مقایسه قیمت ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان (قسمت اول)

0

اگر شما دارای هر مدل و نوعی از دپارتمان و بخش فروش در سازمان خود هستید، به احتمال زیاد می دانید که نرم افزار CRM چیست، به چه دلیلی مهم می باشد و چرا باید از آن ها استفاده کنید. ذر نقالات قبل برای شما برخی از مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بیان کردم و دیدیم که استفاده از این نرم افزار چند ساله گذشته به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است.

اگر برای اولین بار است که تصمیم دارید از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید، و یا این که در جستجو برای تغییر سیستم فعلی خود هستید، خواسته یا ناخواسته به عنوان یک خریدار، یک فاکتور بسیار مهم و اساسی در ذهن شما وجود دارد: “قیمت


بیشتر بخوانید: آشنایی با ۲۰ نرم افزار CRM برتر جهان و مقایسه قیمت های آن ها


بر طبق تحقیقات و جستجوهای ما بر روی محبوب ترین نرم افزار CRM ، به مقایسه قیمت ۵ مدل از نرم افزار CRM پرطرفدار در جهان پرداخته ایم. هدف ما از انجام این کار ارائه یک بینش به شما در زمینه قیمت نرم افزارهای CRM خارجی و قابلت های آن ها است. از این طریق ذهن شما به طور آهسته برای انجام مقایسه نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری ایرانی آماده می گردد، و این دقیقا همان کاری است که در گام بعد می خواهیم برای شما انجام دهیم.


توجه داشته باشید که تبدیل قیمت های ارائه شده در زیر به تومان با در نظر گرفتن قیمت هر دلار برابر با ۴۵۰۰ تومان انجام شده است


خب، این مقاله در ۲ قیمت در اختیار شما قرار می گیرد. در قسمت اول ۲ نرم افزار Salesforce و Sage CRM مورد بررسی قرار خواهند گرفته و قابلیت ها و قیمت های مربوط به آن ها با یکدیگر مقایسه می گردند. در قسمت دوم و در ادامه کار خود نیز به مقایسه ۳ نرم افزار CRM دیگر می پردازیم.

Salesforce

یکی از محبوب ترین و مشهورترین نرم افزار های CRM در دنیا، Salesforce می باشد. این شرکت دارای ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه مدیریت ارتباط با مشریان از طریق محصولاتی که برای عملیات فروش و بازاریابی کسب و کار از آن استفاده می شود، است. نرم افزار CRM ارائه شده توسط این شرکت شامل دسترسی از طریق تلفن همراه، تحلیل ها، مدیریت ارتباطات، پیش بینی ها و مدیریت فرصت ها می باشد.

در مورد این نرم افزار چند نسخه مختلف با قیمت های متفاوتی را توسط شرکت ارائه شده است. هر نسخه دارای قابلیت های مختلف بوده و نیاز شما را با توجه به تعداد کارمندانی که در داخل شرکت خود دارید برطرف می کند. لیست کامل ویژگی ها و مشخصه ها را از ردیف قیمت ها می توانید در جدول زیر ببینید.

مقایسه قیمت های مربوط به 4 نرم افزار CRM محبوب جهان

هر زمان که شما امکانات نرم افزار را بالا ببرید و یا به اصطلاح نرم افزار خود را ارتقاء (upgrade) دهید، شما همه امکانات سطح قبلی را به همراه امکانات سطح جدید دریافت خواهید کرد. پیشرفته ترین نسخه این نرم افزار مربوط به نسخه “شاهکار” بوده که کاملا به صورت شخصی سازی شده برای یک کسب و کار تنظیم می گردد. صدور صورت حساب نیز دقیقا متناسب با هر سطح انتخابی و متفاوت از سطوح دیگر می باشد.

برخی از تفاوت های بین هر سطح قیمتی به شرح زیر می باشد:

تعداد استفاده کنندگان: دو ردیف قیمتی اول برای تعداد ۵ کاربر می باشد، در صورتی که ۳ ردیف بعد برای تعداد کاربران بیشتر بوده و هر تعداد که شرکت شما دارای نیروی تیم فروش باشد، همگی می توانند از این نرم افزار استفاده نماییند.

ذخیره کردن: مدیر ارتباطات و پکیج های گروه فقط ۱ گیگابایت ذخیره داده و اطلاعات را برای کل سازمان فراهم می کنند، در حالیکه سایر نسخه های ارائه شده ذخیره محدود برای هر استفاده کننده را تا ۲۰ گیگا بایت افزایش می دهند.

شخصی سازی و خصوصی سازی: به محض این که هر سطح نرم افراز را به روز رسانی کنید، انتخاب ها و آپشن های شخصی سازی بیشتری در سطح حرفه ای برای تان قابل استفاده می شود. برای مثال، در سطح “گروهی”، شما تنها می توانید گزارش های خود را شخصی سازی نمایید، اما در سطح “حرفه ای” شما به راحتی می توانید داشبورد فروش خود را شخصی سازی کنید. در سطح “شاهکار” نیز این قابلیت به شما داده خواهد شد تا اپلیکیش های مورد نیاز خود را به صورت نامحدود برای ارتقا و افزایش فرایند فروش کسب و کار خود داشته باشید.


بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار crm ایرانی


Sage CRM

Sage یکی از بزرگترین نرم افزارهای کسب و کار شرکتی بوده که به بسیاری از صنایع با انواع مختلفی از محصولات، مانند حسابداری، منابع انسانی، و EPR خدمت رسانی می کند. Sage CRM در ابتدا برای کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می شد. ویژگی هایی شامل گزارش دهی، مدیریت فرصت ها، دسترسی به نرم افزار از طریق تلفن همراه، مدیریت کمپین ها و تعاملات اجتماعی را دارا می باشد.

Sage CRM دو آپشن و انتخاب را پیشنهاد می کند، که هر کدام قیمت های متفاوتی را شامل می شود: حرفه ای (نصبی) و شخصی شده (ابری). هر کدام از این ها دارای مزایا و معایبی می باشند، اما این ها به نیاز های کسب و کار شما بستگی دارد.

مقایسه قیمت های مربوط به 4 نرم افزار CRM محبوب جهان

با وجود اینکه Sage CRM قیت ها را برای سطح شخصی سازی شده خود اطلاع رسانی نکرده است، اما بر طبق داده ها و اطلاعات جستجوهای ما در زمینه CRM ، حاکی از آن است که “قیمت ها از ۱۴۹۵ دلار (۶،۷۲۷،۵۰۰ تومان) برای هر سرور و ۴۹۵ دلار (۲،۲۲۷،۵۰۰ تومان) برای هر استفاده کننده به علاوه برنامه حمایت سالانه در حدود ۱۵% تا ۲۱% برای قیمت های خرده فروشی می باشد”.

علاوه بر فرایند راه اندازی، تفاوت هایی بین دو آپشن قیمتی شامل آپشن های شخصی سازی بیشتر، مدیریت ایمیل پیشرفته در نسخه نصب شدنی، همانند تعامل با پاسخ Sage ERP را دارا می باشد.

نظر شما در مورد نرم افزارهای معرفی شده چیست؟ شما با کدام نرم افزار CRM ایرانی آشنایی دارید؟ آن ها را نرم افزارهای نام برده شده در این مقاله مقایسه کرده و دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید CRM


ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.