برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

0

مورد اعتمادترین برند ها ممکن است بیشترین فروش یا سهم بازار را در طبقه خود نداشته باشند، اما از طریق تجاربی که واکنش هیجانی در پی دارد، توانسته اند روابطی پایدار با مصرف کنندگان خود خلق رابطه کنند.

مشاور برندسازی ، مدیر اسبق بازاریابی شرکت پروکتر اند گمبل، جیم استنگل می گوید: “ما شاهد تأکید بیشتر بر خلق روابط احساسی با مشتریان هستیم زیرا ابزاری قدرتمند و کارآمد است؛ هنگامی که این کار را انجام دهید شما پیوندی قوی تر، کسب و کاری به مراتب مستحکم تر، رشد بسیار بیشتر و نتایج مطلوب تری خواهید داشت”.


بیشتر بخوانید: ۸ راه محبوبیت برند نزد مشتریان


در اینجا نگاهی به تاکتیک های مورد اعتمادترین برندهای آمریکا برای ارتباط با مصرف کننده و روش هایی که می توانید از آن ها برای کسب و کار خود استفاده کنید، می اندازیم.

۱- صمیمی شوید: Amazon

خرده فروش آنلاین همه چیز، که بالاترین امتیاز را نه صرفا در اعتماد کلی برند، بلکه در ارزش اعتماد تمامی افراد دارا است. Brad VanAuken معتقد است قابلیت دسترسی محصول و عملکرد مورد انتظار و تجربه مشتری آمازون همگی با هم موجب خلق برندی قدرتمند می شوند که مصرف کننده به آن اعتماد می کند.

وی می گوید: “با داشتن میلیون های محصول، دسترسی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، فناوری مرورگر و جستجوی برتر، بازنگری های کاربر و سایر منابع اطلاعات عمیق محصول، Amazon.com تجربه خرید برتر را ارائه می دهد”.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

وی می افزاید که این برند (قا قیمت های کم و حمل و نقل رایگان) در عین ارائه ارزش گزینه­ های ثبت سفارش با یک کلیک و حمل سریع به ذخیره زمان خریداران کمک می کند. مصرف کنندگان همچنین به آمازون برای داشتن تمامی محصولاتی که در پی آن ها هستند اعتماد دارند، به لطف شراکت با سایر کانال های فروش همانند Partner Count merchandise.

هرچند ممکن است چنین طیف وسیعی از آفرها به نظر غیرشخصی بیایند، VanAuken می گوید آمازون از طریق کمک به تصمیم گیری از طریق توصیه نمودن آیتم ها بر اساس خریدهای قبلی، بازنگری های کاربران و رتبه دهی ها و خریدهای مکمل پیشنهادی، کاری نمونه در تقویت روابط با مصرف کنندگان انجام داده است. مصرف کنندگان گزینه های بسیاری برای برقراری ارتباط شخصی با این برند دارند، از جمله پروفایل های کاربر، بازنگری ها و رتبه دهی ها، فهرست موارد دلخواه wish lists و فهرست Listmania برای توصیه محصولات موردعلاقه.


بیشتر بخوانید: راهکار های جلب اعتماد مشتریان در فروش آنلاین


۲- شادی و سعادت بفروشید: کوکاکولا

“کوکاکولا احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند، قائل است. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است”. جیم استنگل، مشاور برندسازی .

“آفتاب یخ زده”، “مکثی که طراوت به همراه دارد”، “زندگی طعم خوبی دارد”. وعده بزرگ ترین تولیدکننده نوشیدنی در جهان ایجاد خوشنودی در مصرف کننده است. استنگل می گوید: “هرکاری که انجام می دهند از این ایده الهام گرفته است، چطور شادی را خلق، پرورش و افزایش دهیم؟”

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

کوکاکولا در تمامی نقاط جذب مشتری این پیام را ارسال می کند، از فیس بوک تا ماشین های فروش سفارشی، که به مصرف کننده اجازه می دهند ترکیب طعم مورد علاقه اش را اختراع کند. استنگل می گوید: “آن ها ایده های ناگهانی و لذت بخش را می گیرند و به همه چیز تزریق می کنند”.

اگر افتضاح برندسازی دهه ۸۰ New Coke را نادیده بگیریم، این شرکت از تمرکز خود بر شادی با هویت قوی شرکت برای طول عمر و میراث به طور مداوم پشتیبانی می کند. استنگل می گوید: “آن ها احترامی عمیق برای گذشته خود و افرادی که پیش از آن ها بوده اند قائل هستند. آن ها هرگز فراموش نمی کنند چرا این کار را آغاز کردند و از کجا آمده اند، این برای مصرف کننده بسیار ارزشمند است”.


بیشتر بخوانید: قدرت تبلیغات مخرب بر کاهش فروش


۳- با وعده هات زندگی کن: FedEx

جای تعجب نیست که فدکس قوی ترین رتبه بندی ها را دریافت کرده است، به ویژه برای توانا بودن در تحقق وعده هایش و برای کارآمدی در عملیات خود.

علاوه بر ارائه خدمات قابل اطمینان، این برند از طریق ابتکار عمل هایی همچون کمپین “ما می فهمیم” توانسته است اعتماد ایجاد کند. آن ها با تشخیص اینکه کارشان صرفا تدارکات بسته ها و جعبه های در حال حرکت نیست برند خود را ارتقاء داده اند. آن ها قدردان گنجینه ها، معیشت و آینده مردم هستند، و اینکه محتوای این بسته ها برای مردم بسیار ارزشمند است.

برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیدند؟ (قسمت اول)

فدکس از طریق برنامه پاداش های شخصی شده و تعامل از طریق رسانه های اجتماعی مصرف کننده را درگیر می کند. هنگامی که توانستید به خصیصه هایی همچون قابلیت اعتماد و اطمینان دست یابید، چیزهایی که برای کسب و کار ضروری هستند، زمان آن است که به مشتری خود به عنوان یک شخص نگاه کنید نه صرفا عدد و رقم.


بیشتر بخوانید: برترین برند های جهان چگونه به این جایگاه رسیده اند؟(قسمت دوم)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.