راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها (قسمت اول)

0

راهنمای جامع آموزش SEO


SEO. این کلمه را بارها شنیده ­اید، اما واقعا چطور در موتورهای جستجو رتبه بالاتری بدست بیاورید؟ استاد شدن در ظرافت های SEO زمان بر است اما می توانید مبانی آن را ظرف چند دقیقه یاد بگیرید.

تله ترافیک (چطور SEO کار می کند)

بسیاری از بازاریابان تصور می ­کنند SEO تنها منبعی برای ترافیک رایگان است، اما هدف اصلی SEO کمک به افرادی است که در جستجوی شما هستند. بدین منظور شما باید محتوای وب سایتتان را با نیاز مخاطبان مطابقت دهید.

اگر می خواهید SEO برای شما نتیجه دهد، باید مطمئن شوید اهدافتان با اهداف بازدیدکنندگانتان همخوانی دارد. موضوع ترافیک نیست، موضوع یافتن آنچه شما می خواهید، و سپس بهینه نمودن کلیدواژه هایی است که بازدیدکننده را به سایت شما می آورد.


بیشتر بخوانید: ۷ اشتباهی که برای SEO سایت نباید انجام دهید


چطور این کلیدواژه ها را پیدا کنیم؟ خیلی ساده: تحقیق و جستجو.

باید کلیدواژه هایی را پیدا کنید که بیشترین حجم جستجو را دارند، رقابت پائینی دارند (تعداد نتایج کمتر نشان دهنده فرصت شما برای بهبود رتبه ­بندی شما است)، محتوای شما از آن پشتیبانی می­ کند (با سایت شما مرتبط هستند). نمونه ای از ابزارهایی که می توانند به شما در یافتن کلیدواژه کمک کنند  Google’s Search-Based Keyword Tool است که نتایج مبتنی بر جستجوهای واقعی گوگل ارائه می دهد، و اگر به یک حساب AdWords وارد شوید می تواند به شما فهرستی از کلیدواژه های ایده آل سفارشی شده برای سایتتان بدهد.

The Long Tail

Long Tail پدیده ای را توصیف می کند که بسیاری از کلیدواژه های با ترافیک پائین می توانند در کنار هم برای شما بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به تعداد کمی کلیدواژه با ترافیک بالا فراهم کنند.

هنگامی که همه این کلیدواژه های Long Tail را با هم ترکیب کنید حدود ۸۰% از ترافیک شما ایجاد می شود. پس در زمان جستجوی کلیدواژه فقط بر روی واژه هایی که حجم بالایی از ترافیک دارند تمرکز نکنید. واژه هایی که محبوبیت کمتری دارند را نیز یادداشت کنید و از آن­ها در استراتژی کلی تان استفاده کنید.

ایجاد محتوا

پس از انتخاب کلیدواژه مناسب ساخت محتوا را آغاز کنید.

موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور اتوماتیک وب سایتتان را بررسی می کنند، آن را می خوانند تا دریابند درباره چه چیزی است و سپس تصمیم می گیرند به کدام کلیدواژه ها از هر صفحه شما رتبه دهند. می توانید با بهینه سازی محتوایتان برای کلیدواژه های معین تصمیم آن ها را تحت تأثیر قرار دهید.

ربات ها به راحتی می توانند متن را تفسیر کنند اما آنقدر پیشرفته نیستند که بتوانند ویدئو تماشا کنند، تصاویر را ببینند یا به صداها گوش دهند. باید آن ها را برایشان شرح دهید، تا بتوانند صفحات شما را درک و رتبه دهند.

بهتر است اول بر افراد متمرکز شوید، محتوایتان را تا آنجا که می شود ساده کنید و سپس آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید بدون اینکه قدرت اقناع محتوایتان را فدا کنید.


بیشتر بخوانید: آشنایی با ۵ مزیت اصلی SEO برای صاحبان کسب و کار


به این موارد توجه کنید:

عناوین: عنوان های جذاب خلق کنید تا توجه خواننده را جلب کنند. شما فقط یکبار شانس داشتن اولین اثر را دارید.

کلیدواژه ها: کلیدواژه ای انتخاب کنید که به آوردن افراد به سایت شما کمک می کند و مرتبط است.

لینک ها: به سایت های باکیفیتی لینک دهید که از آنچه وب سایت شما درباره اش است تعریف و تمجید می کند.

کیفیت: سعی کنید محتوایی باکیفیت و منحصربفرد انتخاب کنید تا کاربران را برای آمدن به سایت شما ترغیب کند زیرا آن ها نمی توانند به راحتی این محتوا را در جایی دیگر بیابند.

تازگی: اگر محتوایی منتشر می کنید که کهنه و منسوخ نمی شود، عالی است، اما باید محتوای جدید نیز به طور مرتب اضافه کنید. اگر وقت اینکار را ندارید اضافه کردن بخش پرسش و پاسخ یا وبلاگی برای وب سایتتان را مدنظر قرار دهید.

مهم­تر از همه محتوای کسی دیگر را بر روی سایتتان منتشر نکنید. اینکار محتوای تکراری ایجاد می کند و موتورهای جستجو شما را برای آن تنبیه خواهند کرد.

راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

کدهایتان را بهینه کنید

ربات های موتور جستجو فقط متن وب سایت شما را نمی خوانند، کدها را نیز بررسی می کنند. ۸ بخش متفاوت در کدها وجود دارد که باید بهینه شوند.

تگ های عنوان

تگ های عنوان عناوین سایت شما را پوشش می دهند. در زمان کدگذاری تگ های عنوان مطمئن شوید کلیدواژه ها در عنوان حضور دارند. برای حداکثر کردن نتایج موتور جستجو هر صفحه باید تگ عنوان منحصربفردی داشته باشد.

تگ های Meta

اصلی­ ترین meta tag که باید به آن توجه کنید تگ توصیف meta است. اثر زیادی بر رتبه بندی موتور جستجوی شما ندارد اما به بازدیدکننده می گوید سایت شما درباره چیست، پس می تواند اثر زیادی بر تصمیم آن ها برای کلیک کردن داشته باشد.

هنگامی که شرح meta tag ایجاد می کنید مطمئن شوید کلیدواژه های شما در این شرح حضور دارند، از عبارت کامل استفاده کنید. شرح را بیش از حد طولانی نکنید. اگر امکان دارد، سعی کنید برای هر صفحه یک شرح meta منحصربفرد ایجاد کنید.


بیشتر بخوانید: ۱۰ تکنیک برای بهبود نرخ تبدیل


تیترها

بسیار شبیه به تیترها در کتاب است، اما ترتیب ویژه­ای دارند. H1، H2، H3، H4 و …، با H1 تیتر اصلی صفحه شروع می شود. کدهای تیترهای باقی مانده در سایت به ترتیب تا پائین ترین سطح تیتر نزولی می شوند.

هرچه محتوای شما خاص تر می شود، تعداد تیترها بیشتر می شود. به طور کلی فقط یک تگ H1 باید در هر صفحه وجود داشته باشد، و هر چقدر بخواهید می توانید H2، H3 و H4 داشته باشید. مطمئن شوید که تیترها شامل کلیدواژه ها می شوند و با محتوای وب سایت مرتبط هستند.

نقشه های سایت

نقشه های سایت همانند نقشه راه برای موتورهای جستجو هستند. مسیر را به تمامی صفحات متفاوت در وب سایتتان برای ربات ها تعیین می کنند.

دو نوع نقشه سایت وجود دارد: نقشه سایت های HTML و XML. تفاوت اصلی این است که نقشه های سایت XML به طور خاص برای موتورهای جستجو کدگذاری شده اند، در حالی که نقشه های سایت HTML به راحتی توسط همه خوانده می شوند.

اگر چندصد صفحه دارید، باید به هر صفحه لینکی در قالب نقشه سایت HTML دهید. اگر چندهزار صفحه یا بیشتر دارید، فقط به مهم ترین صفحات لینک بزنید.

نقشه های سایت XML شامل تمامی صفحات وب سایت شما هستند، حتی اگر میلیون ها صفحه داشته باشید. می توانید از ابزارهایی همانند XML Sitemap Creator برای خلق اتوماتیک نقشه سایت استفاده کنید. هنگامی که نقشه سایت XML را ساختید، باید در Google Webmaster Central و Bing ثبت نام کنید تا موتورهای جستجو اصلی بتوانند شما را بررسی نموده و وب سایتتان را نمایه کنند.

راهنمای جامع SEO برای تازه کارها(قسمت اول)

نام Domain

اسامی Domain که کلیدواژه در آن ها حضور دارد بسیار بالاتر از Domainهایی که اینچنین نیستند رتبه داده می شوند. اسامی Domain دقیقا منطبق حتی بالاتر رتبه داده می شوند.

اما اینکار هزینه دارد: Domainهای دقیقا منطبق چندان منحصربفرد نیستند. دلیل اینکه می بینید بسیاری از شرکت ها از واژه های ساختگی برای نام Domain خود استفاده می کنند این است که می توانید برای آن برند بسازید.

اما کدام بهتر است؟ بستگی دارد.

اگر ترافیک شما کاملا از طرف موتورهای جستجو است، از اسم Domain کاملا منطبق استفاده کنید. اما اگر SEO فقط بخش کوچکی از استراتژی شما است، به دنبال چیزی منحصربفرد باشید. یک دهه قبل کسی Google را جستجو نمی کرد اما الان یک برند بزرگ است.


بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش SEO برای تازه کارها (قسمت دوم)


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.