چگونه با استفاده از این ۳ راهکار، وفاداری مشتری را افزایش دهیم؟

0

وفاداری مشتری مهم ترین عامل در کسب و کار امروزی است. نه تنها موجب تکرار تجارت می شود، بلکه فرصت های بیشتری را از طریق تبلیغات دهان به دهان و نیز مقابله برند با چالش هایی که هر چند وقت یک بار رخ می دهند را فراهم می سازد. در اینجا سه نکته برای افزایش این سنجه مهم بازاریابی ارائه شده است.


بیشتر بخوانید: ۷ روش افزایش وفاداری مشتری در مکالمات دشوار


ایجاد رابطه شخصی با هر یک از مشتریان

جنبه مهمی از وفاداری مشتری از دوست داشتنی بودن شما ناشی می شود. مردم اغلب در صورتی به یک برند وفادار خواهند ماند که بر این باور باشند رابطه ای واقعی که برای هر دو طرف سودآور است، ایجاد کرده اند. از هر فرصتی که به شما امکان آشنا شدن با مشتری در سطح شخصی تر را می دهد بهره ببرید. به طور دقیق تر، تیم ویژه ای از نمایندگان را به هر یک از مشتریان اختصاص دهید. در این حالت، شما خودتان را در موقعیتی قرار خواهید داد تا رابطه خوبی با تمامی مشتریان ایجاد کنید، و مهم تر این که به شما اطلاعات حیاتی می دهد که می توانید در فرصت های پیگیری از آن ها استفاده کنید.

اغلب مردم انتظار ندارند نماینده خدمات مشتری از آن ها درباره فارغ التحصیلی پسرشان یا ارتقاء شغلی اخیرشان سؤال کند. عملیات خود را به گونه ای سازماندهی کنید تا اطلاعاتی همانند این مورد که به شما در ساخت چنین روابطی کمک می کند را تحت نظارت قرار دهید.

مرتبط بودن محتوا را مد نظر قرار دهید

گوگل دیگر به سخت کوشان SEO که برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو به شدت تلاش می کنند از جمله گنجاندن کلیدواژه ها در متا تگ ها و هایپرلینک ها برای بهینه سازی سایت هایشان پاداش نمی دهد. در عوض، این موتور جستجو محتوای درون متن را بر مبنای آنچه در کل صفحه وب بیان شده است قضاوت کرده و بر اساس آن به سایت ها پاداش می دهد. با به خاطر سپاری این نکته، مطمئن شوید محتوای خود را بر مبنای اینکه ترافیک شما از چه کسانی تشکیل شده است اصلاح نمایید. به عنوان مثال، یک کسب و کار که در چندین کشور در سراسر جهان حضور دارد و وب سایت های شخصی شده به همراه اطلاعاتی که به نوعی گرایش فرهنگی هر ملت را دارد تهیه می کند، بایستی محتوایی مرتبط با هر مکان تهیه کرده و در گفتگوهایی که بومیان آن کشور استفاده می کنند ارائه دهد.

شما می توانید یک گام جلوتر بروید و سایر کمپین های بازاریابی تان را به شیوه ای مشابه تنظیم نمایید.

از قوانین پیروی کنید

در نهایت، رضایت مشتری عاملی تعیین کننده برای کمک به ساخت و حفظ وفاداری در میان مشتریان شما است. از این نظر، انطباق با “قاعده طلایی” و “قاعده پلاتنیوم” گوگل الزامی است. قاعده طلایی از ما می خواهد تا با دیگران همان گونه رفتار کنیم که مایل هستیم با ما آن گونه رفتار شود، می تواند در کسب و کار در قالب چیزی به سادگی ۱۰۰ درصد تضمین رضایت انعکاس یابد. قاعده طلایی می تواند به نوعی بدیهی باشد اما برای حفظ مشتریان نباید نادیده گرفته شود.

قاعده پلاتنیوم، که در ارتباطات اعمال می شود، به ما توصیه می کند با افراد به همان گونه که خودشان ترجیح می دهند تعامل برقرار کنیم. اگر کسی با شما از طریق ایمیل تماس گرفت، برای پیگیری از ایمیل استفاده کنید؛ اگر کسی با شما از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کرده است، با استفاده از رسانه اجتماعی به وی پاسخ دهید.

در کل، این سه قاعده در زمانی که شما در تلاش برای برقراری ارتباط کسب و کار- مشتری سالم هستید مفید خواهند بود. این رابطه حیاتی است، و احتمالا در نرخ بازگشت شما منعکس خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نکاتی جهت افزایش وفاداری مشتری


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.