راهنمای جامع آموزش SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت اول)

0

راهنمای جامع آموزش SEO


هیچ جای سؤالی وجود ندارد که داشتن رتبه SEO ­ بالاتر از رقبایتان در گوگل امری ضروری است. اما، اگر شما نکات و ترفند های SEO که باعث می­ شوند سایت تجارت الکترونیک شما در صدر قرار گیرد را ندانید چه اتفاقی می افتد؟ اگر کلیک­ بر روی سایت را از دست دهید احتمالاً فروش را نیز از دست خواهید داد.

چه شما به‌ تازگی با وب ­سایتی جدید شروع به کارکرده باشید چه در حال بهبود سایت موجود هستید، این راهنمای کامل پیشنهاد های تاکتیکی مفیدی برای بهبود SEO شما فراهم می­سازد.

دیگر این روزها در صفحه اول قرار گرفتن کافی نیست،. باید رتبه ۱ را داشته باشید.

در سال ۲۰۱۱، ناظر موتور جستجو گزارش داد که مطالعه تحقیقاتی Optify دریافت که “وب ­سایت­ رتبه یک میانگین نرخ کلیک[۱] (CTR) 4/36% دارد؛ وب ‌سایت رتبه دوم CTR 5/12% و رتبه سوم CTR 5/9% دارد”.

مطالعه ­ای دیگر که توسط Gabe Donnini در سرزمین بازاریابی در سال گذشته انجام ‌شده بود یافته­های Optify را تأیید نمود. این امر نشان می­دهد که “سهم احساسات ناشی از جایگاه اول بودن تقریباً دو برابر جایگاه دوم است، که ارزش رتبه اول بودن را نشان می­دهد”.

در شرایط غیرشخصی این امر به چه معنا است؟ اگر استراتژی SEO قوی ندارید، در حال از دست دادن احساسات برند، کلیک­ ها و فروش هستید.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها


آیا مایلید بدانید چگونه سایت تجارت الکترونیک خود را رتبه ­بندی کنید؟ این راهنمای گام‌ به ‌گام را مطالعه کنید، و در مسیر خود برای تبدیل ‌شدن به مالک با بازاریاب کسب‌ وکار SEO قرار بگیرید.

راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

بخش اول: تحقیق

پیش ‌از این که به کار SEO بپردازید باشد شروع به تحقیق کنید؛ جستجوی کلیدواژه و تحقیقات رقیب. چرا؟ تحقیقات مهم­ترین بخش SEO است. هدف­گیری کلید واژه­ های نادرست می­ تواند با ایجاد ترافیک باکیفیت پائین و بازده­ های اندک کمپین شما را نابود کند، و هیچ کسب ‌وکاری چنین چیزی را نمی­خواهد!

A: جستجوی کلید واژه

در زمان جستجوی کلید واژه سه حوزه اصلی وجود دارد که باید بر آن­ ها تمرکز کنید:

۱.کلید واژه ­هایی را برای صفحه اصلی[۲] و صفحات محصولتان بیابید

هنگامی‌که بهینه ­سازی مهم ­ترین صفحات وب‌ سایتتان مطرح است، باید ارتباط، حجم جستجو و دشواری رتبه بندی را مد نظر قرار دهید.

پیشنهاد می­کنیم به سراغ کلید واژه­ هایی بروید که به ‌شدت با برند و محصولات شما مرتبط هستند، مطابقت زیادی با حجم جستجو در ابزار کلید واژه AdWords گوگل دارد، و امتیاز دشواری پائینی از ابزار کلید واژه Moz دریافت کرده است.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


مراقب باشید کلید واژه­ هایی انتخاب نکنید که بیش ‌از حد وسیع یا بیش از حد رقابتی هستند. اگر انطباق بیش ‌از حد گسترده باشد، احتمالاً در نهایت نرخ پرش[۳] بالا و نرخ تبدیل اندک خواهید داشت زیرا مردم بر روی سایت شما کلیک می­ کنند و آنچه در پی آن هستند را نمی­یابند. علاوه بر این، اگر به دنبال کلید واژه­ هایی با رقابت زیاد بروید، زمان زیادی طول می­کشد تا به رتبه­ بالا دست ‌یابید (اگر اصلاً چنین چیزی رخ دهد).

به‌ عنوان‌ مثال، اگر فیلتر­های قهوه “کاملاً طبیعی” تولید می­کنید، نباید به سراغ کلید واژه ­هایی همانند “قهوه”، “قهوه طبیعی” یا “قهوه ارگانیک” بروید، زیرا برای کسانی که در جستجوی فیلتر قهوه هستند، این­ ها کلمات کلیدی خاص نیستند. همچنین، این کلید واژه ­ها رقابت بالایی دارند، و احتمالاً سایت شما برای آن­ها در برابر تولیدکنندگان بزرگ قهوه رتبه ­بندی نخواهد شد.

راهنمای نهایی SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک

۲.کلمات کلیدی برای موضوعات وبلاگ

خلق محتوای وبلاگ می­تواند به رتبه ­بندی کسب ‌و کار تجارت الکترونیک شما برای کلید واژه­ های اضافی که ممکن است در وب‌ سایت اصلی شما نباشند، کمک کند. بعلاوه، شما می­توانید بر روی کلمات کلیدی long tail [۴] در وبلاگتان سرمایه ­گذاری کنید.

اصلا کلمات کلیدی long tail چه هستند؟ این‌ ها جستجو های منحصر به ‌فردی هستند که افراد جهت یافتن چیز ها به‌ طور آنلاین استفاده می­کنند. آن ­ها شامل بیش از دو واژه هستند.

به ‌عنوان‌ مثال، اگر شما دانه قهوه می­فروشید به نظر می­رسد ایده خوبی باشد رتبه ی “قهوه” را امتحان کنید؛ اما، داده­ ها نشان می­دهد که اصطلاحات جستجوی “محبوب” همانند “قهوه” کمتر از ۳۰% جستجو های انجام ‌شده بر روی وب را شامل می­شود. این همان‌ جایی است که کلمات کلیدی long tail وارد بازی می­شوند.

بر اساس Moz، “۷۰% باقی‌ مانده در آنچه جستجوی long tail نامیده می­شود قرار دارد. long tail در برگیرنده صد ها میلیون جستجوی منحصر به‌ فرد است که ممکن است چند بار در طی یک روز انجام شوند، اما، هنگامی ‌که در کنار هم قرار می­گیرند، اکثریت تقاضای جهانی برای اطلاعات از طریق موتور جستجو را تشکیل می­دهند”.

با در نظر گرفتن این مطلب، به دنبال کلید واژه ­های long tail بروید که حجم بالای جستجوی انطباق کامل (محلی، نه جهانی) و امتیاز دشواری پائینی دارند. پس ‌از اینکه این فهرست را کامل بررسی کردید، می­توانید هدف­ گیری کلمات کلیدی با حجم کمتری را آغاز کنید که هنوز دارای ارتباط بالا هستند.

توجه: هرگز صفحات وب یا پست ­های وبلاگتان را با کلید واژه ­ها پر نکنید. زمانی که برای وبلاگتان می­نویسید، بر توسعه محتوای عالی درباره موضوعاتی تمرکز کنید که مردم خواهان مطالعه و به اشتراک­گذاری آن هستند.

همیشه برای مردم بنویسید نه برای موتور های جستجو. الگوریتم گوگل اکنون به سایت­ هایی پاداش می­دهد که محتوای عالی خلق می­کنند و سایت­ هایی را تنبیه می­کند که از کلید واژه­ ها انباشته‌ شده ‌اند یا از سایر فنونی استفاده نموده­اند که به ‌عنوان دستکاری‌ شده شناخته ‌شده‌اند.


بیشتر بخوانید: پیدا شدن با استفاده از SEO


۳.از نا کار آمدی کلید واژه[۵] اجتناب کنید

نا کار آمدی کلید واژه زمانی رخ می­ دهد که چندین صفحه از یک وب ‌سایت تلاش دارند تا برای کلید واژه ­ای یکسان رتبه دریافت کنند.

مشکل این امر این است که برای موتورهای جستجو گیج ­کننده است. شما در نهایت آن­ ها را مجبور می­کنید تا انتخاب کنند کدام صفحه در بین گروهی از صفحات وب برای آن کلید واژه خاص مهم­تر است. این امر توانایی شما را برای کسب ترافیک برای آن کلید واژه کاهش می­دهد.

خب، این یعنی چه؟ یعنی شما نباید حتی پست وبلاگی با استفاده از کلید واژه ­ای بنویسید که بر روی آن برای یکی از صفحاتی که سهم اصلی مطالب وب‌ سایتتان را دارد تمرکز کرده­اید.

جهت اجتناب از نا کار آمدی کلید واژه، هر یک از صفحات وب‌ سایتتان را بر روی صفحه گسترده­ای به همراه کلید واژه ­هایی که سعی دارید برای آن­ ها رتبه دریافت کنید، فهرست نمایید. اگر کلید واژه­ ها را ستونی مرتب کنید، نباید هیچ کلید واژه ­ای دو بار تکرار شده باشد.


بیشتر بخوانیدراهنمای جامع آموزش SEO برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک(قسمت دوم)


 

[۱] Click-through rate

[۲] Homepage

[۳] Bounce rate

[۴]  کلید واژه­ های طولانی

[۵] Keyword cannibalization

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.