آموزش ایمیل مارکتینگ : جایگاه موبایل در بازاریابی ایمیلی

0

آموزش ایمیل مارکتینگ


جهان بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ بسیار تغییرات برجسته و مهمی را در طول پنج سال اخیر داشته است. با این که مشتریان کامپیوتری و دسکتاپی مانند، اوت لوک، زمانی بسیار مهم و با اهمیت بودند، اما امروزه مشتریانی که تلفن همراه دارند و از طریق آن ایمیل های خود را چک می کنند در اولویت اول قرار دارند.

گوشی های موبایل نقش بزرگی را به نسبت سایر کانال های ارتباطی برای ایمیل ها ایفا می کنند. آمارها حاکی از آن است که بیش از نیمی از ایمیل ها در سراسر دنیا در گوشی های تلفن همراه باز و خوانده می شوند.


بیشتر بخوانید: ۲۰+۱ قاعده از ایمیل مارکتینگ (اینفوگرافی)


تحقیقات جدید موسسه Return Path نشان می دهد که بیش از نیمی از ایمیل ها (چیزی در حدود ۵۵% از ایمیل های ارسال شده) در سال ۲۰۱۷ از طریق گوشی های تلفن همراه باز و خوانده شده اند. این در حالی است که این رقم در مورد وب میل در حدود ۲۸% بوده است. علاوه بر این میزان ایمیل هایی که از طریق کامپیوتر کلیک خورده اند،در حدود ۱۶% هستند. این اعداد و ارقام حاکی از میزان اهمیت نقش گوشی های تلفن همراه در ساتراتژی های ایمیل مارکتینگ هستند.

آموزش ایمیل مارکتینگ : جایگاه موبایل در بازاریابی ایمیلی

با توجه به تحقیقاتی که شرکت Return Path در سال ۲۰۱۲ انجام داد، تلفن همراه در رده سوم به عنوان محیط ایمیل غالب در سراسر جهان قرار داد. در تحقیقات انجام شده مشخص گردید که ۲۹% از ایمیل های ارسالی از طریق گوشی های تلفن همراه باز می شوند. این در حالی است که در همان زمان از دیدگاه مشتریان، وب میل ها به عنوان محبوب ترین روش دسترسی به نامه های الکترونیکی بودند.

شرکت Return Path در یکی دیگر از تحقیقات خود در همان سال دریافت که میزان استفاده از گوشی تلفن اپل افراد در سراسر دنیا برای چک کردن ایمیل ها بسیار فراگیرتر است. حدود ۷۹% از ایمیل هایی که به وسیله تلفن همراه باز می شوند، از طریق ایفون و یا آیپد کلیک خورده اند. این در حالی است که تنها ۲۰% از ایمیل ها توسط گوشی های اندرویدی باز شده اند.

استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان پرنفوذترین کانال بازاریابی در میان مشتریان در بازارهای توسعه یافته و در حال توسعه شناخته شده است. به بیانی دیگر می توان گفت که ایمیل مارکتینگ در کشورهای توسعه یافته به بلوغ خود رسیده است، بلوغی که بی شک طی چند سال آینده موج آن کشور های در حال توسعه و جهان سوم را نیز در بر خواهد گرفت.

بازاریابان اینترنتی برآورد می کنند که در سال جاری حدود ۲۴۸.۲ میلیون کاربر ایمیل در ایالات متحده وجود خواهند داشت که برابر با میزان نفوذ  ۷۶% در میان کل جمعیت مردم آمریکا خواهد بود. این ارقام پیشبینی می کنند که افزایش حاشیه به ۲۶۶.۳ میلیون کاربر و میزان ۷۹% نفوذ آن تا سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.


بیشتر بخوانید: آینده ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸


بر اساس یک نظرسنجی از انجمن داده ها و بازاریابی DMA  و Metric Demand از اوایل سال جاری، ایمیل ها هم چنان یک کانال مورد علاقه در میان بازاریابان باقی مانده است. این مطالعه نشان می دهد که حداقل ۸۸% از بازاریابان در ۹ حوزه کاری مختلف، هم چنان به ایمیل برای ارسال محتوای خود متکی هستند و از این طریق به مخاطبان هدف خودشان دسترسی پیدا می کنند.

آموزش ایمیل مارکتینگ : جایگاه موبایل در بازاریابی ایمیلی

در اکثر موارد دریافت کنندگان معمولا گرایش مثبتی به ایمیل های دریافتی خود دارند. دلیل اصلی این علاقه به ایمیل مارکتینگ از سوی مشتریان احتمال به این خاطر است که ایمیل شکلی از ارتباطات انتخابی آن ها بوده و به آن ها اجازه کنترل برخی از پیام ها را می دهد. با وجود همه این ها، کسب و کارهای بزرگ و سایر شرکت ها که می خواهند از این طریق با مخاطبین خود ارتباط  برقرار کنند، باید بسیار مراقب باشند ایمیل های مربوط به مخاطبین خود را پی یک فرایند تکمیل فرم از آن ها دریافت کرده و به هیچ وجه به سراغ خرید ایمیل های تعداد زیاد نروند. علاوه بر این بایستی بسیار دقت داشته باشند که تعداد ایمیل های خود را زیاد نکنند (به عنوان مثال در طول هفته ارسال یک ایمیل کافی است).

بر اساس تحقیقات انجام شده و آمار و ارقام به دست آمده توسط Cheetah Mobile، نرخ کلیک بر روی ایمیل در آمریکای شمالی در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته و از ۱۰.۹% در سال ۲۰۱۶ به رقم ۹.۷% در سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که نرخ معامله به ازای هر کلیک در طول مدت مشابه از ۳.۴% در سال ۲۰۱۶ به ۴.۰% در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت.


بیشتر بخوانید: افسانه ای به نام “استیو جابز” (اینفوگرافی)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.