برندسازی در ۷ روز

0

اگر بخواهید به صورت آنلاین شرکت و برند خود را ارتقا دهید، باید با برندسازی شخصی این کار را آغاز کنید. تنها لازم است به خودتان و نامی که به عنوان برند انتخاب می کنید فکر کنید. اگر این کار را آغاز کنید سایر مراحل آسان است.

اکنون می خواهم به شما نشان دهم که چگونه برند خود را با استفاده از ۷ اصل ساده، خلق کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای ۶ مرحله‌ای برندسازی با بودجه‌ی کم


۱- یک سری تحقیقات اولیه و مقدماتی را انجام دهید.

قبل از این که به صورت آنلاین پروفایل شخصی مثبتی برای خود ایجاد کنید، باید بدانید که چه چیزی از قبل درباره شما وجود دارد؟ آیا نام شما در گوگل وجود دارد؟ آیا عکس بی مزه و بی مفهومی از شما در دنیای مجازی پخش شده است؟

گوگل آلرت (Google alerts) را برای نام خود ثبت کنید. سعی کنید تمام آنچه که درباره شما در وب سایت ها یا جایی دیگر وجود دارد را پاک کنید. شما شاید حتی مجبور شوید نام خود را کمی تغییر دهید؛ مثلا از یک نام دیگری در پروفایل خود استفاده کنید یا یک پروفایل جدیدی از خود بسازید. نام خود را به صورت کاملا حرفه ای و شفاف تا آنجایی که می توانید قبل از آن که برند خود را ایجاد کنید، بسازید.

۲- وب سایت داشته باشید.

اگر شما برندتان را به صورت آنلاین ایجاد کرده اید، بنابراین به وب سایتی نیاز دارید تا مخاطبانتان از آن طریق با شما ارتباط برقرار کرده و یا بتوانند درباره شما بیشتر بدانند. پس یک وب سایت طراحی کنید و در آن، بخش “درباره من” را قرار دهید. ابزارهای بسیار زیادی برای طراحی وبسایت وجود دارد و شما می توانید آن ها در ایجاد و طراحی وب سایت خود استفاده کنید. برخی از این ابزارها به صورت کاملا رایگان و برخی دیگر در قبال خدماتی که به شما ارائه می دهند، هزینه هایی را از شما دریافت می کنند.به یاد داشته باشید که برای چه چیزی پول صرف می کنید.

۳- در مورد مخاطبان خود فکر کنید.

چه افرادی را می خواهید به شما دسترسی داشته باشند؟ به این افراد مخاطبان هدف و یا به اصطلاح جامعه هدف شما می گویند.

برندسازی در 7 روز

مهم ترین اصلی که در مورد بازاریابی وجود دارد و من در این سال ها یاد گرفته ام این است که آینده کسب و کار شما دقیقا به این بستگی دارد که در ابتدای کار، جامعه هدف خود را به چه شکل تعریف کرده باشید. آیا تلاش کرده اید که به صورت مستقیم با مشتریان خود برای معرفی وب سایت شخصی تان در ارتباط باشید؟ آیا آن ها از این طریق چیزهایی را از شما یاد گرفته اند؟ چه چیزی داشته اید که به آن ها پیشنهاد کنید؟

با پاسخ دادن به این سوال، شما قادر خواهید شد که تصویری بهتر از مخاطبان هدف خود داشته باشید. از این طریق به طور واضح در خواهید یافت که چگونه با مشتریانتان در وب سایت خود و یا شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید.


بیشتر بخوانید: برندسازی در instagram


۴- با افراد تاثیر گذار آنلاین دوستی ایجاد کنید.

افراد تاثیر گذار یکی از بهترین منابع و دارایی شما برای برندسازی شما هستند. در طول این چند سال، من با افراد موثری که مخاطبان زیادی در حرفه فروش و بازاریابی داشته اند دوست شده ام. با ایجاد این دسته از رابطه ها، افراد موثر نیز تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاری برند من به صورت پست هایی در پیج خود برای مخاطبین خود دارند.

اگر شما بتوانید به صورت رایگان به مخاطبین بیشتری دست یابید، این حالت برای شما حالت برد– برد خواهد بود. سعی کنید از این رابطه ها برای ایجاد روابط و معرفی برند خود استفاده کنید. اگر شما به فراد تاثیر گذار و موثر درستی دسترسی پیدا کرده باشید، خواهید توانست ترافیک وبسایت خود و مخاطبان خود را افزایش دهید.

برندسازی در 7 روز

۵- هر چه تعداد بیشتری مخاطب داشته باشید برای شما بهتر است.

هنگامی که برند شخصی خود را ایجاد می کنید، افرادی که شما را می شناسند به بهبود برند شما کمک می کنند. شما این روابط آنلاین را نمی توانید محدود کنید. ممکن است شما به افراد موثری به صورت آنلاین دسترسی داشته باشید و این به طور کامل قابل پذیرش می باشد. من نیز خودم همواره این کار را انجام می دهم و از این دوستی ها استفاده می کنم. اما همواره در نظر داشته باشید که باید از سایر راه ها نیز برای ارتباط با افراد موثر استفاده کنید. به رویداد های محلی مرتبط به صنعتی که در آن کار می کنید بروید و شبکه ارتباطی خود را در این محیط ها ایجاد کنید.

به افراد در مورد جاهایی که رفته اید بگویید، از خدمتکار رستوران مورد علاقه تان تا افرادی که در جاهای دیگر در کنار شما نشته اند. دایره کار خود را همواره گسترش دهید؛ و مخصوصا برند شخصی تان را. به راحتی و با ارائه ی خود به دیگران، این کار را انجام دهید.

۶- خودتان باشید و فقط خودتان باشید.

من این نصیحت و پیشنهاد را برای شما دارم، چرا که خودم از راه سختی این را یاد گرفتم. زمانی که شما برند شخصی خود را می سازید، دقیقا می خواهید بهترین شکل از خود را برای سایرین عرضه کنید. شما به هیچ وجه نمی خواهید در محیط آنلاین آن چیزی که در مورد شما صحت ندارد، منتشر شود. استفاده کنندگان آنلاین به شدت نسبت به صداقت و درستی حساس بوده و به راحتی در صورت عدم صداقت و عدم تطابق با آن چه هستید، آن را بیان کرده و به سایرین اطلاع می دهند.

پس با قطعیت مطمئن شوید پروفایلی که دارید برمبنای صداقت می باشد و دقیقا شخص خودتان می باشید. وقتی این کار را انجام دهید به صورت قابل ملاحضه ای صداقت و درستی را ایجاد کرده اید.

برندسازی در 7 روز

۷- اطلاعات بگیرید.

زمانی که ایجاد رابطه با مخاطبین آنلاین خود را برای برندسازی شروع می کنید، بایستی به جمع آوری اطلاعات نیز مبادرت بورزید. این کار با ایجاد لیست ایمیل مفید خواهد بود، از این طری به طور مستقیم هم با مخاطبین هدف خود در ارتباط خواهید بود.

شما می توانید این راه های خلاقانه را امتحان کنید . برای مثال، زمانی که وب سایت خود را طراحی کرده اید، در زمان ورود افراد به وبسایت تان، می توانید از آن ها برای عضویت در خبرنامه هفتگی خود دعوت و از این طریق ایمیل آن ها را دریافت کنید. هم چنین می توانید با ایجاد، تولید و به اشتراک گذاری ویدئو، داستان خود را برای آن ها تعریف کنید. با در اختیار قرار دادن اطلاعات جذاب و جالب، از مخاطبان بخواهید در رویداد هایی که طراحی کرده اید شرکت کنند. این کار باعث به وجود آمدن حس خوشایند در مخاطبانتان شده و به شما در فرایند برندسازی کمک می کند.

اجرای موارد گفته شده، تنها کمتر از یک هفته از شما زمان می گیرد. استفاده از این استراتژی علاوه بر سادگی، زمان زیادی را برای جلب مخاطبان تان از شما نمی گیرد. این همه آن چیزی بود که درباره برند شخصی باید می دانستید.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای آموزش برندسازی


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.