۶ استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

0

بازاریابی آنلاین شیوه انجام کسب و کار و ترفیع ما را کاملا تغییر داده است: از طریق اینترنت به منابع و پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به گذشته دسترسی پیدا کرده ایم. پس چرا کارآفرینان این فرصت­ های ارزشمند را با به تأخیر انداختن بازاریابی آنلاین به عنوان یک هزینه غیرضروری نادیده می گیرند؟


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


معیارها برای “نیاز”

منظور از نیاز به استراتژی­ بازاریابی آنلاین چیست؟ آیا بازاریابی یک گزینه اختیاری نیست؟ عملا بله، اما شما پتانسیل زیادی را با این کار از دست خواهید داد.

6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

تمامی استراتژی های ضروری مزایای زیر را دارند:

مورد انتظار: مردم از شما انتظار دارند تا چیزهایی را به آن ها بدهید و اگر این کار را نکنید ارزش سازمان شما در دید آن ها کاهش می یابد.

در دسترس: هیچ یک از این استراتژی ها پیچیده یا سخت نیستند؛ ممکن است اندکی منحنی یادگیری وجود داشته باشد، اما همه آن ها قابل اجرا هستند.

مقرون به صرفه: نیازی نیست پول زیادی صرف هر کدام از این استراتژی ها کنید، حتی استارت آپ های با بودجه محدود هم می توانند آن ها را انتخاب کنند.

ارزشمند: این استراتژی ها بازده بالقوه بالا ارائه می دهند، یعنی هزینه برای شما در صورت نادیده گیری آن ها زیاد خواهد بود.

حساسیت به زمان: هر چه شما زمان بیشتری صرف این استراتژی ها کنید، قدرتمندتر خواهند شد. هر چه زودتر به آن ها بپردازید، بازده بالاتری دریافت خواهید کرد. 

6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

۱- برندسازی شخصی

کسب و کارهای موفق می توانند نیروی حرکتی خود را از کارآفرینان موفقی دریافت کنند که آن ها را هدایت می کنند. برندسازی خود، پیش از شرکت، به شما فرصت استفاده از تصویر شخصی مورد اعتمادتری را برای برندتان می دهد. همچنین قدرت بیشتری برای ملاقات و ایجاد شبکه با دیگران، تشکیل شراکت بیشتر و ایجاد وجه برای شما را می دهد. هر چند باید زمان زیادی را در آن سرمایه گذاری کنید.


بیشتر بخوانید: راهنمای ۶ مرحله‌ای برندسازی با بودجه‌ی کم


۲- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا اشکال متنوعی دارد و بسته به اینکه شما استراتژی تان را چگونه شکل می دهید، می تواند اهداف متعددی را محقق نماید. به عنوان مثال می توانید از مقاله های سفید، کتاب های الکترونیک و سایر اشکال طولانی محتوا برای جذب دانلودها، ثبت نام ها و گفتگو ها استفاده کنید.

6 استراتژی بازاریابی آنلاین مورد نیاز کارآفرینان

حتی می توانید از محتوا به عنوان شکلی از کمک و حل مشکل یا ترکیبی از این کاربردها استفاده کندی. بازاریابی محتوا به شدت تطبیق پذیر و مفید است. اگر ارزشمند باشد مشتریان شما از شما انتظار خواهند داشت حداقل اندکی از آن را برایشان اجرا کنید.


بیشتر بخوانید: ۲۳ ایده تولید محتوا برای افزایش سرنخ


۳- بهینه سازی موتور جستجو

SEO فرایند قابل رؤیت تر کردن سایتتان در موتورهای جستجو است، تا ترافیک بیشتری از سوی افرادی که در جستجوی محصولات شما هستند دریافت کنید. بخش زیادی از رتبه بندی شما ناشی از ساختار فنی سایت و استراتژی توسعه مداوم محتوای شما است.


بیشتر بخوانید: بهینه سازی موتور جستجو ، آنچه باید بدانید


۴- بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری

اغلب این استراتژی ها هدف شان جذب افراد بیشتر به سایت شما است، اما این افراد در سایت شما چه خواهند کرد؟ بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کند مطمئن شوید با حداکثرسازی نرخ تبدیل، از هر بازدیدکننده ارزش بیشتری دریافت کنید.


بیشتر بخوانید: ۱۰ تکنیک برای بهبود نرخ تبدیل


۵- بازاریابی رسانه اجتماعی

بازاریابی رسانه اجتماعی طرحی سریع برای ثروتمند شدن نیست که به شما وعده داده شده است، اما پتانسیل زیادی در ساخت و پرورش مخاطبان رسانه های اجتماعی دارد. مجددا، محتوا در اینجا نقشی مهم ایفا می کند، زیرا احتمالا عاملی خواهد بود که مخاطبان شما را برای شروع جذب می کند. در اینجا شما قدرت دید برند بیشتر، شهرت بیشتر و ترافیک درونی بسیار زیادی را با لینک های سینک شده خود دریافت می کنید.


بیشتر بخوانید: ۷ تکنیک بازاریابی برتر در سال ۲۰۱۶


۶- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی پتانسیل خارق العاده ای برای ROI دارد زیرا تقریبا هیچ هزینه اجرایی ندارد. مشترکانی را از پایگاه مشتریان موجودتان، فالوورهای رسانه اجتماعی شما و سایر فرصت های جدید جمع آوری کنید؛ حتی خبرنامه محتوای ساده شما می تواند به شما در کسب ترافیک برای سایتتان کمک کند، درگیری بیشتر با برندتان را تسهیل نماید و جایگاه برند شما را در ذهن مخاطب ارتقاء دهد.


بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام جهت خلق یک کمپین بازاریابی ایمیلی


ممکن است از توصیفات ارائه شده متوجه شده باشید که یک استراتژی دیگر هم وجود دارد: همه آن­ ها با هم کار می کنند. در حالی که می توانند به تنهایی استفاده شوند، هر یک با استراتژی دیگر متصل بوده و از هم بهره می برند. اگر همه را با هم دنبال کنید، تلاش هایتان را با این نواحی چندگانه تکمیل خواهید کرد و شاهد بازده بالقوه بالاتری خواهید بود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.