ترفندهای فروش، ۸ ترفند هیجان انگیز که در فروش شما معجزه می کند

زمان خواندن 2 دقیقه

ترفندهای فروش

به روز شده در ۶ آذر ۱۴۰۲

توسط حمید محمودزاده

زمان خواندن 2 دقیقه

ترفندهای فروشی را می‌شناسید که با تلاش کمتر، بیشتر بفروشید؟ در این مقاله چند ترفند فروش بیشتر معرفی کردیم که کمک می‌کنند کارتان را متحول کنید

کتاب کاریز فروش (۱۰۰ درصد رایگان)
دانلود رایگان

کتاب کاریز فروش (۱۰۰ درصد رایگان)

دانلود رایگان

فهرست مطالب

امروز می‌خواهم رازی را برای شما آشکار کنم: برخی از موفق‌ترین فروشندگان، کم‌کارترین افراد در این حرفه هستند. بله درست است. فروشندگان می‌توانند «کم‌کار» باشند و در عین حال رقبای خود را با فاصله پشت سر بگذارند. اما چگونه با تلاش کمتر، فروش بیشتری دارند؟ با استفاده از ترفندهای افزایش فروش.

 

اتوماسیون فروش را با این هشت ترفند فروش ترکیب کنید تا با انجام فعالیت کمتر، فروش بیشتری داشته و شکست ناپذیر شوید.

didar

 

ترفندهای فروش بیشتر

1) فقط بفروشید.

نگاهی به لیست کارهایی که باید انجام دهید بیندازید. چه تعداد از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های روزانه‌ی شما خارج از حیطه‌ی فروش قرار می‌گیرد؟ تمام کارهای اضافی -به جز فروش- را به شخص دیگری محول کنید. زمانی که 100 درصد انرژی خود را به فروش اختصاص داده و از کارهای غیر ضروری که زمان شما را هدر می‌دهند خلاص شوید، بیشتر از آنچه که نیاز دارید زمان خواهید داشت. این یعنی بیشتر از گذشته فروش دارید، ضمن آنکه زمان‌ آزادی برای خود دست و پا کرده‌اید که می‌توانید آن را مطابق میلتان سپری کنید.

 

2) با خریداران سطح پایین خداحافظی کنید.

یک ترفند فروش بیشتر این است که فروش کالاها در سطوح پایین را متوقف کنید. به سمت خریداران ایده آلی بروید که از قدرت تصمیم گیری و بودجه‌ای برای سرمایه گذاری در محصول و خدمات شما برخوردار هستند. تا جایی که توانایی دارید، تنها به مدیران اجرایی شرکت‌ها کالا بفروشید. زنجیره‌ی فروش شما باید کاملا خالی از خریداران معمولی شود. اگر نمی‌توانید به رؤسای شرکت‌ها و مدیرعامل‌های اجرایی کالا بفروشید، حداقل سعی کنید کالا یا خدمات را نسبت به گذشته، به مقامات بالاتری عرضه کنید.

 

3) از صیدهای کوچک صرف نظر کنید.

اگر می‌خواهید از ترفندهای فروش بیشتر استفاده کنید، قطعا باید روی فروش کلان اجناس یا خدمات تمرکز کنید. اینگونه به مسئله نگاه کنید: 100 محموله فروش به قیمت 10000 دلار یا پنج محموله به قیمت 200000 دلار، هر دو یک میلیون دلار برای شما سود خواهد داشت. اما میزان کار و تلاش مورد نیاز در این دو حالت، بسیار متفاوت است.
 

فرصت‌های کوچک فروش را به افرادی محول کنید که از انجام این کار خوشحال می‌شوند. اما خودتان آن‌ها را اولویت‌بندی نکنید. از حالا به بعد، تنها به دنبال صید ماهی‌های بزرگ باشید. در این صورت خواهید دید که با صرف زمان و تلاش کمتر، سود بیشتری از فروش به شما می‌رسد.
 

4) برای اینکه مشتری‌های جدیدی پیدا کنید، دو راه در پیش دارید:

1- تماس با افراد جدید

یکی از ترفندهای فروش این است که با افرادی که تا به حال ارتباطی با آن‌ها نداشته‌اید تماس گرفته و شانس خود را امتحان کنید.
 

2- درخواست ارجاع از مشتری‌های قدیمی

یک ترفند فروش دیگر هم این است که از هرکسی که می‌شناسید تقاضا کنید فردی را به شما معرفی کند. این روش برای سرعت بخشیدن به چرخه فروش شما بسیار موثر است.
 

تماس با غریبه‌ها معمولا دشوارتر بوده و نسبت به معرفی مشتری‌های احتمالی توسط مشتری‌های قبلی، کار بیشتری می‌برد. بعلاوه، متقاعد کردن فردی که شما را نمی‌شناسد به زمان بیشتری نیاز دارد. اگر می‌خواهید از ترفندهای بازاریابی استفاده کنید، باید همیشه خود را متعهد بدانید که از مشتری‌ها تقاضا کنید افراد جدیدی را به شما معرفی کنند. برنامه‌ای تنظیم کنید که هر هفته، با معرفی مشتریان، تعدادی مشتری جدید پیدا کنید و به آنها وفادار بمانید.
 

5) زمان خود را به خوبی مدیریت کنید

زمان، فاکتور مهمی برای همه است و هیچ‌وقت نباید آن را هدر دهید. چه ترفند فروشی بهتر از این که از وقت خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؟ برای اینکه زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، می‌توانید از تقویم و آلارم استفاده کنید. اما بهترین چیزی که در مدیریت زمان به شما کمک می‌کند، استفاده از نرم‌افزار CRM است. فروشنده‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، همگی معتقدند کارهایشان نظم گرفته، چیزی را فراموش نمی‌کنند و با اینکه تلاش کمتری می‌کنند، اما فروش‌شان چند برابر شده است.
 

6) به تناسب محصول برای بازار توجه کنید.

روش‌های استراتژیک مختلفی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید متوجه شوید آیا محصول شما برای این بازار مناسب است یا نه. قطع به یقین، مزیت رقابتی با توانایی حل مشکلات کلیدی همراه با ارزش افزوده به افزایش فروش شما کمک می‌کنند.
 

7) یک پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد داشته باشید.

پیشنهاد منحصربه‌فردی که مورد تقاضای مشتریان باشد، برای شما ضروری است. اگر محصول یا خدمات کاملی را ارائه دهید و شرکت‌های زیادی باشند که آن محصول را با همان کیفیت بالا تولید می‌کنند، باید بدانید که افزایش فروش در چنین شرایطی اصلا کار آسانی نیست. اما وقتی یک ارزش واقعی به مشتریان خود ارائه دهید، به شما وفادار می‌شوند.
 

8) روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید.

به طور منظم با مشتریان فعلی خود در ارتباط باشید. همچنین سعی کنید ارزشی به خدمات‌ خود اضافه کنید. و نکته مهم اینکه نترسید که از آنها بپرسید آیا کسی را می‌شناسند که او هم به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد. یعنی از آنها بخواهید شما را به دیگران ارجاع دهند.

 

کلام آخر

اکنون که با چند ترفند فروش بیشتر در ازای کار کمتر آشنا شده‌اید، چه چیزی را در رویکردهای فروش خود تغییر می‌دهید؟ صرف نظر از صنعتی که در آن کالا یا خدماتی را به فروش می‌رسانید، این ترفندهای فروش می‌تواند در مدتی کوتاه، تأثیر چشمگیری بر میزان فروش شما داشته باشد.

4.6/5 - (33 امتیاز)

کتاب کاریز فروش (۱۰۰ درصد رایگان)

دانلود رایگان
احتمالا این مقالات هم برای شما جذاب باشد

شما هم با نظرات و پرسش‌هایتان در ارتقا این مقاله مشارکت کنید

یکشنبه نامه‌های دیدار

بیش از ۱۰۰.۰۰۰ فروشنده حرفه‌ای هر هفته توصیه‌های عملی ما را در فروش از طریق ایمیل دریافت می‌کنند
go to top btn