۲۰+۱ عبارت تضمین شده برای جلب توجه مشتری در ایمیل مارکتینگ (قسمت اول)

0

نوشتن و ایجاد یک ایمیل تبلیغاتی برای راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ کاری بسیار دشوار است. شما کاملا آگاه هستید که حتی اگر مشتریان بالقوه تان علاقه مند به داشتن و نگه داری ایمیل شما باشند، با توجه به تنوع ایمیل های دیگری که دریافت می کنند، شما باید برای جلب توجه آن ها در بین تعداد بسیار زیادی ایمیل، با سایرین رقابت کنید.

پس برای حفظ منافع خود چه اقداماتی باید انجام دهید؟ همان طوری که در مقالات قبلی گفته ام، شما بایستی تلاش کنید تا پیام های خود را منحصر به فرد طراحی کنید. با این حال، اگر به دنبال برخی از الهامات در این زمینه هستید، این ۲۱ عبارت به خوبی راه های ارتباط با مخاطبین شما را بیان کرده و راهکار های لازم برای ارسال ایمیل های مناسب را یاد آور می شود.


بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ


۱) “پس از تحقیق در مورد کسب و کار شما …”

همواره به مشتریان بالقوه خود در مورد این که شما وقت خود را صرف تحقیق در مورد کسب و کار و شناسایی علاقه های آن ها کرده اید، اطلاع رسانی کنید. به این ترتیب اعتبار خود را در نزد آن ها بهبود خواهید بخشید.

۲) “سلام [نام]،”

همکار من به تازگی یک ایمیل دریافت کرده است که این گونه شروع شد: “سلام، نام من [X] است”. نیازی به گفتن نیست که همکار من به این ایمیل پاسخ نداد. سعی کنید همواره ایمیل هایی طراحی کنید که شامل نام گیرنده در ابتدای ایمیل است (و نه نام خود). این کار، یک راه عالی برای جلب توجه مخاطبان تان در ابتدای ایمیل بوده و نشان می دهد که این ایمیل به طور خاص برای آن ها طراحی شده است. برای اطمینان از استفاده درست از عبارت های شخصی سازی که در ایمیل اعمال کرده اید، آن را حتما دوباره چک کنید.

۳) “به نظر می رسد شما تلاش می کنید تا کار … انجام دهید. درست است؟”

یک بحث هدف دار در مورد چشم اندازها، استراتژی های کلان و تغییراتی که مشتریان شما در سازمان خود به دنبال آن هستند، ایجاد کنید. به عنوان مثال، آیا چشم انداز اخیرتان، طراحی مجدد وبلاگ تان را به طور کامل به نمایش گذاشته است؟ در مورد تغییرات شان از آن ها سوال بپرسید. دریابید که این تغییرات چگونه در طرح و برنامه شرکت شما نمود می یابد؟ شما چه اقداماتی را می توانید متناسب با آن انجام دهید؟

۴) “چرا تصمیم گرفتید منابع تان را در زمینه … هزینه کنید؟”

وقتی یک سرنخ، یک ایمیل و یا بخشی از محتوای شما را دریافت می کند، استفاده از “چرا” یک امر طبیعی است. زمانی که یک سوال با واژه “چرا” آغاز می شود، اجازه می دهد تا مشتری بالقوه مشکلی که در حال حاضر تلاش می کند حل کند، به راحتی برای شما توضیح دهد. با دانستن این اطلاعات، شما بهتر می توانید به مشتری باقوه خود پاسخ داده و به خلق ارزش مورد نیاز او کمک کنید.

 ۵) “اولویت اول شما در حال حاضر چیست؟”

شناسایی اولویت اصلی مشتریان بالقوه به شما این امکان را می دهد تا به اهداف عمیق تر و کاربردی تر بپردازید. با شناخت بهتر از مهم ترین اولویت های مشتریان بالقوه تان، می توانید ارزش محصول خود را به طریقی که با فعالیت های تان همراه است و با اهداف خود سازگار است، به خوبی نمایش دهید.


بیشتر بخوانید: آینده ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸


۶) “چگونه می توانم کمک کنم؟”

دورانی که شما ابتدا محصول خود را تولید کرده و سپس به اشکال مختلف مشتری را محبور به خرید آن می کردید، مدت ها است که گذشته است. اگر نتوانید نیازهای مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده، و سپس متناسب با آن محصول و یا خدماتی را برای برطرف کردن آن تولید کنید، با شکست روبرو خواهید شد.

سعی کنید نیاز مشتری را شناخته و اولین کسی باشید که برای رفع نیاز او، محصول و یا خدمتی را خلق می کند. لازم نیست زحمت زیادی بکشید، به آسانی می توانید از خود مشتری سوال کنید. به این ترتیب خود را از سایر رقبا جدا کرده و تمایز شوید.

۷) “من واقعا از … لذت بردم”

به گفته پروفسور Norihiro Sadato، “برای مغز، دریافت تعریف به اندازه پاداش اجتماعی به عنوان پاداش پولی می باشد.”نه تنها یک تعریف درست و به جا در خلق و خوی مشتری بالقوه تان تاثیر مثبت و به سزایی دارد، در این حالت این احتمال وجود دارد که به ایمیل حاوی اطلاعات فروش از طرف مشتریان بالقوه تان پاسخ بهتر و مناسب تری بگیرد.

 ۸) “من آنچه شما نوشته بودید را خوانده ام/ به اشتراک گذاشته/ نظراتتان در مورد رسانه های اجتماعی را دیدم و متجبم از …”

پرسیدن یک سوال متفکرانه در مورد یک موضوع مورد علاقه مشتری بالقوه یک راه آسان برای ایجاد یک مکالمه خوب است. اگر یک مشتری بالقوه در حال نوشتن، ارسال و یا نظر دادن در مورد یک موضوع در رسانه های اجتماعی می باشد، آن ها به احتمال زیاد به دنبال بحث بیشتر در مورد محصولات و یا خدماتی که شما ارائه می کنید، هستند تا اطلاعات بیشتری دریافت کنند و نیازشان را برطرف کنند. پس از این فرصت برای بهبود استراتژی های ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید.

۹) “من کنجکاو هستم تا اندیشه و نظرات شما را در مورد … بدانم”

مشتریان بالقوه خود را، با مراحل روشن و از پیش طراحی شده، در گفتگو نگه دارید و آن را با توجه به هدف خودتان ادامه دهید. این کار را می توانید با یک ایمیل مقدماتی انجام دهید. همواره در نظر بگیرید که درخواست شما باید کوتاه باشد، مانند خواندن یک پست وبلاگ که اخیرا منتشر کرده اید و یا به اشتراک گذاشتن نظرات آن ها، یا گرفتن چند دقیقه از وقت آن ها برای پاسخ به یک سوالی که مطح کرده اید.

۱۰) “آیا تا به حال در مورد انجام … فکر کرده اید؟”

به جای سفارش دادن، سعی کنید منافع مشتریان بالقوه خود را در نظر گرفته و با یک سوال، در مورد آنچه که آن ها امیدوار هستند دست یابند، به نیاز واقعی شان پی ببرید. همواره به یاد داشته باشید که بیش از یک راه برای حل مشکل وجود دارد. به عنوان نماینده فروش، می توانید گزینه هایی را که ممکن است مشتریان بالقوه از آن ها آگاه نباشند را ارائه دهید.


بیشتر بخوانید: تلفن مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ ، کدام برای بازاریابی بهتر است


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.