نمونه فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان + دانلود رایگان [مشابه CRM]

زمان خواندن 9 دقیقه

نمونه فایل اکسل مشتریان

به روز شده در ۳۰ آبان ۱۴۰۲

توسط تیم تولید محتوای دیدار

زمان خواندن 9 دقیقه

نمونه فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان را کاملا رایگان دانلود کنید. در این مقاله مقایسه جامع و مفصل excel و CRM را هم می‌توانید بخوانید.

فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان
دانلود رایگان

فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان

دانلود رایگان

فهرست مطالب

اگر محتوی شنیدنی را ترجیح می‌دهید، فایل صوتی مقاله را گوش کنید:

 

بعد از ساعت‌ها کار بی‌وقفه، سرتان را بلند می‌کنید. اصلاً متوجه نشدید کی ساعت 1 شد. حتی نتوانستید لیوان آب روی میزتان را تمام کنید. همه کارمندها از 8 صبح مشغول واردکردن داده‌های مشتری‌ها در فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان هستند؛ بعد هم باید همه فایل‌ها را ادغام کنند که فقط یک فایل اکسل جامع برای 6 ماه اول 1400 داشته باشید. تازه بعدازاینکه داده‌ها را به‌طور کامل وارد کردید، باید گزارش همه چیز را هم بگیرید. خودتان هم می‌دانید که اگر همه تا آخر وقت هم مشغول باشید باز هم کارهایتان تمام نمی‌شود. از طرف دیگر نگاه‌های پرسشگر سهامداران را هم می‌شناسید. طوری برخورد می‌کنند که انگار مقصر تمام این بی‌نظمی‌ها و آشفتگی‌ها، شمایید…

 

didar

آیا می‌شود برای ثبت داده‌های مشتریان از فایل اکسل استفاده کرد؟

هم بله و هم نه! برگردید عقب و به یک سال اول شروع کسب‌وکارتان فکر کنید. آن زمان شرکت خیلی کوچکی بودید و مشتری‌های کمی هم داشتید. این مشتری‌ها افرادی بودند که شما شخصاً آن‌ها را می‌شناختید؛ اسم کوچکشان را می‌دانستید، تاریخ تولد تک‌تک آن‌ها را حفظ بودید و برای روز تولدشان کارت‌پستال می‌فرستادید. آنها هم شما را می‌شناختند.

همه‌چیز را می‌توانستید با اکسل مدیریت کنید؛ یک نمونه فایل اکسل مشتریان ساختید و از اطلاعات مشتری‌ها گرفته تا سیستم پیگیری مشتریان و امور خریدوفروش را در آن وارد کردید. بقیه چیزهای مهم را هم در ذهنتان نگه می‌داشتید. همین روابط شخصی و عمیق باعث شد که پیشرفت کنید و به جایگاه امروزتان برسید. چرا که کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها در درجه اول با تکیه بر مشتریان ارجاعی و WOMM درآمد کسب می‌کنند.

 

اما وقتی کسب‌وکار شما کم‌کم بزرگ می‌شود، و به‌محض اینکه تعداد مشتریان شما ۳ رقمی بشود، دیگر نمی‌توانید به همان روال قبل ادامه بدهید. حفظ ارتباط‌های ایجادشده با همان کیفیت قبلی بسیار سخت و پیچیده خواهد شد. به‌علاوه نمی‌توانید رویه ارتباط با مشتریان را هم عوض کنید. اصلاً نباید هم این کار را بکنید. چرا که با برخوردهای سرد و منطقی با افراد، همه‌چیز نابود می‌شود. مشتری‌ها فقط محصولات یا خدمات شما را نمی‌خواهند، آن‌ها به دنبال ساختن یک ارتباط خوب با شما هستند.

پس چه باید کرد؟ آیا چون بزرگ‌تر شده‌ایم باید مشتریان خود را کمتر تحویل بگیریم؟ قطعاً نه!

پاسخ ساده است: موقعیت جدید نیاز به استراتژی جدید دارد! استفاده از یک نرم افزار CRM گام بعدی در کسب‌وکار شماست. صد البته که دیگر حافظه یاری نمی‌کند که همانند گذشته کیفیت ارتباط خود با مشتریان را حفظ نمایید. باید ابزاری داشته باشید که این پروسه را برایتان ساده‌سازی کند. خیلی‌ها یک فرم crm در اکسل می‌سازند و از همان برای مدیریت مشتری‌ها استفاده می‌کنند؛ اما آیا ساخت crm در اکسل برای شما کفایت می‌کند؟

 

چرا باید به جای اکسل برای ثبت اطلاعات مشتریان، از CRM استفاده کنیم؟

CRM تمام کارهایی که دستی و ذهنی برای مدیریت و حفظ ارتباط با مشتری انجام می‌دادید را اتوماتیک، سریع‌تر و منظم‌تر انجام می‌دهد. به‌علاوه این نرم افزار تمام اطلاعات مشتری‌ها را – چه در حد جزئیات و چه در حد کلیات – در یک مکان متمرکز می‌کند.

اگر فرهنگ استفاده از نرم افزار CRM را به‌درستی در کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنید، مشتریان شما همواره همان حس خوب اولین ملاقات‌ها با شما را خواهند داشت.

 

اکسل رایگان برای ثبت اطلاعات مشتریان یا CRM با پرداخت هزینه؟!

نرم افزار اکسل یکی از محبوب‌ترین برنامه‌هایی است که به شکلی فراگیر در سازمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید شما هم یکی از همین سازمان‌ها باشید. احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید که اصلاً چرا باید از روش موردعلاقه‌تان دست بکشید؟ نگاهی به این آمار بیندازید تا شاید پاسخ سؤالتان را پیدا کنید:

 

نتایج استفاده از  CRM

 افزایش فروش تا 29 درصد
 افزایش بهره وری فروش تا 34 درصد
 افزایش صحت و دقت پیش‌بینی فروش تا 42 درصد
 افزایش نرخ نگهداشت مشتری/ رضایت مشتری 27 درصد / 47 درصد
 افزایش نرخ تبدیل 300 درصد
 نرخ بازگشت سرمایه 8 برابر
 افزایش کارایی کارمندان (مخصوصا با نسخه موبایلی CRM) تا 77 درصد
 افزایش رضایتمندی مشتری (با استفاده از نسخه موبایلی CRM) 74 درصد

 

به علاوه:

86 درصد از مشتری‌ها اگر تجربه مشتری بهتری دریافت کنند، حاضرند 20 تا 40 درصد بیشتر هزینه کنند.

34.6 درصد از فروشندگان معتقدند که ابزارهای CRM تأثیر قابل‌توجهی بر درآمد شرکت دارد.

82 درصد از کسب‌وکارهایی که از CRM بر روی موبایل استفاده کرده‌اند، عقیده دارند که کیفیت داده‌هایشان به شکل چشمگیری بهبود یافته است.

65 درصد از زمان فروشندگان صرف انجام کارهایی جز فروش می‌شود. با استفاده از CRM فروشندگان تنها 9 درصد از وقت خود را صرف کارهای این چنینی می‌کنند.

 

اگر این آمارها به‌اندازه‌ی کافی برایتان قانع‌کننده نبودند و همچنان مایل به استفاده از اکسل هستید، فایل اکسل مدیریت فروش رایگانی که در انتهای مقاله برای شما گذاشته‌ایم را دانلود کنید:

 

وقتی به جای CRM از اکسل استفاده می‌کنید چه می‌شود؟

وقتی از فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان برای پیگیری استفاده کنید، حتماً با متغیرهای ستونی پیش می‌روید. یک ستون برای نام، یک ستون برای اطلاعات تماس، یک ستون برای محصول موردعلاقه مشتری و … .

اما وقتی کسب‌وکارتان رشد می‌کند، رفته‌رفته حجم اطلاعاتی که باید در اکسل وارد کنید خیلی زیاد می‌شود. مثلاً باید جایگاه مشتری در قیف فروش، تاریخ پیگیری بعدی، تاریخ ارسال پیش فاکتور و غیره را هم وارد کنید. جدا از زیاد شدن تعداد ستون‌ها، دیگر با یک Find ساده نمی‌توانید سریع به اطلاعاتی که می‌خواهید برسید. به‌علاوه جستجو در یک فایل عظیم اکسل، با یک کامپیوتر معمولی اصلاً آسان نیست.

نکته بعدی اینکه هرکسی برای خودش یک فایل جدا دارد. چقدر باید وقت صرف اپدیت کردن این فایل کنید تا همه کارشناسان فروش و بازاریابی به داده‌های یکسانی دسترسی داشته باشند؟ اصلاً چند وقت یک‌بار این کار را می‌کنید؟ حتماً این را هم در نظر گرفته‌اید که درصد خطای این کار چقدر بالاست!

این‌ها فقط چند نمونه از مشکلاتی است که وقتی از اکسل برای ثبت اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنید پیش می‌آید. بیایید ببینیم اگر به جای فایل اکسل، از CRM استفاده کنید چه می‌شود:

 

اکسل یا CRM؟ مسئله این است!

اکسل یا CRM
 

این‌ها اصلی‌ترین تفاوت‌هایی است که بین اکسل و CRM می‌تواند وجود داشته باشد:

 

1. اطلاعاتی که باید دقیق باشد

Excel

بسیاری از شرکت‌ها برای ورود اطلاعات و داده‌ها از فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنند و آن را با کل شرکت به اشتراک می‌گذارند. حالا تصور کنید که بخواهید به‌طور هم‌زمان با 5 نفر دیگر روی همین فایل کار کنید. هر فردی که اکسل کار می‌کند باید مطمئن باشد که تغییرات سریع ذخیره می‌شود تا بقیه به شکلی صحیح از این فایل استفاده کنند. اما تجربه ثابت کرده که حتی دو نفر هم نمی‌توانند هم‌زمان به‌طور مؤثر روی یک فایل اکسل کار کنند.

 

CRM

با استفاده CRM افراد مختلف می‌توانند هم‌زمان و بدون بروز خطا یا معطلی روی یک سیستم کار کنند. به‌علاوه داده‌های این نرم افزار در کسری از ثانیه به‌روزرسانی می‌شوند. یعنی هرکسی که به CRM دسترسی دارد، جدیدترین اطلاعات را در اختیار خواهد داشت. این امکانات باعث می‌شود که به شکلی مؤثرتر به مشتری‌ها خدمات را ارائه دهید که در نهایت به افزایش رضایتمندی آن‌ها و موفقیت شرکت منتهی خواهد شد.

 

2. روابط با مشتری‌ها نیاز به مراقبت دارد

Excel

با کمک فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان، می‌توانید اطلاعات و داده‌های عمدتاً عددی و کمی را جمع‌آوری کنید یا اینکه نهایت تنها چند کلمه در مورد مشتری اضافه کنید. ممکن است یک‌زمانی توضیحات خاصی را در فایلتان اضافه کنید که بعد اصلاً معنایشان را به خاطر نیاورید! اما این اطلاعات خیلی مهم هستند. دقیقاً با استفاده از همین اطلاعات است که درک می‌کنید چرا مشتری پیشنهادتان را پذیرفت یا اینکه دیگر به سراغتان نیامد. برای ارتباط با مشتری بالقوه باید به تمام ارتباطاتی که با مشتری داشته‌اید (تلفنی، ایمیلی و غیره) توجه کنید.

 

CRM

سیستم CRM همگام‌سازی و اضافه کردن بازخوردهای مربوط به تمام مکالمات و جلسات با مشتری را ممکن می‌کند. بدون توجه به صحبت‌ها و یا ایمیل‌هایی که میانتان ردوبدل شده است، نمی‌توانید در مورد اقدامات بعدی تصمیم‌گیری کنید. به همین دلیل است که باید به جای فایل اکسل برای ثبت اطلاعات مشتری، از CRM استفاده کنید. نرم افزار سی آر ام تمام داده‌های مشتری را در یک مکان گردآوری می‌کند. هر وقت که بخواهید به تاریخچه‌ی تعاملات مشتری دسترسی دارید. این موضوع کمک می‌کند تا جلوی بروز بسیاری از برداشت‌های اشتباه گرفته شود. با استفاده از این نرم افزار حرفه‌ای‌تر دیده می‌شوید. ارائه‌ی تجربه مشتری شخصی شده با استفاده از اصول بازاریابی رابطه‌مند و با توجه به تاریخچه‌ی دقیق تعاملاتی که با شرکتتان داشته، تأثیر چشمگیری در رضایتمندی مشتری خواهد داشت. این موضوع  باعث افزایش معرفی مشتریان ارجاعی هم می‌شود.

 

3. جریان اطلاعات بین تیم‌ها اهمیت دارد

Excel

فایل اکسلی که برای ثبت اطلاعات مشتریان در سیستم داخلی شرکت به اشتراک گذاشته‌اید، را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال قرار است با یکی از کارفرماهای مهم از طرف شرکت تماس بگیرید و نتیجه‌ی آخرین بازرسی انجام شده را درخواست کنید. اما وقتی تماس می‌گیرید، متوجه می‌شوید که همکارتان پیش از شما تماس گرفته و نتیجه را هم در فایل اکسل ثبت کرده است. ولی شما متوجه گزارش همکارتان نشدید. این اصلاً وضعیت جالبی نیست، اما هر لحظه هم که نمی‌توانید اکسل را چک کنید، کارهای دیگری هم دارید که باید انجام دهید!

 
نمونه فایل اکسل مشتریان

 

CRM

با استفاده از CRM به‌راحتی می‌توان تمام گزارش‌های تعاملات صورت گرفته و مشکلات را موردبررسی و ردیابی قرار داد. حتی می‌توانید وظیفه‌ای را به یکی از کارمندانتان بسپارید. این وظیفه به داشبورد اختصاصی کارشناس وارد می‌شود و تا وقتی‌که انجام نشود، همان‌جا می‌ماند. با CRM هیچ ناهماهنگی‌ به وجود نمی‌آید. از سوی دیگر داده‌هایی که فروشندگان جمع‌آوری می‌کنند، منبعی عالی برای تیم بازاریابی و خدمات مشتریان هم هست. ردیابی سفر مشتری به شکلی فعالانه، بازاریابان را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های فروش را بهتر درک کنند و علاوه بر این می‌توانند سرنخ‌ها را بهتر ارزیابی کنند. در نتیجه این افراد قادر خواهند بود تا کمپین‌های بازاریابی را در آینده به شکلی مؤثرتر برنامه‌ریزی کنند. این موضوع در رشد شرکت و بالا بردن بازدهی اقداماتی که صورت می‌گیرد، نقش چشمگیری دارد.

 

4. وقتی فرآیند فروش نداشته باشید…

Excel

وقتی با اکسل کار کنید، هر یک از اعضای تیم فروش طبق قوانین خودش عمل می‌کند و اطلاعات را به روش خودش جمع‌آوری می‌کند. فروشندگانی که فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی نمی‌کنند، به‌راحتی انجام کارها و وظایفشان را فراموش می‌کنند و فرصت‌ها را از دست می‌دهند. از طرف دیگر همان‌طور که در بالا گفتیم 65 درصد از زمان فروشندگان صرف انجام کارهایی به‌جز فروش می‌شود. چه عدد تأمل‌برانگیزی!

 

CRM

به کمک این سیستم می‌توانید برای فرآیند فروش برنامه‌ریزی کنید. این برنامه‌ریزی دید اعضای تیم فروش را گسترده‌تر می‌کند. با کمک CRM اعضای تیم فروش دقیقاً می‌دانند که در هر مرحله از فرآیند فروش باید چه‌کارهایی انجام دهند و چه‌کارهایی را هنوز انجام نداده‌اند. در نتیجه می‌توانید فروش خود را بهینه کنید تا مشتری‌های بیشتری را جذب کنید و هزینه‌ی جذب مشتری را هم کاهش دهید. از طرفی در وقت فروشندگان هم صرفه‌جویی می‌شود تا بتوانند بیشتر بر روی فرآیندهای فروش تمرکز کنند.

 

5. فرآیندهایی که اتوماتیک می‌شوند

Excel

حجم عظیمی از فرآیندهای مربوط به فروش،  به‌راحتی فراموش می‌شوند. طبیعی است که در میان انبوهی از کارها اصلاً نتوانید برای انجام بخشی از آن‌ها فرصتی پیدا کنید. به همین علت به یک سیستم اولویت‌بندی کارها (بر اساس اولویت‌های روزانه، هفتگی و یا کارهای عقب‌افتاده) نیاز دارید. اما اکسل هیچ سیستمی برای این موضوع ندارد.

 

CRM

هر باری که اول صبح CRM را باز می‌کنید، می‌توانید با یک کلیک ساده تنظیمات صفحه داشبورد را روی کارهای روزانه و به تعویق افتاده بگذارید. لازم نیست بین صدها وظیفه دنبال آن‌هایی بگردید که باید امروز انجام شوند. این نرم افزار به‌صورت اتوماتیک این وظایف را جدا می‌کند و بر اساس اولویت‌بندی به شما نشان می‌دهد. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، تیم فروش می‌تواند روی فروش تمرکز کند و وقت خود را کمتر صرف فعالیت‌های دیگر بکند. این موضوع اثرات مثبتی را برای بازدهی شرکتتان به همراه خواهد داشت.

 

میز کار نرم افزار CRM

 

6. نظارت بر عملکرد تیم فروش

Excel

برای مدیریت فرایند فروش و بررسی بازده کارکنان، باید از تمام روندهایی که در شرکت اتفاق می‌افتد به‌طور مداوم آگاه باشید. اگر از اکسل برای ثبت اطلاعات مشتری استفاده کنید، گردآوری گزارش‌های فردی از هر کارمند بسیار دشوار است. تهیه‌ی دستی چنین گزارش‌هایی – علاوه بر اینکه روزها طول می‌کشد، دقت خیلی پایینی هم دارد. علاوه بر این باید به دنبال روش‌هایی برای تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها باشید تا بتوانید برای اقدامات بعدی به‌درستی تصمیم‌گیری کنید.

 

CRM

با سی آر ام علاوه بر اینکه از عملکرد منظم اعضای تیم مطمئن می‌شوید، می‌توانید روی وظایف و پروسه اجرایی تیم هم نظارت داشته باشید. همچنین CRM امکان ارائه‌ی خودکار گزارش عملکرد تیم فروش را هم ممکن می‌سازد. گزارش‌های مربوط به فرصت‌های فروش امکان تجزیه‌وتحلیل فرآیندهایی را که در شرکت انجام می‌شود، به شکلی هوشمندانه فراهم می‌کند. علاوه بر تجزیه‌وتحلیل فرآیندها، امکان نظارت بر هریک از اعضای تیم و بازدهی عملکردشان را هم به‌طور دقیق میسر می‌کند. در نتیجه می‌توانید پیشرفت کار فروش را به شکلی مداوم نظارت کنید.

 

7. فاصله‌هایی که کوتاه می‌شوند!

Excel

اگر چند دفتر فروش داشته باشید، یا اینکه لازم باشد کارکنانتان به مأموریت و سفر بروند، دیگر یک فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان مشترک نمی‌تواند به‌هیچ‌عنوان جوابگوی نیازتان باشد. کارکنانتان باید پس از هر جلسه لپ‌تاپ را روشن کنند، اطلاعات را وارد فایل خودشان بکنند، بعد یا این فایل را برایتان بفرستند و یا بعدازاینکه دوباره به دفتر آمدند فایل اصلی شرکت را ویرایش کنند!

 

CRM

این اصلی‌ترین مزیت CRM نسبت به اکسل است. با استفاده از نسخه موبایلی CRM همیشه و هرجایی به داده‌ها دسترسی دارید. حتی اگر آفلاین هم باشید می‌توانید داده‌ها را وارد کنید تا پس از دسترسی به اینترنت، همه داده‌های شرکت در کمتر از یک ثانیه به‌روزرسانی شوند.

 

8. به‌روزرسانی‌هایی که معجزه می‌کنند

Excel

حتماً می‌دانید که اکسل نرم‌افزار پویایی نیست و به‌روزرسانی خاصی را ارائه نمی‌دهد که باعث بهبود عملکردهایتان شود. مثلاً ممکن است یک نرم‌افزار جدید در شرکت راه‌اندازی کنید و برای ورود اطلاعات به آن لازم باشد داده‌هایتان فرمت خاصی داشته باشند. حالا باید کل داده‌های موجود در صفحات اکسل را به‌طور کامل تغییر دهید.

 

CRM

CRM مرتب به‌روزرسانی می‌شود. این آپدیت‌ها باعث بهبود عملکرد و بالا رفتن سرعت گردش کار خواهند شد. همچنین سی آر ام به‌راحتی با نرم افزارهای مورداستفاده‌تان، ادغام می‌شود. همه داده‌ها اتوماتیک از نرم افزار مبدأ به CRM منتقل می‌شوند، بدون اینکه لازم باشد کار خاصی بکنید.

 

9. داده‌هایی که در امنیت کامل هستند

Excel

با استفاده از فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان، تمام افراد سطح یکسانی از دسترسی را به اطلاعات دارند. این موضوع باعث به خطر افتادن داده‌های کلیدی و محرمانه می‌شود.

 

CRM

با استفاده از این سیستم می‌توانید سطح متفاوتی از دسترسی را برای افراد تعریف کنید. لازم نیست همه به کل اطلاعات شرکت دسترسی داشته باشند. در نتیجه اطمینان کامل دارید که اطلاعات محرمانه‌ی شرکت حفظ خواهد شد.

 
فایل های آماده اکسل رایگان ثبت اطلاعات مشتریان
 

10. روش استفاده‌ای که آسان است

Excel

شکی نیست که اکسل دارای قابلیت‌های بسیار بالایی است. اما یادگیری و تسلط بر اکسل فرآیندی زمان‌بر است. از سوی دیگر امکان استقرار شیوه‌هایی که برای استفاده از اکسل در شرکتتان تعریف می‌کنید، ممکن است برای کارکنان و نفرات جدید دشوار و زمان‌بر باشد. بگذریم از errorهایی که هرروز با آن‌ها مواجه می‌شوید.

 

CRM

با استفاده از این سیستم به‌راحتی می‌توانید تمام فرآیندهای موردنیازتان را انجام دهید. یادگیری شیوه‌ی استفاده از سیستم CRM کاملاً ساده است. به‌راحتی و با آموزش بسیار کوتاه از طرف شرکت ارائه‌کنندهمی‌توانید به قابلیت‌ها و امکانات آن دسترسی داشته باشید و به‌راحتی آن‌ها را به کار بگیرید.

 

نتیجه‌گیری: مجانی بودن به چه قیمتی؟؟

یکی از دلایلی که بیشتر شرکت‌ها همچنان از فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان استفاده می‌کنند هزینه‌های مربوط به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است. ظاهراً این‌طور به نظر می‌رسد که CRM گران است. اما به‌عنوان مدیر خوش‌فکر و آینده‌نگر، توصیه می‌کنیم که دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنید.
 

با استفاده از CRM قابلیت‌های زیر برایتان فراهم می‌شود:

  • صرفه‌جویی بیشتر در زمان
  • دقت بالاتر در انجام فرآیندها
  • گزارش‌هایی دقیق و اتوماتیک برای تجزیه‌وتحلیل و تصمیم‌گیری آگاهانه
  • بهره‌وری بالاتر افراد به دلیل وجود فرآیندهای شفاف و مشخص
  • عدم نگرانی برای از بین رفتن داده‌ها و یا مشکل‌های امنیتی
  • عدم نگرانی و زیان بابت حضور نداشتن یا رفتن کارکنان از شرکت
  • اطلاع از کارایی عملکرد کارکنان و انجام اقدامات لازم

هنوز هم فکر می‌کنید ارزش دارد که پولتان را در جیبتان بگذارید و از اکسل برای ثبت اطلاعات مشتریان استفاده کنید؟!
 

البته که ما منکر نقش پررنگ اکسل نیستیم. همان‌طور که اول مقاله هم گفتیم، این شیوه همچنان روشی عالی برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها است. اما مزایا و امکاناتی که برای ثبت دیتاهای مشتریان لازم دارید را در اختیارتان قرار نمی‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را توسعه دهید و موفق شوید، زمان آن است تا اکسل را با یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری عالی جایگزین کنید.
با تمام این بحث‌ها ما یک نمونه فایل اکسل اطلاعات مشتریان در انتهای متن برای شما قرار دادیم که در صورت تمایل می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود کنید.
به علاوه خوشحال می‌شویم نظرات شما را درباره تفاوت اکسل و سی آر ام بخوانیم. در قسمت نظرات برای ما بنویسید.
 

سوالات متداول درباره فایل اکسل crm اطلاعات مشتریان

فایل اکسلCRM چیست؟

اکسل CRM شامل داشبورد، ردیاب فرصت، گزارش ارتباط با مشتری و یک پایگاه داده اطلاعات تماس مشتریان است که با توجه به ساختار اکسل، به راحتی قابل تغییر و سفارشی کردن برای کسب و کار شما است.

فهرست مشتریان اکسل چیست؟

یک نمونه فایل اکسل اطلاعات مشتریان به شما امکان می‌دهد اطلاعات مهم مشتری را به راحتی در یک پایگاه داده سازمان یافته ذخیره و ردیابی کنید. همینطور شامل بخش‌هایی برای یادداشت نظرات هم می‌شود.

4.6/5 - (26 امتیاز)

فایل اکسل ثبت اطلاعات مشتریان

دانلود رایگان

پرسش

چرا بهتر است به جای فایل اکسل از CRM استفاده کنیم؟
پاسخ را نشان بده

پاسخ

چون نرم‌افزار CRM تمام کارهایی که دستی انجام می‌دادید را به صورت خودکار، سریعتر و بهتر انجام می‌دهد. همچنین تمام اطلاعات را در یک جا به صورت متمرکز ذخیره می‌کند تا برای همه در دسترس باشد.
سوال را نشان بده

پرسش

آیا می‌توان برای ثبت اطلاعات مشتریان از فایل اکسل استفاده کرد؟
پاسخ را نشان بده

پاسخ

هم بله و هم خیر! اگر کسب‌وکار کوچکی هستید که فقط چند تا مشتری دارید، بله می‌توانید اطلاعات آنها را در فایل اکسل وارد کنید. اما اگر کسب‌وکار بزرگی هستید که مشتریان زیادی دارد، نمی‌توانید همچنان از این روش استفاده کنید و بهتر است به جای فایل اکسل، از نرم‌افزار CRM کمک بگیرید تا هیچ‌چیزی را فراموش نکنید.
سوال را نشان بده

پرسش

تفاوت‌های اکسل و نرم‌افزار CRM چیست؟
پاسخ را نشان بده

پاسخ

اصلی‌ترین تفاوت‌های بین اکسل و CRM عبارتند از:
• برقراری ارتباط بهتر با مشتریان
• ثبت اطلاعات دقیق مشتریان
• دسترسی به اطلاعات
• خودکار بودن فرآیندها
سوال را نشان بده

پرسش

روش استفاده از اکسل آسانتر است یا CRM؟
پاسخ را نشان بده

پاسخ

البته اکسل قابلیت‌های زیادی دارد، اما یادگیری آن، مدت زیادی طول می‌کشد. و هر روز هم ممکن است با ارور جدیدی مواجه شوید. اما با استفاده از CRM به راحتی می‌توانید کارهایتان را انجام دهید و یادگیری استفاده از آن، بسیار ساده است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
سوال را نشان بده

پرسش

استفاده از نرم‌افزار CRM چه امکاناتی برایمان فراهم می‌آورد؟
پاسخ را نشان بده

پاسخ

•صرفه‌جویی در وقت
• دقت بالا در انجام کارها
• ارائه گزارشات دقیق
• بهره‌وری بالاتر افراد
• عدم نگرانی بابت امنیت داده‌ها و از بین رفتن آنها
• اطلاع دقیق از عملکرد کارکنان
سوال را نشان بده

شما هم با نظرات و پرسش‌هایتان در ارتقا این مقاله مشارکت کنید

یکشنبه نامه‌های دیدار

بیش از ۱۰۰.۰۰۰ فروشنده حرفه‌ای هر هفته توصیه‌های عملی ما را در فروش از طریق ایمیل دریافت می‌کنند
go to top btn