دست از تلاش بردارید، نمی­ توانید همه چیز برای مشتری باشید

0

قاعده ­ای اساسی در بازاریابی وجود دارد که بی­ شک صحیح است: نمی­ توانید همه چیز برای مشتری باشید.

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما تنها گروه کوچکی از مشتریان شما، مشتری وفادار هستند، خودتان را برای این نشان دهید. این برای شما، از تلاش برای جذب همه افراد بهتر است.

ایجاد کسب و کار و بازاریابی برند به شیوه­ای که به همه خدمت کند، امری غیرممکن است. در وهله اول، شما نمی ­توانید همه افراد را همیشه راضی کنید و دوم، نمی ­توانید همه­ چیزهایی را که همه افراد همیشه خواهان آن هستند را ارائه کنید. این غیرممکن است.


بیشتر بخوانید: توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر


با این حال، در زمان اجرای کسب و کار، ما در پی حداکثرسازی فرصت­ های خود هستیم، پس از نه گفتن دوری می­ کنیم. می ­خواهیم همه را راضی کنیم و به مردم همه چیزهایی که خواهانش هستند را بدهیم، پس همیشه بله می­ گوییم.

می خواهیم همه چیز را به همه بدهیم

در نتیجه، تلاش می­ کنیم به سراغ طیف وسیع­ تری از ویژگی های محصول و خدمات رفته تا بتوانیم تا آنجا که ممکن است به ارائه همه چیز به همه، نزدیک شویم. با انجام این کار احساس بهتری می یابیم؛ زیرا حس می کنیم در حال کاهش ریسک و حفظ فرصت های موجود هستیم.

در حقیقت کاملا عکس این موضوع است

زمانی که تلاش می کنیم همه چیز برای همه کس باشیم، ریسک هیچ چیز برای هیچ کس بودن را خواهیم داشت. در نهایت پیشنهادهای کسب وکار و وعده برند ما در تلاش برای گسترده بودن تا حد ممکن تضعیف می شوند.

دست از تلاش بردارید، نمی­ توانید همه چیز برای مشتری باشید

چیزی ارائه می دهیم و مشتریان بالقوه ما به سراغ گزینه های دیگر می روند. در نهایت ما بسیار کمتر از آنچه امید داشته ایم بدست می آوریم، که امری طاقت فرسا است.

به عنوان یک کارآفرین، ما در نهایت تلاش می ­کنیم تا با منابع محدود همه این کارها را انجام دهیم. این حس پر بودن وقت و بهره­ وری به ما می­ دهد. اما واقعا عکس این موضوع است. ما کار زیاد انجام می­ دهیم که نتایجی را که در نهایت در پی آن بوده ایم خلق نمی کند.

پس، مالکان کسب و کارهای کوچک یا کارآفرینان چه کاری باید انجام دهند؟

درمورد دارایی های کسب و کار خود خاص باشید. در مهارت هایی که بهترین تناسب با مشتریان شما را دارد تخصص یابید. سعی نکنید همه کارها را انجام دهید؛ آنچه که در آن بهترین هستید را انجام دهید. بر روی پیشنهادهایی متمرکز شوید که واقعا در آن نسبت به رقبای خود بهتر هستید. بر مزایای رقابتی خود تمرکز کنید؛ آن ها را هسته کسب و کار خود قرار دهید. هنگامی که با مورد پیشنهادات خاص مواجه شدید، خواهید دید که می توانید آن ها را حتی بهتر و نوآورانه تر به عنوان یک خبره در حوزه انتخابی خود انجام دهید. هدف شما “بهترین گزینه موجود برای یک یا دو مورد بودن” است، نه متوسط بودن در یک گروه.


بیشتر بخوانید: پشتیبانی مشتری ، چرا و چگونه؟


مشتری هدفی را انتخاب کنید که با مهارت های شما مطابقت دارد. زمانی که متوجه شدید در چه چیزی بهترین هستید، مشتریانی را انتخاب کنید که به احتمال زیاد خواهان چنین تخصصی هستند. هدف شما باید به شدت بر اساس مشتریان هدف تعریف شود تا بتوانید درصد بالایی از کسب و کار آن ها را از آن خود کنید. در حالی که ممکن است رفتن به سراغ مخاطبان بیشتر به شما حس خوبی دهد، از آنجایی که تنها درصد کوچکی به مهارت های شما علاقمند خواهند شد، در نهایت کسب و کار شما کوچک تر خواهد شد.

در پی وفاداری باشید. هنگامی که پایگاه مشتری ایده آل خود را شناسایی کردید، برنامه وفاداری ایجاد کنید که آن ها را درگیر می کند و بارها و بارها راضی می سازد. تجارت با مشتریان موجود بسیار راحت تر از کسب مشتریان جدید است، پس از تجارب مثبت آن ها برای خلق تعاملات بیشتر بهره ببرید. همچنین از آن ها بخواهید تجاربشان را درون شبکه های خود به اشتراک بگذارند. هدف شما باید تشکیل پایگاهی قوی از طرفدارانی باشد که عاشق برند شما شده اند و نمی توانند بدون خدمات شما زندگی کنند.

دست از تلاش بردارید، نمی­ توانید همه چیز برای مشتری باشید

مسیر نوآروی خلق کنید. حال که تخصص ویژه ای برای پایگاه مشتری ویژه خلق کرده اید، مطمئن شوید به تکامل و بهبود پیشنهاد خود ادامه می دهید. نوآوری با هر بار تکرار پینشهادی جدید، مشتریان را علاقمند و متمایل به خرید بیشتر نگه می دارد.

موضع خود را انتخاب کنید. شاید سخت ترین مرحله همین باشد، اما حفظ مشتریان وفادار طرف خودتان بیش از پیش اهمیت یافته است.تلاش کنید بدانید چه چیزی در زندگی مشتریان شما اهمیت دارد و نسبت به آن موضع گیری کنید. هر روز بیش از قبل شاهد این امر هستیم که برندها نسبت به موضوعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی موضع گیری می ­کنند تا به مشتریان نشان دهند در کنار آن ها و همراه آن ها زندگی می کنند.

شاید به نظر امری عجیب بیاید اما شما در حال توسعه وفاداری قوی تر در میان پایگاه مشتری خود هستید و این از هر چیزی برای کسب وکار شما مهم تر است. هدف شما باید درک آن چیزی باشد که بیشتری اهمیت را برای مشتریان شما دارد تا بتوانید درباره آن سخن بگویید و مشاهده کنید چگونه کسب و کار و برند شما می تواند ارزش افزوده خلق کند. مشتری انتظار دارد شما موضع خود را انتخاب کنید؛ اگر چنین نکنید به راحتی از شما فاصله خواهد گرفت.

دست از تلاش بردارید، نمی­ توانید همه چیز برای مشتری باشید

تلاش برای همه چیز بودن برای همه افراد، راهی سریع برای برندی است که هیچ معنا و پایگاه مشتریانی که مشارکت نمایند، ندارند. کسب و کاری که فاقد آینده ای قوی است. در مقابل، تمرکز، نوآوری و تخصص دقیقا همان چیزی را خلق می کنند که برای آن تلاش می کنید: “محقق نمودن تجربه برند”. مشتریان به شدت وفادار و آینده ای روشن ناشی از نوآوری هوشمندانه، نتیجه این عملکرد شما است.


بیشتر بخوانید: یک مدیر اثر گذار از خود بسازیم


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.