سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

0

سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

استراتژی های سنتی همانند شبکه سازی و پست می تواند مشتریان جدید برای شما بیاورند اما بهترین نخواهند بود. اگر استارت آپ هستید، سریع ترین راه برای بدست آوردن مشتریان جدید روشی است که کمتر استفاده شده و شامل ایجاد روابط “میزبان- ذی نفع[۱]” با کسب و کارهایی است که مخاطبان هدفی مشابه شما دارند. سپس خودتان را به پایگاه داده آن ها با پیشنهادی ویژه در قالب هدیه ای از جانب کسب و کار قدیمی معرفی می کنید.

استارت آپ (ذی نفع) می تواند به طور پیوسته به تعداد زیادی از خریداران بالقوه صلاحیت دار بوسیله تأییدیه کسب و کار (میزبان) دست یابد. تمایل مشارکت میزبان به این دلیل است که می توان بدین شیوه به مشتریان وفادار، بدون صرف هزینه، پاداش داد. تازه کار، مشتریان جدید بدست می آورد و کهنه کار، حسن نیت.


بیشتر بخوانید:توصیه های فراموش شده برای فروش بیشتر!


۶ گام موفقیت

بازاریابی میزبان- ذی نفع در واقع فرایندی ساده و نسبتا ارزان است که نتایج مطلوب را در پی دارد در صورتی که از یکسری قوانین زیربنایی پیروی کنید:

 

۱.دقیقا مخاطب هدفتان را تعریف کنید

“خانم های ۳۳ تا ۵۵ سال” می توان نقطه شروع باشد، اما کافی نیست. پروفایلی تفصیلی از مشتری هدف خود تهیه کنید. هرچه تعداد بخش بیشتری بتوانید تعریف کنید، مشتریان جدید بیشتری را می توانید پیدا کنید.

سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

۲.کسب و کارهای محلی را بیابید که به بخش های مشابه بازار خدمت می کنند

بدین شیوه نه تنها می توانید توجه افراد را به پیشنهاد اولیه خود جلب کنید بلکه احتمال بازگشت برای تکرار معامله آن ها را نیز افزایش می دهید.

برای یک فروشگاه سیگار شرکای میزبان محلی می توانند فروشگاه لباس مردانه، فروشگاه کفش های گران قیمت، نمایندگی فروش خودروهای لوکس و باشگاه ها باشند.


بیشتر بخوانید:تبدیل رضایتمندی به وفاداری!


۳.پیشنهاد واضحی برای هر شریک آینده تهیه کنید

محصول یا خدمتی رایگان یا با تخفیف زیاد ارائه کنید که ارزش ادراکی زیادی برای مصرف کننده دارد اما هزینه ریالی آن برای شما اندک است.

سریع ترین راه برای یافتن مشتریان جدید

۴.برنامه ای تهیه کنید که این منافع را برای کسب و کار میزبان برجسته نماید

تأکید کنید این راهی است که کسب وکارها می توانند به مشتریانشان بدون هیچ گونه هزینه یا صرف انرژی پاداش دهند. همچنین راهی است که می توانند بدون تلاش آشکار برای فروش تازه به مشتریان دست یابند.

 

۵.نامه ای را برای استفاده میزبان ارسال کنید

با تهیه نامه “پیشنهاد”ی که بتوان به مشتریان میزبان با عنوان میزبان ارسال شود موجب تسریع عملی شدن برنامه خواهد شد. همچنین به شریک نشان خواهد داد که چقدر شراکت برای وی آسان خواهد بود. برخی کسب و کارها اجازه می دهند این نامه وارد invoiceها یا خبرنامه های ماهیانه آنها بدون هیچ گونه هزینه ای برای شما شود. برخی نیز بابت آن از شما درخواست پرداخت وجه می کنند. این قیمت اندکی است که برای دستیابی به پایگاه مشتریان کسب و کار میزبان پرداخت خواهید کرد.


بیشتر بخوانید:فروشنده هایی که مشتری را فراری می دهند!


۶.استراتژی هایی را توسعه دهید که مشتریان را به مشتریان تکراری تبدیل کند

این همان هدف بلند مدت شما است. برای بوتیک زنانه که بلوز می فروشد، استراتژی ترغیب خریداران برای ورود به اتاق های لباس و امتحان کالا است. برای نانوایی تازه تأسیس که نان شکلاتی می فروشد، استراتژی می تواند “پنج تا بخر یک کارت VIP بگیر” باشد.

برنامه ویژه هرچه که باشد روش میزبان- ذی نفع تنها شیوه اثربخش برای جذب سریع حجم انبوهی از مشتریان به کسب و کار جدید است. به جای آنکه مشتریان را با ارجاع های فردی یا تبلیغات پراکنده جلب کنید، می توانید به گروه هدف مشتریان یکباره دست یابید.


بیشتر بخوانید:شکار در نقطه خرید!


[۱] Host-beneficiary

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.