آیا زمان آن فرا رسیده که شغل فروش را رها کنیم؟

0

دلایل زیادی وجود دارد که بسیاری از متخصصان فروش به کار خود ادامه نمی دهند؛ از آنچه در آن تخصص دارند کناره گیری کرده، به دنبال جایگزینی دیگر برای کار خود گشته و استعدادها و توانایی های خود را در اختیار یک کارفرمای جدید می گذارند. هر چند برخی از این دلایل معتبر بوده، با این حال برخی دیگر از آنها، برخورد یا حرکت غیرحرفه ای هستند. برای کسانی که تصمیم می گیرند که شغل خود را تغییر دهند، تنها چند سوال وجود دارد که پاسخ دهی به آن ها به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید که آیا وقت آن است که تغییری ایجاد کنید؟


بیشتر بخوانید: ۶ وضعیتی که باید کسب و کار خود را رها کنید!


آیا سقفی دارید؟

آیا زمان آن فرا رسیده که شغل فروش را رها کنیم؟

اگر برای کسب و کارهای کوچک کار می کنید، ممکن است خیلی سریع به بالاترین سمت یا پست در شرکت برسید. در حقیقت، شما با شرکت تا آنجا که می توانید صعود کنید، باقی خواهید ماند. اگر اهداف شغلی شما شامل انتقال به مدیریت فروش و یا موقعیت مدیر فروش باشد و مطمئن باشید که این موقعیت ها برای شما با کارفرمای فعلی شما وجود ندارد، ممکن است شروع به جستجوی شغلی کنید که به آن علاقه بیشتری داشته باشید.

اگر شما در حال حاضر با یک کسب و کار بزرگ و یا متوسط که فرصت های زیادی برای پیشرفت در آن وجود دارد، مشغول به کار هستید، بایستی جواب این ۲ سوال را بدانید:

– آیا مدیران شما احساس می کنند که شما “فاکتورهای لازم مدیریتی” را دارید؟

– برای کسب موقعیت مدیریتی، چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

شما باید برای هر پاسخی خود را آماده کنید و انتظار داشته باشید که آنچه که به شما می گویند ممکن است ۱۰۰٪ دقیق یا درست نباشد. اگر سرپرست شما احساس کند که پیش از آنکه ارتقاء و رشد شما را بخواهد، راه زیادی را باید سپری کنید، به احتمال زیاد برنامه های آموزشی اضافی را به شما پیشنهاد می دهند تا به شما بگویند که آن ها واقعا چه احساسی نسبت به شما دارند.

اگر واقعا احساس می کنید که برای مسئولیت های اضافی آماده هستید و فرصت های خاصی برای شما با کارفرمای فعلی شما وجود ندارد یا خیلی دور و نامشخص است، ممکن است الان زمان مناسب برای جستجوی موقعیت دیگری باشد.

آیا رقابت، توان بالقوه درآمد شما را از بین می برد؟

بدون شک شما در هر صنعتی مشغول به کار باشید، سطحی از رقابت وجود خواهد داشت. هر چه صنعتی که در آن کار می کنید بالغ تر باشد، میزان رقابت در آن صنعت بیشتر خواهد بود. با وجود این که رقابت از بسیاری لحاظ سازنده و مفید است، اما می تواند سود شما را زمانی که محصول یا خدمات شما کالای مصرفی است، کاهش دهد.

آیا زمان آن فرا رسیده که شغل فروش را رها کنیم؟

اگر صنعتی که در آن مشغول به کار هستید پر از رقابت است، هم در فضای فیزیکی و هم در فضای اینترنتی، بسیار محتمل است که با وجود تلاش های فراوان برای افزایش مهارت های فروش و سود خود در معاملات، اما با این حال قادر به کسب درآمدی که احساس می کنید سزاوار شما هست، نباشید. در این صورت تمرکز خود را باید در یافتن یک موقعیت جدید و در یک صنعت جدید به طور کامل بگذارید.


بیشتر بخوانید: اشتباهاتی که فروشندگان مرتکب می شوند


و اگر گروهی که شما در آن هستید شروع به نواختن آهنگ های مختلف کرد …”

اگر شرکت فعلی شما در حال تغییر قابل توجهی در فرهنگ خود باشد، مدیریت جدید، تمرکز فروش جدید یا حتی تغییر خط تولید آن، همه و همه این تغییرات ممکن است به هیچ وجه به دلخواه شما نباشد. در این وضعیت شایدوقت آن رسیده که جای دیگری را برای کار جستجو کنید.

آیا زمان آن فرا رسیده که شغل فروش را رها کنیم؟شرکت ها، صرف نظر از اندازه، می توانند از طریق تغییرات فرهنگی به پیش بروند. گاهی اوقات این تغییرات ناگهانی و گاهی اوقات آنها به طور آهسته تکامل می یابند. چیزی که بسیاری از مدیران تازه کار انجام می دهند، تلاش برای حل همه مشکلات و بهبود همه چیز، در حالی که در حال حاضر به خوبی کار می کنند، است. اقدامات آن ها منجر به تغییر ناگهانی و معمولا منفی فرهنگی می شود. این نوع تغییرات فرهنگی معمولا کوتاه مدت و علی رغم درد احساس شده توسط کسانی که بیشتر تحت تأثیر تغییرات هستند، قابل احترام هستند.

با این وجود، تمام تغییرات فرهنگی کوتاه مدت نیستند و ممکن است چندین سال طول بکشد. اگر کارفرمای فعلی شما در دوره تغییرات فرهنگی قرار داشته و شما به شدت احساس می کنید که تغییرات بلند مدت و منفی خواهد بود، می توانید تصمیم به ترک کار خود بگیرید.

آیا شما علاقه خود را از دست داده اید؟

یکی از رمزهای موفقیت در فروش این است که شما علاقه و میل به آن چه که می خواهید بفروشید داشته باشید. اگر شما برای آن چیزی که می فروشید اشتیاق نداشته باشید، باید سریعا و به محض این که می توانید کار خود را ترک کنید. ممکن است لزوما نیازی نباشد که عاشق محصول و یا خدماتی باشید که بفروش می رسانید، اما شما باید حداقل سطح بالایی از علاقه مندی را دارا بوده و به آن اعتقاد داشته باشید، تا در فروش آن موفق باشد.

همانطور که در زندگی حرفه ای خود رشد می کنید، چیزهایی که یک بار شما به آن علاقه مند شده اید و شما را به چالش کشیده اند، ممکن است بعدا خسته کننده و نسبت به آن ها بی علاقه باشید. اگر شرایط برای شما یکنواخت شود، به دنبال تغییری در زندگی خود خواهید بود تا بتوانید به طور کامل درگیر و زنده بمانید. اگر چنین است، انتظار داشته باشید که احتمالا نیاز به تغییر شغل، بیشتر از هر موقع دیگر داشته باشید و بدون توجه به جایی که می روید، و شماتنها بدنبال پاسخ گویی به نیاز تغییر هستید.


پیشنهاد نویسنده: موفقیت در فروش ، ساده تر از همیشه


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.