راهنمای جامع آموزش SEO : خلق یک استراتژی موفق

0

راهنمای جامع آموزش SEO


این روزها اغلب کسب و کارها مفاهیم اساسی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) و دلیل اهمیت آن را درک می­­ کنند. با این حال، زمانی که موضوع توسعه و اجرای یک استراتژی خوب SEO مطرح می­ شود، اغلب کسب و کارها نمی دانند از کجا آغاز کنند. در اینجا پنج گام که می­ توانید برای اطمینان از پوشش تمامی مبانی SEO به کار ببرید ارائه شده است.

گام ۱: فهرستی از کلیدواژه ها تهیه کنید

کلیدواژه ها در قلب SEO قرار دارند، و انتخاب کلیدواژه های درست می تواند استراتژی SEO شما را ایجاد کند. فهرستی از حدود ۱۰ کلیدواژه را که مرتبط با محصول با خدمتتان است تهیه کنید. این کلیدواژه­ ها را به ابزار کلیدواژه گوگل وارد کنید و تغییراتی که برای شما منطقی است پیدا کنید.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به عنوان ابزار اندازه ­گیری، می ­توانید فهرست خود را به چند کلیدواژه ای کاهش دهید که مایل هستید برای آن ها رتبه دریافت کنید. سپس این فهرست را رتبه بندی کنید تا اولویت یا مرتبط بودن با کسب  و کارتان مشخص شود. به عنوان مثال من برای مجموعه مقالات ” راهنمای جامع آموزش SEO ” کلیدواژه ” آموزش SEO ” را به عنوان کلیدواژه کانونی انتخاب کرده ام. کلیدواژه های ” SEO “، ” استراتژی SEO “، ” بهینه سازی موتور جستجو ” و ” موتورهای جستجو ” را نیز به عنوان کلیدواژه های تکمیلی در کنار “ آموزش SEO ” نیز قرار داده ام.

راهنمای جامع آموزش SEO : خلق یک استراتژی موفق

فهرست کلیدواژه تان باید سندی زنده باشد که حداقل یک بار در ماه آن را بازنگری کرده و به روزرسانی می­ کنید. این امر تضمین می کند فهرست کلیدواژه شما همگام با تکامل صنعت و روندهای جستجو باقی می ماند.

گام ۲: صفحات متمرکز بر کلیدواژه بسازید

هنگامی که بحث وب سایت ها و رتبه دهی در موتورهای جستجو می شود، همیشه بهترین کار، داشتن صفحات وب چندگانه است که برای کلیدواژه ها یا عبارت های خاص، سفارشی شده اند. تلاش برای رتبه دهی به یک صفحه برای دسته ای از کلیدواژه ها می تواند تقریبا غیرممکن باشد.

از فهرست کلیدواژه خود برای تعیین اینکه چه تعداد صفحات وب متفاوت باید خلق کنید استفاده نمایید. در نهایت، تعداد صفحات وبی که خلق می­ کنید باید با تعداد محصولات، پینشهادها و مکان های متفاوتی که کسب و کار شما دارد، همخوانی داشته باشد. این امر یافتن شما در موتورهای جستجو را برای خریداران بالقوه و مشتریانتان ساده تر می سازد. هر صفحه وب باید شامل تصاویر و لینک هایی به صفحات سایت شما باشد تا تجربه کاربر را بسط دهد.


بیشتر بخوانید: آموزش تکنیک های فروش آنلاین


فهرستی از تمامی صفحات وب متفاوت که مایل هستید خلق کنید را تهیه و آن ها را بر اساس اهمیت رتبه بندی کنید. سپس جدول زمانی تهیه و برنامه حمله برای ساخت این صفحات را تنظیم کنید. همان طور که به بهینه سازی و جستجوی کلیدواژه هایتان ادامه می دهید، باید به ساخت صفحات وب جدید و بسط صفحات موجود ادامه دهید.

گام ۳: وبلاگ ایجاد کنید

وبلاگ نویسی می تواند روشی عالی برای رتبه بندی کلیدواژه ها و درگیر نمودن کاربران وب سایت شما باشد. هر پست وبلاگ، صفحه وب جدیدی است که به شما شانس دیگری برای رتبه یافتن در موتور جستجو را می دهد. اگر کسب و کار شما پیش از این وبلاگ نداشته است، وبلاگی ایجاد کنید، و حداقل یک بار در هفته پستی جدید در آن قرار دهید. به خاطر داشته باشید، شما در وهله اول برای مخاطبان خود وبلاگ نویسی می کنید، نه برای موتورهای جستجو. درباره چیزهایی بنویسید که مخاطب و یا خریدار بالقوه شما به آن علاقمند است. مطمئن شوید کلیدواژه های مرتبط را در مکان مناسب قرار می دهید و مخاطبان شما، آن ها را به طور طبیعی خواهند یافت.

راهنمای جامع آموزش SEO : خلق یک استراتژی موفق

گام ۴: خلق برنامه لینک سازی

در حالی که سه گام اول ما به تاکتیک های SEO on-page پرداختند، لینک سازی هدف اولیه SEO off-page است، و همچنین عاملی بسیار مهم در چگونگی رتبه بندی شما توسط موتورهای جستجو است. زمانی را صرف طوفان فکری (Brainstorming) کنید تا بتوانید به شیوه های متفاوت لینک های ورودی را جذب وب سایتتان کنید. با کوچک آغاز کنید. می توانید لینک هایتان را با کسب و کارهای محلی در عوض لینک هایی به سایت های آن ها به اشترام بگذارید. تعدادی پست وبلاگ بنویسید و آن ها را بر روی فیس بوک، توئیتر، و گوگل پلاس و لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید: رسانه های اجتماعی


نزدیک شدن به سایر وبلاگ نویسان برای استفاده از آن ها به عنوان وبلاگ نویس مهمان را مد نظر قرار دهید. یک روش عالی دیگر برای جذب لینک های ورودی استفاده از وبلاگتان برای پست مقاله هایی است که با رویدادها و اخبار جاری مرتبط هستند.

گام ۵: همگام با اخبار و اقدامات SEO باشید

همانند فضای کلی بازاریابی، فضای موتور جستجو همیشه در حال تکامل است. در صدر روندها و بهترین اقدامات جاری بودن وظیفه ای دشوار است، اما منابع آنلاین چندگانه ای وجود دارند که می توانند در صدر خبرهای SEO بودن و همگامی با تغییراتی که بر وب سایت و استراتژی SEO شما اثرگذار هستند، را برای شما ساده تر کنند. برخی از این منابع عبارتند از:

– SEOmoz

– SEOBook

– Search Engine Roundtable

– Search Engine Land

– This Blog!

راهنمای جامع آموزش SEO : خلق یک استراتژی موفق

گام ۶: اندازه گیری و پیگیری موفقیت SEO

SEO می­ تواند زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد. چه ارزشی دارد میزان زمان و انرژی خود را صرف کاری کنید که هیچ ثمره ای برای شما ندارد؟ مقیاس های گوناگونی وجود دارند که می توانید برای پیگیری روزانه، هفتگی یا ماهانه جهت اندازه گیری میزان موفقیت برنامه SEO خود از آن ها استفاده کنید. با استفاده از Excel یا بسته های تحلیلگر وب، داشبوردی ماهانه تهیه و به کمک آن ها میزان ترافیک ورودی به وب سایتتان را اندازه گیری کنید.همچنین پیگیری صفحات ایندکس شده، سرنخ ها، ROI، لینک های ورودی، کلیدواژه ها و رتبه بندی واقعی شما در SERP (صفحات نتیجه موتور جستجو) می تواند به تشخیص میزان موفقیت و نیز شناسایی فرصت های جدید کمک کند.


پیشنهاد نویسنده: کسب رتبه بالا در سرچ گوگل چه مدت زمان لازم دارد؟


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.