راهنمای جامع آموزش SEO : انتخاب اولین کلیدواژه

2

راهنمای جامع آموزش SEO


در قسمت قبل مقالات آموزش SEO با مفاهیم اولیه بهینه سازی موتور جستجو آشنا شدیم. همان طور که گفته شد یکی از بهترین راه ها برای رشد کسب و کار، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است؛ فرایند اعمال تغییر جهت افزایش احتمال رتبه بندی وب سایت برای جستجوهای مرتبط درون گوگل و سایر موتورهای جستجو.

کلیدواژه ها جز حیاتی این استراتژی هستند؛ بهینه سازی سایت برای موارد خاص به شما قدرت کنترل رتبه جستجو و در نتیجه مخاطبان هدفتان را می دهد. بر این اساس، تنظیم توزیع کلیدواژه ها به شما قدرت تغییر کمپینتان در طول زمان را می دهد. جهت موفقیت، باید با انتخاب کلیدواژه درست آغاز کنید. در طی زمان، شما داده هایی جمع آوری خواهید کرد که به شما در تعیین اینکه کدام کلیدواژه ها موفق تر هستند و کدام یک به کار بیشتری احتیاج دارد کمک خواهند کرد. اما چطور مجموعه اولیه کلیدواژه ها را انتخاب کنید؟

اهداف کلی تان را تعیین و درک کنید

پیش از اینکه تصمیم بگیرید کدام کلیدواژه ها برای برند شما مناسب هستند، زمانی را صرف تفکر درباره اهداف SEO خود کنید. اغلب شرکت ها از SEO برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده می کنند. این به نوبه خود درآمد را افزایش خواهد داد اما شما باید جزئی تر از این عمل کنید.

راهنمای جامع آموزش SEO : انتخاب اولین کلیدواژه

به عنوان مثال:

– چقدر سریع می خواهید نتایج را ببینید؟ SEO یک استراتژی بلندمدت است، پس گاهی ماه ها زمان نیاز است تا اولین نتایج را ببینید. اگر خواهان نتایج سریع تر هستید باید کلیدواژه هایی با رقابت کمتر و حجم بالاتر انتخاب کنید.

– تا چه حد مخاطبان شما باید مرتبط باشند؟ آیا به شدت بر روی مخاطبان خاصی متمرکز هستید، یا نسبت به انواع افرادی که به سایت شما می آیند انعطاف پذیری دارید؟

– در پی چه نوع ترافیکی هستید؟ آیا می خواهید مردم محصولات شما را بخرند یا فعلا بر آگاهی برند تمرکز دارید؟


بیشتر بخوانید: تکنیک های فروش آنلاین : جستجوی کلیدواژه


تصمیم گیری درباره ترکیب کلیدواژه های head و long-tail

هنگامی که اهداف خود را شناختید، باید قادر باشید حداقل درباره تعادل بین کلیدواژه­ های head و کلیدواژه های long-tail تصمیم بگیرید. کلیدواژه های head عبارت های کوتاه، معمولا یک تا سه واژه هستند که با ترافیک بالاتر اما رقابت بیشتر ارتباط دارند.

راهنمای جامع آموزش SEO : انتخاب اولین کلیدواژه

کلیدواژه های long-tail طولانی تر و معمولا عبارت های محاوره ای هستند که ترافیک کمتر و همچنین رقابت کمتری نیز بر سر آن ها وجود دارد. کلیدواژه های head برای استراتژی های ترافیک محور بلندمدت بهتر به کار گرفته می شوند، در حالی که کلیدواژه های long-tail برای استراتژی های متمرکز بر نتیجه سریع و کوتاه مدت مناسب هستند. شما به ترکیبی از هر دو برای نتایج بهتر نیاز دارید.

تحقیقات اولیه انجام دهید

هنگامی که اهداف و چشم انداز را تعیین نمودید می توانید بر روی تحقیقات اولیه کار کنید:

– ایده های اصیل داشته باشید: با جستجوی ایده هایی آغاز کنید که مردم ممکن است به دنبال آن ها باشند. نیازی نیست بیش از حد عمل کنید، سعی کنید حداقل چند طبقه گسترده از کلیدواژه های هم head و هم long-tail جستجوها را که ممکن است برای یافتن شما استفاده کنند، بیابید.

– از مولدهای موضوع و کلیدواژه استفاده کنید: از ابزار آنلاین بر اساس تحقیقات اولیه برای کمک به خود جهت یافتن ایده های موضوع و کلیدواژه استفاده کنید. ابزار Moz`s Keyword Explorer برای این کار مناسب است، زیرا به شما در یافتن ایده کمک می کند و به شما آمارهایی درباره خود کلیدواژه ها نیز ارائه می دهد.

– یک لیست مرجع ایجاد کنید: همه کلیدواژه هایی را که می توانید به یک صفحه مستر انتقال دهید تا بتوانید به سرعت آن ها را مقایسه نموده و بر اساس فیلدهای مختلف مرتب کنید.


بیشتر بخوانید: ۴ دلیل رایج شکست استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو


این لیست را محدود کنید

هنگامی که لیست مرجع خود را خلق کردید، می توانید کاندیدهای ضعیف را خارج کنید. به متغیرهای زیر با تمرکز خاص نگاهی بیاندازید:

– حجم: حجم جستجو نشان می دهد چند مرتبه عبارتی خاص مورد جستجو قرار گرفته است. این روشی مفید برای اندازه گیری ترافیک دریافتی از طریق یک جستجوی خاص است، هرچند شما باید بدانید که حجم در طی زمان نوسان خواهد داشت.

– رقابت: به سطح رقابت برای هر کلیدواژه نگاه کنید. تصادفی نیست که کلیدواژه های با بالاترین حجم بیشترین میزان رقابت را نیز دارند، و البته هر چه رقابت بیشتر باشد رتبه یافتن برای آن کلیدواژه دشوارتر خواهد بود. شما باید سعی کنید تعادلی بین این دو ایجاد کنید.

– مرتبط بودن: باید ارتباط هر کلیدواژه با برند اصلی تان را مد نظر قرار دهید. ممکن است ترافیک زیاد و رقابت کم داشته باشد اما واقعا همان نوع ترافیکی که وب سایتتان نیاز دارد را ایجاد خواهد کرد؟

– رتبه بندی های فعلی: بررسی کنید آیا شما برای این اصطلاحات در حال حاضر رتبه ای دارید یا خیر- اگر دارید، این امر می تواند به ایجاد نیروی حرکت اولیه شما کمک کند.

راهنمای جامع آموزش SEO : انتخاب اولین کلیدواژه

برترین کاندیدها را انتخاب کنید

در این مرحله، برترین کاندیدهای شما باید به طور شخصی انتخاب شوند. شما لیست را به کلیدواژه هایی با بالاترین احتمال کسب نتیجه مورد نیاز خود محدود نموده، و اکنون مواردی را انتخاب کنید که به راحتی می توانید بهینه نمایید (یا آن هایی که به نظر جذاب می رسند).

قرار نیست اولین ترکیب شما از کلیدواژه ها عالی باشد، اما به شما مبنایی می دهد تا بتوانید برای بهبود سطح ترافیک خود استفاده کنید. توجه کنید چگونه نتایج شما در طی زمان توسعه می یابند و از اعمال تغییر در زمان نیاز نهراسید.


پیشنهاد نویسنده: با SEO از آغاز تا امروز


 

2 نظرات
  1. فعله گری می گوید

    جناب اتحادی ممنونم از مقاله خوبتون در حوزه SEO و بازاریابی آنلاین.

    1. سعید اتحادی می گوید

      خیلی خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.