتی که در آن کار و فعالیت می کنید برنامه داشته باشید.

در بین بخش های مختلف کنفرانس زمانی را برای دریافت اطلاعات و ایجاد ارتباطات با افراد مهم صرف کنید تا بتوانی با آنها در ارتباط باشید، و بعد از آن از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی ارتباط خود را با افراد مهم حفظ کنید.

۱۲- در عکاسی حرفه ای سرمایه گذاری کنید.

ارسال عکس ها به برند سازی قوی شخصی شما کمک به سزایی می کند. امروزه با داشتن این همه ابزار و تکنولوژی از عکس های جدید برای ارسال استفاده کنید.

برند شخصی شما زمانی که مخاطبان شما عکس هایی با محتوای مشابه و یکسان با برند و استراتژی سازمان تان دریافت کنند، بسیار خاص و حرفه ای می شود.ارسال عکس از رسانه های مختلف جدیت و مهارت شما را به مخاطبان تان نشان داده و به ایجاد و داشتن برند شخصی قوی کمک می کند.


پیشنهاد نویسنده: نگاهی بر پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی


 

1 نظر
  1. مصطفی می گوید

    سلام و خسته نباشید
    بسیار آموزنده
    ممنون از شما

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.