تکنیک های فروش آنلاین : لینک دهی درونی (قسمت دوم)

0

در این سلسله مقالات تصمیم داریم تا شما را با مجموعه تکنیک های فروش آنلاین آشنا نماییم.

پیشتر در مجموعه مقالات تکنیک های فروش آنلاین با اهمیت وبلاگ، نحوه ایجاد آن، انتخاب کلیدواژه و بهینه سازی موتور جستجو توضیحاتی را برای شما ارائه دادیم.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


در بخش قبل تکنیک های فروش آنلاین : لینک دهی درونی یاد گرفتید چطور پست های مرتبط را به هم پیوند بزنید، به این کار لینک دهی درونی می گویند. از این طریق شما برای وبلاگ خود قدرت  ایجاد کرده و به گوگل در درک اینکه چه کاری انجام می دهید، کمک کنید. حال می خواهیم به شما دو نوع لینک دیگر را آموزش دهیم: ورودی و خروجی.

لینک های ورودی چه هستند؟

لینک های ورودی لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به شما اشاره می کنند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که کسی ارزش وبلاگ شما را دریافته و بخواهد خوانندگان خود را به شما ارجاع دهد. لینک های ورودی یکی از مهم ترین راه هایی است که گوگل سایت شما را رتبه بندی می کند. چرا؟ چون آن ها به گوگل می گویند سایر سایت ها با شما مرتبط بوده و بنابراین باید به سایت شما قدرت بیشتری داده شود.

چگونه به کسب و کار شما کمک می کنند؟

لینک های ورودی بر اساس اینکه تا چه حد سایتی که به شما لینک زده است اهمیت دارد، وزن می گیرند. به عنوان مثال اگر باشگاه خبرنگاران جوان و یا ایسنا به سایت شما لینک بزنند، شما قدرت بالاتری خواهید داشت نسبت به زمانی که وبلاگ شخصی یکی از دوستانتان به سایت شما لینک زده باشد (مگر آنکه دوستتان یه وبلاگ نویس برتر باشد، در این صورت خوش به حال شما). وزن داده شده به لینک link juice گویند.


بیشتر بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو ، آنچه باید بدانید


حال که متوجه شدید لینک ها صرفا زنجیره صفحاتی نیستند که شما در کودکی درست می کردید، اجازه دهید به سراغ روش های متفاوتی برویم که می توانید لینک ورودی بدست آورید!

۵ شیوه برای ساخت لینک های ورودی

 ۱) محتوای عالی بنویسید                                                     

بهترین راه برای کسب لینک های ورودی خلق محتوای عالی است. هر چه محتوای شما فوق­ العاده تر باشد افراد بیشتری آن را مطالعه خواهند کرد و مطالعه آن را به دیگران نیز توصیه می کنند.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت دوم)

بهترین قسمت این است که شما یاد گرفته اید چطور با استفاده از جستجوی کلیدواژه ایده هایی برای پست های وبلاگتان خلق کنید، و از این راه مخاطبانتان را در وبلاگ نویسی مشارکت دهید؛ تا زمانی که از این مهارت ها استفاده می کنید و بینش، تحلیل یا اندیشه خودتان را ارائه می دهید افراد مایل به خواندن آنچه برای گفتن دارید خواهند بود.

هیچ راه میانبری برای محتوای خارق العاده وجود ندارد. این ستون فقرات کمپین لینک سازی شما است؛ یعنی، زیربنای یافتن مشتریان جدید و خلق کسب و کاری ارزشمند است. ۴ گام بعدی مکمل هستند.


بیشتر بخوانید: ۷ دلیل دیده نشدن محتوای وبلاگ شما


۲) بینش هایتان را به اشتراک بگذارید. در وبلاگ های مرتبط نظر دهید

یک راه عالی برای معرفی افراد به سایت شما و ترغیب آن ها به مطالعه تفکراتتان نظردهی در وبلاگ های تجاری دیگران است که مرتبط با سایت شما هستند. ممکن است به نظر کاری دور از عقل باشد، زیرا زمان زیادی را صرف وبلاگ خود کرده اید، اما بخشی از جامعه آنلاین شدن روشی قدرتمند برای ارتباط با مردم است.

نظردهی در وبلاگ دیگران فرصتی برای به اشتراک گذاری دانش و افزایش قدرت شما است. اگر شما یکی از اولین افرادی هستید که برای پستی نظر می ­دهید، احتمال دارد افراد نظر شما را بخوانند. شما حتی می توانید بعد از نظر دادن لینکی که به سایت شما باز می گردد را در صورتی که با آن مرتبط باشد در نظر خود وارد کنید، اما کار را سخت نکنید: هدف اضافه نمودن ارزش است نه منحرف کردن فوری گفتگو.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت دوم)

اگر نظرات زیادی در زیر پست وجود دارد احتمالا نظردهی ارزشی ندارد، زیرا بیشتر افراد آن را نخواهند دید و احتمال اضافه شدن ارزش به گفتگو بوسیله چیزی جدید کمتر است.

۳) Guest Blogging– بله شما می توانید!

با تعامل برقرار کردن با وبلاگ نویسانی که علایق مشابهی دارند، شما شکلی از ارتباط را با آن ها آغاز خواهید کرد. پس از اینکه سبک و بینش آن ها را دریابید، ممکن است تصمیم بگیرید به آنها جایگاه وبلاگ نویس مهمان را در وبلاگتان را دهید، و حتی ممکن است آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که به آنها پیشنهاد دهید وبلاگ نویس مهمان در وبلاگشان باشید. این یک شیوه عالی برای افزایش در معرض دید بودن است. نشان می دهد شما یک متخصص هستید. محتوایتان را برای مخاطبان بزرگتری مجددا هدف گذاری کنید. هدف گذاری مجدد محتوا مثل درست کردن شام از باقی مانده های غذا است، با چیزهایی که قبلا در آشپزخانه درست کرده اید چه کاری می توانید انجام دهید تا زمان را کاهش دهید و غذایی خوشمزه درست کنید؟


بیشتر بخوانید: بازاریابی آنلاین: استراتژی اساسی تمامی کسب و کارها


به خاطر داشته باشید هنگامی که شما به صورت وبلاگ نویس مهمان برای کسی می نویسید، مطمئن شوید درخواست لینک ورودی برای سایتتان را در آن مقاله قرار داده اید.

۴) در انجمن ها پاسخ دهید

اگر فکر می کنید فردی ماجراجو هستید، دست به کار شوید و از منابعی همچون Quora برای پاسخ به پرسش های مرتبط با صنعتتان استفاده کنید. اگر پرسشی مرتبط با پست وبلاگی یافتید که شما نوشته اید، می توانید لینکی در پاسختان قرار دهید و توضیحی سریع دهید.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت دوم)

۵) به سراغ مطالب مطبوعاتی بروید. به Social PR بپیوندید.

اگر خبر مهمی دارید، می توانید مطلب خبری را برای گزارشگران و شرکت های خبری ارسال کنید. اما احتمال دارد انتخاب نشود- آن ها روزانه هزاران خبر (از افرادی که به آنها پول داده می شود تا کاری به جز انتشار خبر انجام ندهند) دریافت می کنند، پس بر برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان و انتشارات کوچک تر مرتبط با حوزه تان تمرکز کنید. متخصصان بازاریابی این امر را “روابط عمومی اجتماعی” می نامند، ما آن را خرد جمعی Common sense می خوانیم.

می توایند از شرکت های مشاوره رسانه های اجتماعی استفاده کنید، جایی که شما می توانید مشاوران را استخدام کنید تا براساس تخصصشان و رتبه بندی ها روابط عمومی اجتماعی بسازند.


بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


همچنین می توانید از Help A Reporter Out استفاده کنید- این سرویسی است که گزارشگران برای یافتن داستان هایی مشابه به شما از مردم استفاده می کنند. بر اساس تخصصتان ثبت نام کنید، و به پرسش ها برای گزارشگران پاسخ دهید. سپس، اگر پاسخ شما انتقال داده شد، آن لطف شما را با یک لینک ورودی جبران خواهند کرد. شباهت بین “انتشارات خبری و بازاریابی خروجی (برون گرا)” و “روابط عمومی اجتماعی و بازاریابی درون گرا” را ببینید، عالی است.

لینک های خروجی چه هستند؟

لینک های خروجی لینک هایی هستند که شما در وبلاگ تان استفاده می کنید تا به خوانندگانتان کمک کنید تا از وب سایت های دیگر بهره ببرند.

لینک های خروجی و لینک های ورودی در کنار هم عمل می کنند: هر چه شما لینک های بیشتری به وبلاگ های مرتبط بزنید، احتمال بیشتری دارد آن ها متوجه شما شوند و لطفتان را جبران کنند. نه تنها اینکار یک کارما karma خوب است بلکه به شما در ایجاد ارتباط با سایر وبلاگ نویسان نیز کمک می کند.

تکنیک های فروش آنلاین ، گام ۵: لینک دهی درونی (قسمت دوم)

نیمی از مسیر تکنیک های فروش آنلاین را آمدیم. شما وبلاگتان را راه انداخته اید، و درباره SEO و اینکه چگونه بر نوشتارتان تمرکز کنید تا گوگل بتواند شما را بیابد یاد گرفته اید، حال در ششمین گام تکنیک های فروش آنلاین ما به سراغ موضوع موردعلاقه مان می رویم: چطور از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار کوچتان استفاده کنید.

این یکی از ترسناک­ترین حوزه های بازاریابی برای مالکان کسب و کار است، زیرا می تواند مشکل و زمان بر باشد. پس ایمان داشته باشید، هدف ما ساده نمودن این موضوع تا حد ممکن است تا شما بتوانید بر رشد کسب و کارتان، به جای متخصص بازاریابی آنلاین شدن، متمرکز شوید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.