بهترین نرم افزار crm ایرانی

0

بهترین نرم افزار crm ایرانی کدام است؟ برای پاسخ بهتر به این سوال شاید بهتر باشد عنوان سوال را مقداری تغییر دهیم:

بهترین نرم افزار CRM ایرانی برای کسب و کار من کدام است؟

اولین مرحله از این انتخاب این است که شما نیازهای دقیق کسب و کار خود را در بخش فروش مشخص کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید٬‌ ممکن است یک نرم افزار CRM امکانات زیادی داشته باشد اما شما فقط ۲۰ درصد آن امکانات را نیاز داشته باشید٬‌ انتخاب آن نرم افزار برای شما علاوه بر اینکه باعث می شود شما بابت ۸۰ درصد امکاناتی که استفاده می کنید هزینه بی مورد پرداخت کنید مسبب پیچیدگی استفاده از آن ۲۰ درصد امکاناتی می شود که شما واقعا به آن ها نیاز دارید.


بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت ۲۰ نرم افزار CRM برتر جهان


قبل از ادامه بحث می خواهم به یک سوال مهم پاسخ دهم و آن سوال این است :

نرم افزار CRM دقیقا چه وظیفه ای دارد، در چه حوزه ای استفاده می شود و هدف آن چیست؟

فرایند فروش در اغلب کسب و کارها به شکل زیر است شما به شیوه های مختلف بازاریابی می کنید و به واسطه این بازاریابی اشخاصی (در قالب سرنخ یا فرصت)‌ با شما ارتباط می گیرند، این اشخاص در مراحل مختلف (کاریز فروش)‌ پیگیری شده و بخشی از سرنخ ها به فرصت و بخشی دیگر به مشتری تبدیل می شوند.

شما با مراقبت از این مشتریان می توانید باعث شوید آن ها خرید های مجدد از شما داشته باشند و یا فرصت های جدیدی را به شما معرفی کنند.

بهترین نرم افزار crm ایرانی

دانستن تعاریف بخشی از اصطلاحات بالا شاید برایتان جذاب باشد:

سرنخ

اطلاعات خام افراد یا شرکت ها که به دست ما می رسد و احتمال دارد علاقمند به محصول یا خدمات ما باشد. مثلا لیستی که در یک نمایشگاه جمع می شود، لیست صنف خاص که خریداری می شود، فرم هایی که در وب سایت شما پر می شود و … .

فرصت:

سرنخ هایی که بعد از بررسی و پیگیری اولیه، علاقمندی خود را به محصولات یا خدمات ما ابراز می کنند و یا کسانی که با ما در مورد محصولات یا خدماتمان تماس می گیرند.

مشتری:

شخصی که حداقل یک محصول یا خدمت را از ما خریداری کرده باشد.

بهترین نرم افزار crm ایرانی

کاریز (پایپ لاین فروش):

یک نمایش تصویری از فرصت های در دست پیگیری یک کارمند فروش که در ستون های مراحل پیگیری براساس زمان پیگیری هر فرصت با مشخص بودن اولویت مرتب شده است و با محدوده زمان پیگیری و اولویت قابل فیلتر است.
مراحل پیگری در هر کسب وکار می تواند متفاوت باشد.

پس همه کسب وکارها در فروش خود قیفی به شکل زیر دارند که سرنخ ها وارد آن شده بعد از الک شدن بخشی از آن ها تبدیل به فرصت می شود و فرصت ها بعد از الک شدن بخشی شان تبدیل به مشتری می شود٬ رسیدگی به مشتری باعث می شود که آن ها برای شما تخم های طلایی فرصت جدید را بکارند.


بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت های مربوط به ۵ نرم افزار CRM محبوب جهان


اکنون می توانیم به سوال این بخش پاسخ دهیم

نرم افزار CRM در حوزه بازاریابی، فروش و پشتیبانی عمل کرده و با منظم کردن، دقیق کردن و سریع کردن پیگیری ها باعث می شود میزان بیشتری از سرنخ های شما به مشتری تبدیل شود. در ادامه این مسیر نیز با مراقب از مشتریان، موجب می گردد تا آن ها از مشتری تبدیل به معرفی کننده محصولات یا خدمات شما شوند. همه این ها به این معنی است که نرم افزار CRM قرار است دهانه خروجی قیف فروش شما را گشادتر کند.

دوباره بر می گردیم به سوال اصلی خودمان: خوب بهترین نرم افزار CRM ایرانی برای کسب و کار شما کدام است؟

تحقیقات انجام شده بر روی ۵ هزار شرکت کوچک که از نرم افزار CRM استفاده می کنند نشان می دهد مهمترین ویژگی های مورد نیاز خریداران برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM به ترتیت اولویت های زیر می باشد:

– ۵۵ درصد گفته اند سادگی در استفاده

– ۲۷ درصد گفته اند مدیریت زمان و تقویم

– ۱۸ درصد گفته اند تصاویر (‌گزارشات) روشن از وضعیت کسب و کار

پس می توان به این نتیجه رسید که اولین اولویت شما در انتخاب بهترین نرم افزار CRM می تواند سادگی استفاده از آن باشد، چرا که نرم افزار پیچیده توسط کارمندان فروش استفاده نخواهد شد

نرم افزار CRM دیدار یک راهنمای کامل برای خرید نرم افزار CRM ارایه کرده است که خواندن آن خالی از لطف نیست (فایل PDF مربوط به این آموزش را می توانید از اینجا دانلود کنید). به نظر نویسنده، بهترین نرم افزار CRM ایرانی نرم افزار است که ویژگی های زیر را به شما ارایه دهد:

– ساده، کاربر پسند و سریع باشد.

– پیگیری های شما را در بخش فروش به خوب منظم، دقیق و سریع کند.

– به شما تصاویر روشن از کسب و کارتان ارایه دهد تا بتوانید تصمیمات درست بگیرید.

– ابزارهای برای مراقبت از مشتریان و پیگیری های دوره ای ایشان ارایه کند.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.