تکنیک های فروش آنلاین : ابزارهای تحلیلی Facebook

0

در این مجموعه مقالات تصمیم داریم تا شما را با رسانه های اجتماعی آشنا نماییم.


در قسمت های قبل تکنیک های فروش آنلاین با رسانه های اجتماعی و همچنین قدرتمند ترین آن ها، facebook ، آشنا شدیم. حال می خواهیم شما را به ۲ ابزار فوق العاده از این شبکه اجتماعی را به شما معرفی کنیم؛ ابزارهایی ارزشمند که به شما در تحلیل عملکرد خود کمک خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


Facebook Pixel ابزاری تحلیلی است که به شما امکان اندازه­ گیری اثربخشی تبلیغات شما را از طریق درک فعالیت هایی که افراد در سایت شما دارند می دهد. شما می توانید از داده های Pixel استفاده کنید تا:

– مطمئن شوید تبلیغات شما در معرض دید افراد درستی قرار دارد.

– مخاطب برای تبلیغ ایجاد کنید.

طبق گفته های فیس بوک، به وسیله Facebook Pixel می توانید:

– به افراد درست دسترسی یابید (ایجاد مخاطب)

تکنیک های فروش آنلاین : ابزارهای تحلیلی Facebook

– فروش بیشتری ایجاد کنید (بهینه سازی)

– نتایج آگهی خود را اندازه گیری کنید (پیگیری)

بنابراین ۳ هدف اصلی Facebook Pixel عبارتند از:

۱- مخاطب سازی

۲- بهینه سازی

۳- پیگیری و سنجش

اگر تصور کرده­ اید Pixel تنها برای پیگیری و سنجش به کار می رود، نگران نباشید؛ شما تنها کسی که چنین تصوری داشته است نیستید. این یک تصور غلط بسیار متداول است، پس اجازه دهید به طور عمیق به هر یک از این ابزارها بپردازیم.

پیگیری تبدیل

این امر به طور کلی ادراک شده ترین و به کار برده شده ترین هدف Facebook Pixel است. کافی است شما Pixel را بر روی صفحه وب قرار دهید تا نتایج حاصل از تبلیغاتتان را اندازه گیری کند. می توانید اموری همچون تعداد سرنخ ها یا هزینه به ازای هر سرنخ، داده های خرید، سبد خرید و عمل بررسی صفحه، مشارکت بازدیدکننده، رویدادهای بازدیدکننده (همانند کلیک بر روی سایتتان) و سایر داده هایی که به شما در سنجش نتایج تبلیغ و تصمیم گیری درباره افزایش ROI کمک خواهند کرد را مورد سنجش قرار دهید.

تکنیک های فروش آنلاین : ابزارهای تحلیلی Facebook

در صورتی که Pixel را به درستی نصب کرده باشید، الگوریتم های فوق العاده فیس بوک تمامی کارهای دشوار را برای شما انجام می دهند. به همین دلیل وقت گذاشتن برای این موضوع اهمیت دارد. بدون تنظیم Pixel برای پیگیری تبدیل مناسب، همانند این است که با چشمان بسته پرواز کنید. متوجه نخواهید شد چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه.


بیشتر بخوانید: ۱۰ تکنیک بهبود نرخ تبدیل


مخاطب سازی

قدرتی که بیش از همه در Facebook Pixel به اشتباه فهمیده شده است و به طور شگفت انگیز به اندازه پتانسیلش مورد استفاده قرار نگرفته است، قابلیت ایجاد مخاطب است. باید بر روی تمامی صفحات وب سایت شما Facebook Pixel نصب شده باشد.

هنگامی که کسی از صفحه خانه، پست های وبلاگ، صفحات مقاله، صفحات فروش، صفحات اضافه نمودن به سبد وب سایت شما و هر چیزی مابین این صفحات دیدن می کند، باید آن را دنبال و مخاطبان خاص خود را بر مبنای فعالیتی که می تواند مجددا مورد هدف قرار گیرد را بازاریابی کنید. Facebook Pixel این کار را برای شما انجام می دهد.

تمامی داده هایی که ما با فیس بوک به اشتراک می گذاریم، به راحتی از طریق Pixel نصب شده بر روی هر صفحه وب سایت مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. از این طریق مخاطبان بخش بندی شده بر مبنای رفتار پویای کاربر خلق گردد. این مخاطبان می توانند بر اساس رفتارهای گوناگون کاربر باشند، اما متداول ترین رفتار فعالیت بازدیدکننده وب سایت است. فیس بوک به طور پیوسته گزینه های درگیری بازدید کننده بیشتر و بیشتری را هر چند ماه اضافه می کند تا شما بتوانید گزینه های بیشتری را برای بخش بندی مخاطبان خود داشته باشید. بعلاوه، این امر، قرار دادن پیام درست در معرض دید مخاطب درست را بر مبنای سطح آگاهی، نیت و اعتماد آن ها برای شما ساده تر می سازد.

تکنیک های فروش آنلاین : ابزارهای تحلیلی Facebook

اگر پیش از این نمی دانستید این ابزار واقعا تا چه اندازه قدرتمند است، اجازه دهید یک مثال برای شما بزنیم. فرض کنید شما مالک کسب و کار کالاهای ورزشی هستید که چیزهایی برای دو رشته ورزشی می فروشد. در وبلاگتان، دو مقاله منتشر کرده اید. عنوان مقاله اول این است ” آموزش تکنیک های فروش آنلاین “، در حالی که عنوان مقاله دوم چنین است ” راهنمای خرید CRM “.

این ها مقاله هایی با محتوای غنی و رایگان هستند که نیازی نیست بازدیدکننده دسترسی به آن ها را خریداری کرده یا در فهرست ایمیل شما ثبت نام کند تا بتواند به آن ها دسترسی یابد.

با استفاده درست از Facebook Pixel می توانید از قدرت مخاطبان بخش بندی شده که در پشت صحنه به طور خودکار ایجاد شده اند، استفاده کنید. سپس می توانید از فیس بوک بخواهید تا آموزش رسانه های اجتماعی را صرفا به آن بازدیدکنندگان وب سایتی بدهد که مقاله آموزش تکنیک های فروش آنلاین را مطالعه کرده اند، و نرم افزار CRM را به تمامی بازدیدکنندگان وب سایت از این مقاله پیشنهاد دهد.


بیشتر بخوانید: نگاهی بر پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی


نکته مهم این است که شما قادر هستید تا هر مسیری را که مایل هستید در برابر دیدگان بازدیدکنندگانتان قرار دهید را مهندسی نمایید. و اگر بازدیدکنندگان پیش از این به طور ارگانیک به سایت شما نمی آمدند، همیشه می توانید از آگهی های استراتژیک فیس بوک استفاده نمایید تا بازدیدکنندگان اولیه ای را که از محتوای شما استفاده می کند جذب نماید.

بهینه سازی تبلبغات بوسیله هوش مصنوعی (AI)

افراد بسیاری دومین قدرت pixel را درک نکرده اند: بهینه سازی آگهی.

هنگامی که شما تنظیمات جدید اگهی درون Ads Manager خلق می کنید، کمپینی را برای بهینه سازی هدفی که در تلاش برای تحقق آن در این کمپین هستید را انتخاب می کنید. می تواند آگاهی برند، آمیختگی، نسل سرنخ، بازدید از ویدئو، فروش کاتالوگ محصول و غیره باشند. شما می توانید تبدیل وب سایت یا رویداد خاصی را طراحی کنید که می خواهید فیس بوک آن را بهینه نماید. همچنین می توانید آگهی خود را در معرض دید سایر کاربران با علایق و رفتارهای مشابه با بازدیدکنندگان در حال تبدیل خود قرار دهید.

تکنیک های فروش آنلاین : ابزارهای تحلیلی Facebook

به عنوان مثال، اگر در حال اجرای کمیپنی با استفاده از هدف تبدیل وب سایت هستید و می خواهید فیس بوک برای ثبت نام های وبینار بهینه سازی انجام دهد، پس به فیس بوک می گویید تا آگهی های شما را به کاربرانی مشابه با افرادی نشان دهد که در حال ثبت نام برای وبینار شما هستند. آنچه رخ می دهد این است که Pixel هر بار که هدف کمپین محقق گردد داده ها را به پایگاه داده facebook وارد و داده ها را تحلیل می کند.

حال اگر هدف تبدیل متفاوتی نسبت به هدف اولی که برای بهینه سازی کمپین خود انتخاب کردید محقق گردد، facebook همچنان این تبدیل را درون ابزار گزارش دهی را تا زمانی که شما رویداد استاندارد یا تبدیل ویزه را خلق کنید، پیگیری خواهد کرد. پس در واقع هدف گیری شما پس از هر بار ثبت نام وبینار به لطف هوش مصنوعی بهتر و بهتر می شود.


پیشنهاد نویسنده: آمارهایی تکان دهنده از بازاریابی محتوا


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.